2018-04-24, 23:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Sidan 4626

Jag har bara 1391 sidor, men har du numret på inlägget så löser det sig
Citera
2018-04-24, 23:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Samt en tillspetsad skruvmejsel. Samt spännband. Kanske så ÅK tänker att det talar för sig själv.(?)

Jepp. Fast nu tänkte jag på det där med att det skulle vara logiskt att han låg still i 50 minuter mitt i natten för att försöka få upp KW i ett stycke, trots att han packat ner en såg
Citera
2018-04-24, 23:25
Medlem
Citat:
[/b]
Bt.live samt försäkerhets skull på svenska också i aftonbladet live.
Tusen tack för din info. Det är fler än jag som missat den infon.
Det låter faktiskt logiskt det PM säger,att stoppet berodde på det.Hm.
Det fetade. Om det är en säkerställd uppgift så förstår jag inte varför ÅK inte ställt kritiska frågor -varför trosorna låg gömda under en metallplatta i golvet? Eller har jag missat även det?

BT har rapporterat ganska kortfattat, jag har följt både BT och Ekstrabladet (som har med mer). Här får du en länk så kan du läsa själv från Ekstrabladet och DR: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Här är Ekstrabladets live från gårdagen: https://ekstrabladet.dk/112/her-er-peter-madsens-sidste-ord/7127587
Citera
2018-04-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, ungefär så. Polisen började bra, med ett mycket snabbt och rådigt gripande. Men sedan har det gått utför.
Jag tyckte ÅK var bra inledningsvis. När han fick PM ur balans genom att ställa besvärliga frågor. Varför inte lite mer sådant? Eller är det onödigt kanske?
Citera
2018-04-24, 23:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag tyckte ÅK var bra inledningsvis. När han fick PM ur balans genom att ställa besvärliga frågor. Varför inte lite mer sådant? Eller är det onödigt kanske?

Ja, lite mer sådant kanske hade kunnat få honom att försäga sig, en person ur balans slänger ju gärna ur sig direkta "olämpliga" sanningar för att sätta motparten på plats. Kanske vågade inte åklagaren försätta PM ur balans av oro för att själv tappa kontrollen över situationen i rättssalen.
Citera
2018-04-24, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Då får du vänligen belägga med citatet där jag påstår att PMs. ÅK är förvirrande enligt dig.
Jag förklarade vänligt för dig att vi kanske uttryckte oss otydligt. Men att vi talade om pressen,motstridiga uppgifter, därav tryckfelsnisse. Vi sa inte ett ord om ÅK.
Då svarade du med två citat av mig . Som inte hade med min och skribentens dialog att göra.
Men snälla du..
Hur mycket rör du nu mellan 1-10?
Du diskuterar mina citat. De finns i ett helt annat sammanhang än att media rör till ord.
Jag citerade mig själv gällande filmer.

För övrigt ställer du frågor kring vad ÅK sysslar med hela tiden. Du anser att fallet är obegripligt, svårt att greppa. Du påstår han skulle frågat ditten och datten.

Jag har skrivit att du får ha flertal ting i åtanke såsom icke tillgång till FUP, en rörig live, media och att rätten däremot har full insyn. Har du sen aldrig följt rättsfall som du skriver så kanske du ska ta med det i bagaget när du tolkar tingen.
Citera
2018-04-24, 23:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
GW sa precis att Madsen hör av sig till Kim först. Jag blir förvirrad.
Det har GW fått om bakfoten; KW ringde PM 16.30 eftersom hon var angelägen om att tid. överenskommen intervju skulle bli av innan hon hann flytta till Kina. - PM tror jag hela tiden hade bespetsat sig på just KW men ville vänta ut henne (ovetande om hennes förestående flytt), alt. hade han planerat att kontakta henne efter det att filmteamet avlägsnat sig. - De här tjejerna det har snackats om misstänker jag bara var lite förövningsmaterial, bl.a. för att se hur allt funkade i div. olika situationer han senare tänkt sig med KW - och för att fördriva tiden.

I PM:s dator hittades all mailkorrespondens mellan honom och KW + samtliga artiklar som KW tidigare skrivit. - PM:s fantasi lär ha gått på högvarv efter att han läst artiklarna.

Nu när KW oförhappandes ringde blev PM tagen lite på sängen och fick bråttom i väg för att hämta såg mm. Annars hade han säkert tänkt förbereda sig på ett bättre sätt; nu hann han inte riktigt med i svängarna.
Citera
2018-04-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag vet. Och jag bookade möte med min chef efter klockan 12 i morron. Att jag kunde vara så dum 😣
Om det blir fällande dom-förvaring så ska jag gå över till åklagaren och ge honom en present.
Det är han värd.
Han behöver ta ledigt ett tag, och vila upp sig.
Det syns att han är bekymrad - ser helt sliten ut mot i början av rättegången.
Hans ögonbryn "står lodrätt".
Citera
2018-04-24, 23:32
Medlem
Citat:
Jepp. Fast nu tänkte jag på det där med att det skulle vara logiskt att han låg still i 50 minuter mitt i natten för att försöka få upp KW i ett stycke, trots att han packat ner en såg
Jag tror att de båda kritiska delarna kom under två dyk så att PM kunde koncentrera sig helt ostört. Tror du inte att PM (man ska inte tänka för logiskt när det gäller honom förvisso.) hade svårt att koncentrera sig under stoppet på att såga och hantera likdelar,när en lots eller kustbevakning när som helst skulle kunnat dyka upp längs med Natilus och knackat på? Gevalia kaffe någon? undrar en blodig PM då bara.
Eller skulle PM då dykt och flytt?
Citera
2018-04-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns inte en chans. En patologisk lögnare som tänkt sig utföra det perfekta brottet, som hänger som hänger fast som en blodigel vid brott mot griftefriden, som bekymrar sig för förvaring lär inte delge ett dugg.
ÅK ställde motfrågor, gick sen via rättsmedicin och sköt hans påståenden i sank på det som gick att plocka honom på - samma sak med annan bevisning om det så var fastbundna remmar, inköp av hylsor eller mejsel. Allt för att påvisa planering, fastbindande och att det är sexuellt syfte.
PM är inte huvudstjärna i dessa frågor - det är vittnena som sett ubåten innan, som vet att inte några remmar fanns där, att en såg inte har nåt där att göra och samma sak med en vattenslang - allt för att visa att hans story inte håller.
Samma sak med det vittne som såg honom komma med ryggsäck och såg. En ryggsäck hittas sen i ubåten, sågen i vattnet.

Resten av detaljer lär gå med PM i graven såtillvida han inte ämnar skryta framöver.

Idiotfrågor som inte kan förankras saknar all mening att ställa till den gravt störde och lögnaktige psykopaten som försöker rädda sitt eget skinn.

Ja, där var han allt kort i roten.

PMs beskrivning av HUR ENORMT blodflöde som uppkom av KWs öppna skallbrott när hon fick luckan i huvudet (Lögn nr1), var verkligen inlevelsefull.

Bortsett från att blodflödet han vadade i inte hänförde sig till någon skada från en lucka ...
Citera
2018-04-24, 23:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det har GW fått om bakfoten; KW ringde PM 16.30 eftersom hon var angelägen om att tid. överenskommen intervju skulle bli av innan hon hann flytta till Kina. - PM tror jag hela tiden hade bespetsat sig på just KW men ville vänta ut henne (ovetande om hennes förestående flytt), alt. hade han planerat att kontakta henne efter det att filmteamet avlägsnat sig. - De här tjejerna det har snackats om misstänker jag bara var lite förövningsmaterial, bl.a. för att se hur allt funkade i div. olika situationer han senare tänkt sig med KW - och för att fördriva tiden.

I PM:s dator hittades all mailkorrespondens mellan honom och KW + samtliga artiklar som KW tidigare skrivit. - PM:s fantasi lär ha gått på högvarv efter att han läst artiklarna.

Nu när KW oförhappandes ringde blev PM tagen lite på sängen och fick bråttom i väg för att hämta såg mm. Annars hade han säkert tänkt förbereda sig på ett bättre sätt; nu hann han inte riktigt med i svängarna.

Jaså minsann, hade PM samtliga artiklar som KW någonsin skrivit, på sin dator. Har du någon referens på det att länka till?
Citera
2018-04-24, 23:36
Medlem
Citat:
Jag har bara 1391 sidor, men har du numret på inlägget så löser det sig

Från 55508 och så diskuteras det lite därifrån. Är endast citat - ingen link.

Jag använder mobilen. Säkert därför vi har olika sidtal 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in