2018-04-24, 23:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Bt.live samt försäkerhets skull på svenska också i aftonbladet live.
Tusen tack för din info. Det är fler än jag som missat den infon.
Det låter faktiskt logiskt det PM säger,att stoppet berodde på det.Hm.
Det fetade. Om det är en säkerställd uppgift så förstår jag inte varför ÅK inte ställt kritiska frågor -varför trosorna låg gömda under en metallplatta i golvet? Eller har jag missat även det?

Det är bara en liten detalj som gör hela den biten ologisk.

En såg med orange handtag...
Citera
2018-04-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Usch. Hoppas inte det var så för Kims del 😐

https://lifestyle.diply.com/brain-activity-death?utm_source=facebook&utm_medium=diplytech&con fig=25
Dessvärre -så -
när hjärtat slutat slå och kroppen släcks ner/dött-
så kan hjärnan fortsätta tänka/fungera en tid efter att kroppens funktioner dött ut.
Man vill väl gärna tro att både hjärta och hjärnan slocknar samtidigt-
men dessa två delarna,är inte alltid samtidigt i slut -fasen.
Det kan ha varit tvärtom i Kims fall. Skadan i halsen kanske stoppade hjärnan snabbare.
Det blir konstiga spekulationer mitt i det här.
Imorgon kl ett - avgörs Madsens dom.
Citera
2018-04-24, 23:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är några sidor sen i tråden som nån andra talar om det. Men tror jag har läst det från annat håll tidigare. Skall se vad jag hittar.

Det har snackats om väldigt många saker i den här tråden, som inte har någon som helst bäring på verkligheten, nämligen
Citera
2018-04-24, 23:14
Medlem
Citat:
Det är några sidor sen i tråden som nån andra talar om det. Men tror jag har läst det från annat håll tidigare. Skall se vad jag hittar.

Här. Nån citerar från BT live

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Bt.live samt försäkerhets skull på svenska också i aftonbladet live.
Tusen tack för din info. Det är fler än jag som missat den infon.
Det låter faktiskt logiskt det PM säger,att stoppet berodde på det.Hm.
Det fetade. Om det är en säkerställd uppgift så förstår jag inte varför ÅK inte ställt kritiska frågor -varför trosorna låg gömda under en metallplatta i golvet? Eller har jag missat även det?

Det svaret från en patologisk lögnare hade varit rent slöseri med tid. Åklagaren avstod därför.
Citera
2018-04-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fan svamlar du om?
Jag gav ETT citat från mig själv varav jag tydligt förklarade att det var ren lathet eftersom jag skrivit svar på identiskt samma skräpargument som du nu kom med.

För övrigt diskuterar vi rättsfallet varav jag anser att det du hittills kommit med inte haft bäring öht juridiskt sett. Det är en åsikt, inte en ultimat sanning om att ha rätt.
Påstår du nåt får du stå ut med att bli ifrågasatt i ett debattforum - dra av dig offerkoftan. Så fort argumenten tryter börjar du diskutera person istället för sak:
Det säger mer om dig än mig.
Då får du vänligen belägga med citatet där jag påstår att PMs. ÅK är förvirrande enligt dig.
Jag förklarade vänligt för dig att vi kanske uttryckte oss otydligt. Men att vi talade om pressen,motstridiga uppgifter, därav tryckfelsnisse. Vi sa inte ett ord om ÅK.
Då svarade du med två citat av mig . Som inte hade med min och skribentens dialog att göra.
Citera
2018-04-24, 23:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Här. Nån citerar från BT live

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Verkar inte som den länken funkar som tänkt.
Citera
2018-04-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är bara en liten detalj som gör hela den biten ologisk.

En såg med orange handtag...
Samt en tillspetsad skruvmejsel. Samt spännband. Kanske så ÅK tänker att det talar för sig själv.(?)
Citera
2018-04-24, 23:19
Medlem
Citat:
Har tidigare sagts att skadorna på armarna kan ha berott på att hon varit fjättrad,
Avvärjningsskador har jag aldrig hört -hon blev väl överrumplad och bunden.
Men Madsen har förnekat att hon hade bundits- levande.
Han påstår att han band när hon avlidit - vilket nog inte stämmer.
LGW perssons program var bra. OCh han har nog på pricken förstått Madsens gravt störda
personlighet..
Citera
2018-04-24, 23:20
Medlem
Citat:
Om du har någon referens till information där det framgår att man har fastställt avvärjningsskador på PMs armar så får du väldigt gärna länka till det!

Det har framkommit att nollan hade färska skador på båda sina underarmar vid undersökningen efter landstigningen.

Är 100% säker på att jag läst detta.
Har tyvärr ingen länk.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tider och förlopp vad som gjordes på båten och när, går inte att återskapa en exakt timeline på sålänge som Madsen nekar till mord och sålänge som han är den enda som sitter inne med vetskapen om vad exakt och när saker hände.
Finns inte en chans. En patologisk lögnare som tänkt sig utföra det perfekta brottet, som hänger som hänger fast som en blodigel vid brott mot griftefriden, som bekymrar sig för förvaring lär inte delge ett dugg.
ÅK ställde motfrågor, gick sen via rättsmedicin och sköt hans påståenden i sank på det som gick att plocka honom på - samma sak med annan bevisning om det så var fastbundna remmar, inköp av hylsor eller mejsel. Allt för att påvisa planering, fastbindande och att det är sexuellt syfte.
PM är inte huvudstjärna i dessa frågor - det är vittnena som sett ubåten innan, som vet att inte några remmar fanns där, att en såg inte har nåt där att göra och samma sak med en vattenslang - allt för att visa att hans story inte håller.
Samma sak med det vittne som såg honom komma med ryggsäck och såg. En ryggsäck hittas sen i ubåten, sågen i vattnet.

Resten av detaljer lär gå med PM i graven såtillvida han inte ämnar skryta framöver.

Idiotfrågor som inte kan förankras saknar all mening att ställa till den gravt störde och lögnaktige psykopaten som försöker rädda sitt eget skinn.
Citat:
Eftersom Madsens olycksscenario inte innefattar blod, han påstår ju att det inte var blodigt när han skulle börja stycka kroppen, så har han sänkt sig själv fullständigt. Å ena sidan var det oj så mycket blod när hon hade fått luckan i skallen, å andra sidan sen inget blod när kroppen skulle styckas.
Ps. tack för att du satte Mullermiffot på plats förut
Ja, där var han allt kort i roten.
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 23:24.
Citera
Medlem
Citat:
Verkar inte som den länken funkar som tänkt.

Sidan 4626
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in