Citat:
Ursprungligen postat av
potatodolan
Tycker han verkar vara mer år psykopat hållet.
När man läser artikeln om hur han varit under sin frihetsberövning:
https://www.jnytt.se/article/mullsjomordaren-inte-psykisk-sjuk/
”Det faktum att han under hela sitt liv säger sig haft tankar och fantasier på att skada och döda tillsammans med hans bristande förmåga till känslor, ångest och empati bedöms utgöra en möjlig förklaring till att våldet blev så kraftigt”, skriver Rättsmedicinalverket
Och hans kommentar till domen:
”Det är bara att se positivt, det enda jag förlorar om jag blir dömd är tid och en dag kommer jag ut och får börja livet igen”, står det att mannen ska ha sagt.
Han har inget som helst värde för människoliv, vilket är typiskt för en spykopat
Ja, det verkar faktiskt vara så att han har starka psykopatiska drag!
Tack för artikeln!
Kan vara det man har reagerat negativt på när han verkar ha återgått till normalt liv direkt efter dådet, sagt att man måste trycka ner tankarna på vad som hänt för att man har sitt att sköta och man måste fortsätta leva sitt liv(ungefär), somna i bilen när han blir anhållen, att han kan sitta i förhör och verka oberörd och ljuga (märkliga lögner) hur mycket som helst.
Någon har sagt att han inte verkar reagera på någonting, många har sagt att han inte verkar reagera på kritik och ingen verkar ha sett Edvin stressad eller riktigt arg (flackt känsloliv??)
Samtidigt känns det märkligt att människor i hans omgivning inte verkar märka sådana tendenser. Man har ju hört att människor som levt med psykopater ofta berättar om hur personen blivit som förbytt om saker och ting går mot personen, att personen endast gör saker för egen vinning (egoistisk), utnyttjar andra (parasiter)och manipulerande. För att nämna några drag.
Det verkar ändå som att Edvin bryr sig om sina barn och även Sandra. Han lämnar över pengar till familjen och jobbar på med arbete och hem. Sandra verkar kunna bidra mindre och även hennes föräldrar kallar honom toffel. Att Sandra helst undviker arbete och är lat. Det går inte riktigt ihop med fullblodspsykopaten?
Men fr a känns det svårt att förstå att en människa med riktiga känslor kan inte bara mörda, men mörda två helt oskyldiga, försvarslösa äldre människor på ett sadistiskt sätt (tejpningen och att det ena offret måste ha sett den andra bli avrättad).
Ren och skär ondska blir aldrig begriplig.
Jag hade önskat att Edvin hade varit psykiskt sjuk i lagens mening.
Det hade varit lättare för alla.
För offrens anhöriga att förstå och för Edvins anhöriga. Inte minst hans barn som ska växa upp med detta ok.
Det verkar ju inte heller bekymra honom.
Som du citerade (fetat av mig):
"
”Det är bara att se positivt, det enda jag förlorar om jag blir dömd är tid och en dag kommer jag ut och får börja livet igen”, står det att mannen ska ha sagt."
"När Mullsjöbon blev frihetsberövad ska han ha tillbringat sina två första veckor med att läsa och titta på tv. I samband med utevistelse ska han ha rökt och småpratat med personalen på ett ytligt och glättigt sätt."
[...]"
När det senare anlände en intagen som hade liknande intressen som honom levde han upp och fick ett livligare uttryckssätt”, står det i utlåtandet."
"
Mannen beskrivs i utlåtandet från Rättsmedicinalverket som att han varit oberörd över sin situation."
https://www.jnytt.se/article/mullsjomordaren-inte-psykisk-sjuk/