Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Åklagarens uppgift är att lägga fram vilka bevis eller indicier som visar hur ett brott begåtts vad PM gjort under alla dessa timmar finns det inte bevis på och eftersom PM är en patologisk lögnare så spelar det ingen roll om han säger att han sov, tittade på månen eller något annat under alla dessa timmar. Hade PM haft kvar mobilerna kunde han möjligtvis bevisat att det fanns en intervju nu kan han inte ens visa detta
Jag förstår. Med vad det gäller filmerna så har ju PM och hans försvarsadvokat motförklaringar.
Enligt PM så är det hans livs värsta ögonblick att KiM dog i en avgasolycka. Då är det intressant att höra vad han gjorde,hur han tänkte efter detta. Varför det var nödvändigt att stycka kroppen (INTE)
samt motbevisa PM om det orimliga i hans förklaringar.
Enligt Betina har hennes klient enbart betett sig "irrationellt" (i väldigt många timmar isåfall) och ska enbart bli dömd för griftefridsbrott, till 6 månader. Vilket kan innebära att PM traskar ut imorgon.
"Hellre fria tio skyldiga än döma en oskyldig."
Enligt som jag tänker (förutom de få bevis som finns) är det PMs lögner som talar emot honom.
Därför hoppades jag att ÅK skulle pressa PM med massor av kritiska frågor.