2018-04-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaså minsann, hade PM samtliga artiklar som KW någonsin skrivit, på sin dator. Har du någon referens på det att länka till?

Tror det endast är antagande detta.
Citera
2018-04-24, 23:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att de båda kritiska delarna kom under två dyk så att PM kunde koncentrera sig helt ostört. Tror du inte att PM (man ska inte tänka för logiskt när det gäller honom förvisso.) hade svårt att koncentrera sig under stoppet på att såga och hantera likdelar,när en lots eller kustbevakning när som helst skulle kunnat dyka upp längs med Natilus och knackat på? Gevalia kaffe någon? undrar en blodig PM då bara.
Eller skulle PM då dykt och flytt?

Ja, det mest logiska är att han gjort parteringen under ett dyk, troligen då det andra dyket.

Det där stoppet under femtio minuter, kan faktiskt varit ett tillfälle för honom att återuppleva dyket ett par timmar tidigare, att betänka att han nu till sist fick genomföra och uppleva det han drömt om och planerat så länge. Det är nog en inte helt orimlig tanke som ingen riktigt verkar tänkt innan, han "gick in i sig själv" ett tag. Det hade han ju behov av emellanåt, har vi hört

Att fly genom att dyka kunde han nog knappast. De hade ju bara behövt vänta på honom vid ytan, till han kom upp igen
Citera
2018-04-24, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Samt en tillspetsad skruvmejsel. Samt spännband. Kanske så ÅK tänker att det talar för sig själv.(?)
Men har du missat hela live eller vad är det frågan om?
Kan du inte ens förstå det som skrivs i tråden heller?

# ÅK har frågat vittnen om remmarna suttit i ubåten tidigare, dvs där de sitter.
Alla vittnen, varav en var där samma dag, svarar nekande.
Ingen har sett dessa sitta där, de har ingen funktion. Vilket är vad PM däremot påstår.

# Fortsättningsvis är det via teknisk bevisning konstaterat att snittytorna (avskurna) överensstämmer med de bitar som fanns i påsarna som han dumpat i havet.

# Bredden på remmarna överensstämmer med det som ses på hennes vrister, på en handled. De linor han använt för övrigt (med hylsor för att tynga ner) är smalare.

# Rättsläkare har svarat att det kan härröra till dessa med tanke på bredd. Hon kan naturligtvis inte bekräfta det rakt ut och ropa ett rungande Jaaaa!

Den tillspetsade skruvmejseln har ingen funktion sett till det PM påstod enligt vittnen, de har heller aldrig sett nåt liknande varken i ubåt eller hangar. PM har erkänt att han använt en sådan - dock för att punktera torson och tarmar vilket då är en ren lögn.
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 23:46.
Citera
2018-04-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snälla du..
Hur mycket rör du nu mellan 1-10?
Du diskuterar mina citat. De finns i ett helt annat sammanhang än att media rör till ord.
Jag citerade mig själv gällande filmer.

För övrigt ställer du frågor kring vad ÅK sysslar med hela tiden. Du anser att fallet är obegripligt, svårt att greppa. Du påstår han skulle frågat ditten och datten.

Jag har skrivit att du får ha flertal ting i åtanke såsom icke tillgång till FUP, en rörig live, media och att rätten däremot har full insyn. Har du sen aldrig följt rättsfall som du skriver så kanske du ska ta med det i bagaget när du tolkar tingen.
Vi missförstår nog båda.
Men detta var mitt svar som du reagerade på. Ett svar till en skribent som tyckte att det var motstridiga uppgifter (ej ÅK)
"Jag läste just någon advokat som påstod att PM sänkte Ubåten på 100 m djup (!?) Kära nån! I kögebukten? Vill minnas att det var 11 m djup. Tryckfelsnisse,lever han än? Jag trodde hans roll tagits över av kompetenta Nisse på Manpower. Men tydligen inte. Förvirringen i detta fallet är stort. Bara PM blir dömd för mord i morgon så är jag nöjd!"

Det är alltså ingen av oss som klagar på ÅK utan sakfel,motstridiga uppgifter i pressen angående fallet.
Citera
2018-04-24, 23:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Från 55508 och så diskuteras det lite därifrån. Är endast citat - ingen link.

Jag använder mobilen. Säkert därför vi har olika sidtal 😊

Jahapp, jag är ledsen men det är ju ett vilt citat från en välkänt opålitligt källa, särskilt när det kommer till citat och referenser.

Det vore mycket intressant tycker jag om det framkom något om avvärjningsskador, men vad jag vet har det inte framkommit någonting om det och det har inte nämnts i domstolsförhandlingen vad jag vet, vilket det med all säkerhet skulle ha gjorts, om det funnits sådana, eller om det ens kunde antydas finnas sådana, eftersom det skulle kunna ses som ett mycket trovärdigt tekniskt bevis på PMs skuld.
Citera
2018-04-24, 23:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Tror det endast är antagande detta.

Ja, rent påhitt, för att tala klarspråk

Det finns ju tyvärr en del element i tråden som gärna sprider "alternativa fakta" vitt och brett omkring sig.
Citera
2018-04-24, 23:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi missförstår nog båda.
Men detta var mitt svar som du reagerade på. Ett svar till en skribent som tyckte att det var motstridiga uppgifter (ej ÅK)
"Jag läste just någon advokat som påstod att PM sänkte Ubåten på 100 m djup (!?) Kära nån! I kögebukten? Vill minnas att det var 11 m djup. Tryckfelsnisse,lever han än? Jag trodde hans roll tagits över av kompetenta Nisse på Manpower. Men tydligen inte. Förvirringen i detta fallet är stort. Bara PM blir dömd för mord i morgon så är jag nöjd!"

Det är alltså ingen av oss som klagar på ÅK utan sakfel,motstridiga uppgifter i pressen angående fallet.
Jag skriver om diskussionen i HELHET - det du verkar förvirrad över. Det är INTE bara det inlägget, du har skrivit flertal och gällande just det inlägg du diskuterar har jag inte citerat ett dugg.
Du inledde med att gnälla på mina citeringar.
Nu räcker det med svammel fullständigt.
Citera
2018-04-24, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jaså minsann, hade PM samtliga artiklar som KW någonsin skrivit, på sin dator. Har du någon referens på det att länka till?
https://ekstrabladet.dk/112/her-er-peter-madsens-sidste-ord/7127587
(09:35)
Citera
2018-04-24, 23:54
Medlem
Citat:
Jahapp, jag är ledsen men det är ju ett vilt citat från en välkänt opålitligt källa, särskilt när det kommer till citat och referenser.

Det vore mycket intressant tycker jag om det framkom något om avvärjningsskador, men vad jag vet har det inte framkommit någonting om det och det har inte nämnts i domstolsförhandlingen vad jag vet, vilket det med all säkerhet skulle ha gjorts, om det funnits sådana, eller om det ens kunde antydas finnas sådana, eftersom det skulle kunna ses som ett mycket trovärdigt tekniskt bevis på PMs skuld.

Anklageren kommer nu ind på de indledende tekniske undersøgelser af Peter Madsen.
Her konstaterer man, at han er rolig og fattet. Man kan også konstatere, at han har en række rifter på begge underarme. I ansigtet har han blod på næsen.
Det bliver senere konstateret, at blodet stammer fra Kim Wall.

https://ekstrabladet.dk/112/live-peter-madsen-vidner/7067187
Citera
2018-04-24, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:

Citat om sår på underarmarna är inlagt i dag från mig från live:

" Han havde flere friske rifter på underarme og indtørret blod over venstre næsbor." live bt

Jag vet att du med förkärlek vill passa på att använda slag under bältet - men sorry - är det nån som anger källa och kommer med relevant sådant så är det jag.
Wikipedia ligger mig inte varmt om hjärtat, serru.

Du faller på eget grepp.

Är det nån som börjat visa sin smutsiga agenda så är det du, din intetion står klar.

För övrigt om du är nyfiken på ett visst ämne så kan du uppdatera dig själv, folk här är ingen sekreterare till dig - så spar på gnället tills du granskat ämnet och återkom.

Gärna med källhänvisning.
Citera
2018-04-25, 00:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
https://ekstrabladet.dk/112/her-er-peter-madsens-sidste-ord/7127587
(09:35)

Jag är ledsen, men du har missförstått danskan här, tror jag.

Det du refererar till handlar om försvararens fråga till NC3 om hur man har gått tillväga när man undersökt PM's dator.

Svaret är att man har sökt efter olika saker, bland annat artiklar av KW. Ingenstans står något om "samtliga", så det måste du hittat på själv.

I alla fall, saken gäller vad de har letat efter, inte vad de de facto har hittat. Och så vitt jag vet, så har det inte framkommit någonstans, att PM hade en enda artikel av KW, på sin dator.

Sorry, men din teori om PM's besatthet av KW specifikt passar inte in i pusslet på något vis.

Citat:
09:33
Det drejer sig om en række spørgsmål til Politiets nationale center for cybercrime (NC3), som Peter Madsens forsvarer har stillet dem.
'Jeg skal anmode om at præcisere på hvilken måde man har fundet materialet på de harddiske og computere, der er i sagen. Er der alene sket søgning ud fra specifikke søgeord fra politiet eller er der også lavet en alm. søgning?'.

09:35
Camilla Marie Nielsen
Svaret er: 'De er er undersøgt for sexvideoer, billeder, ekstrem sex, BDSM, søgninger på partering af lig, skæring i knogler, begravelser til søs, drab, den perfekte forbrydelse, samt korrespondance med den dræbte Kim Wall - herunder tidligere artikler skrevet af hende.', læser anklageren op fra politiets svar.
Citera
2018-04-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ja, det mest logiska är att han gjort parteringen under ett dyk, troligen då det andra dyket.

Det där stoppet under femtio minuter, kan faktiskt varit ett tillfälle för honom att återuppleva dyket ett par timmar tidigare, att betänka att han nu till sist fick genomföra och uppleva det han drömt om och planerat så länge. Det är nog en inte helt orimlig tanke som ingen riktigt verkar tänkt innan, han "gick in i sig själv" ett tag. Det hade han ju behov av emellanåt, har vi hört

Att fly genom att dyka kunde han nog knappast. De hade ju bara behövt vänta på honom vid ytan, till han kom upp igen ;)
Bra att du tog upp det. För jag har undrat vad PM skulle gjort om han fått plötsligt besök.
Om han dyker och tar sig fram under vatten skulle de kunna spåra honom från ytan? Har de utrustning för det?

En annan sak jag har funderat på är, varför larmade inte svenska lastfartyget kustbevakningen bums när de höll på att kollidera med en skum ubåt utan lanternor vid midnatt? Är inte det väldigt oansvarigt av dem? Har man ingen skyldighet att som trafik rapportera sådant? Andra kan ju råka illa ut. Tänk om kustbevakningen skickats ut där.......om det kunde förändrat något???

Ja. Vad gjorde PM under stoppet? Låter logiskt att han försökte hala upp KiMs hela kropp och därför behövde stå still under tiden. Men är det sannolikt att PM bara skulle orka få KiMs knän över luckkanten och sedan tvingats släppa? Det fanns väl något han kunde surra repet (snöret) om för att ta spjärn. Hon väger bara 60 kg. 50 kg säckar med betong är tungt. Men jag klarar ändå med att lyfta dem från golvet och stapla dem på ett bord. (Inte för tillfället.) Låter PMs utsaga trolig,att han inte orkade.?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-25 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in