Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Men, jag är ju gift!
Saken är det att det inte är mitt - en del av oss är kapabla att sköta oss.
I princip har det ingen betydelse vad Du kallar det - resultatet är likväl ett mänskligt liv inte föds.
Å du rättfärdige.
Titta vad Google bjöd på
1Därför är du utan ursäkt, du människa, vem du än är, som dömer. Ty därmed att du dömer en annan fördömer du dig själv, eftersom du, som dömer den andre, själv handlar på samma sätt. 2Och vi veta att Guds dom verkligen kommer över dem som handla så. 3Men du menar väl detta, att du skall kunna undfly Guds dom, du människa, som dömer dem som handla så, och dock gör detsamma som de? 4Eller föraktar du hans godhets, skonsamhets och långmodighets rikedom, utan att förstå att denna Guds godhet vill föra dig till bättring? 5Genom din hårdhet och ditt hjärtas obotfärdighet samlar du ju över dig vrede, som skall drabba dig på vredens dag, då när det bliver uppenbart att Gud är en rättvis domare. 6Ty »han skall vedergälla var och en efter hans gärningar». 7Evigt liv skall han giva åt dem som med uthållighet i att göra det goda söka härlighet och ära och oförgänglighet. 8Men över dem som äro genstridiga och icke lyda sanningen, utan lyda orättfärdigheten, över dem kommer vrede och förtörnelse. 9Ja, bedrövelse och ångest skall komma över den människas själ, som gör det onda, först och främst över judens, så ock över grekens. 10Men härlighet och ära och frid skall tillfalla var och en som gör det goda, först och främst juden, så ock greken. 11Ty hos Gud finnes intet anseende till personen;
http://sv.bibelsite.com/swe/romans/2.htm
Först läste jag det som att du skulle föraktas för du sätter dig till doms över andra.
Men vidare då blev jag osäker, jag tror både Strix och jag kan slå varandra i huvudet med dessa ord.
Uven är säkert kompis med Bibeln, det är inte jag