2018-04-24, 10:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det här är så otäckt. Han kontrollerade henne inte direkt, nej han har jagat efter henne inne i detta klaustrofobiska ubåtshelvetet. Fy fan.
Fruktansvärt.
Antingen har han jagat henne eller så kan det vara följande fundering:
Han har lurat henne att allt varit frid och fröjd såsom vittnen beskriver (invaggat henne i falsk trygghet). Två vittnen på Aida bella:
"Kim Wall er afslappet(..)så har hun tydeligvis ikke mistanke om hvilken skæbne, der venter hende."
https://www.bt.dk/danmark/nye-billed...-times-sejlads

Sen de två som talade med honom:
"Peter Madsen tog sig god tid til at snakke (..)"
"- Han var mere villig til at tale med os, end jeg havde forventet. Det tolkede jeg som om, han ønskede at gøre et godt indtryk på pigen i den orange/røde trøje"
https://ekstrabladet.dk/112/rasmus-m...snakke/6778832

Han kan ha fortsatt med samma manipulativa beteende i u-läge och njuter av det som komma skall (sexualsadisters katt-och råttalek).

Kl 23.05 går ubåten upp till ytläge.
Han kan då plötsligt ha klappat igen luckan och beskriver sanningsenligt hennes förvivlade rop (funderingar kring att han väver in viss sanning i förhör/rättegång vilket inte är ovanligt).
Kim försöker komma ut och avsätter DNA på främre luckan.

I ytläge skickar han sms till S. kl 23.25. Nånstans kring dessa tider överfaller han och binder henne och är sen nära att krocka med lastfartyget strax innan midnatt.
Han är väl alldeles euforisk i så fall i klass med en "dirrende blanding af frygt og spændning som på engelsk kaldes "thrill".

I maj inhandlar han skruvmejseln som han slipar. Följande han skriver i samma veva ger min ståpäls.
1 maj 2017:
Citat:
"Ubådene Freya, Kraka og Nautilus har i den grad givet indsatsen som de har kostet at bygge tilbage, i form af den dirrende blanding af frygt og spændning som på engelsk kaldes "thrill".
https://ing.dk/blog/billeder-dejlig-...autilus-197842
Citat:
"The thrill killer is a hedonistic (pleasure-seeking) type of person.This killer has made the connection, as stated above, between a fatal violence and personal/sexual gratification."
Serial Murder av Ronald M. Holmes,Stephen T. Holmes

"It is thought that the victim is kept alive during the encounter and is usually tortured and degraded before the act of murder itself (Simons, 2001). The thrill is in the process of the murder as well as the act itself. Once the victim is dead the thrill is gone and the killer loses interest."
https://etd.ohiolink.edu/!etd.send_file?accession=antioch1471990999&disposi tion=inline
Citera
2018-04-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Här kan man läsa om vad Viborg folkenlad skriver om dag 11. Deras föregående artiklar har varit välskrivna och intressanta tycker jag. Jag tror att det var #divali som länkade dit första gången men jag kan ha fel.

https://viborg-folkeblad.dk/Indland-Danmark/DAG-11-Sidste-dag-foer-dommen/artikel/372734

Tack, utmärkt sammanfattning.
Citera
2018-04-24, 11:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Så länge det inte finns reell bevisning, dvs att det är klarlagt till 100% vad som skett så är det inte bevisning, enbart tyckande, man kan kanske till viss del anse det vara indicier.
Trams. 100% insyn i mord lär aldrig ske. Den dagen det krävs övervakningskamera eller vittnen så kan du återkomma med ditt pladder.
Det finns teknisk bevisning och det finns starka indicier.

Peter Lundin, som svamlade i klass med PM, dömdes för trippelmord utan att man ens funnit kropparna - sett till de vävnadsrester/DNA/blod som påträffades vid styckning.
Oavsett hans erkännande (som alltid ska tas i beaktning att kunna vara falskt) har således rätten dömt honom utan att det ens finns bekräftad dödsorsak är sensmoralen. Här är det inte bara en massa vävnadsrester - det är en kropp som återfunnits styckad.
Citat:
Filmerna, skall man bli dömd för titta på film ? Oavsett innehåll ? Inte olagligt på något sätt.
Filmer kan aldrig nån dömas för separat. Det ska sättas i sitt sammanhang.
- PM har erkänt att han tänder på filmerna och ger förklaringen om sperma i kalsongerna kopplat till detta i närtid till mordet.
- Han har tittat på mordfilm endast 16 timmar innan mordet på Kim.
- Han har sparat filmerna i många år i olika mappar med namn. Han har med andra ord inte slösurfat.
- Via mobilundersökning ses att han sett på samma filmer via mobil som i dator. Han har således inte bara "råkat" klicka upp en film, det är en medveten handling.
- Filmerna överensstämmer med det sätt som Kim blivit mördad om det så gäller bindning, kvävning, avskuren hals eller misshandel med kniv samt tillspetsad skruvmejsel.
- Det sammanfaller även med sms om mordplan ett fåtal dagar innan mordet om att bindas i UC3, stickas med spett, snittas i halsen med en hobbykniv.
Citat:
Sticken, åklagaren har inte påvisat Kim var levande vid det tillfället.
- Sticken har blodcirkulation. Det är i aktiv dödsprocess eller när hon levde. Detta visar att han ljuger om tid för mord versus styckning.
- Övervägande stick i underlivet är ytliga och har inte den funktion han tänkt sig dvs förhindra gaser. Han ljuger igen.
- Det antal stick som förekommer i vagina eller utanpå könsdelarna är ett stort antal. Flertal går i samma sårkanal och ligger så tätt att de benämnts som ett sår när det egentligen är flera.

Varför högg han henne specifikt i underlivet? Hade han tänkt sig börja styckningen med att frigöra vagina istället för huvud och extremiteter? Finns ingen annan anledning än att detta är pervers sexuell sadism.
Citat:
Sänka åklagaren, well, det är försvarsadvokatens jobb, inget annat.
Intetsägande mening, lämnas obesvarad.
Citat:
Vulgär och oseriös plädering, så tvivel är advokatens jobb, tycker hon gör ett bra jobb
Det kan du tycka. Leverera dock vad som var så bra och vad hon sådde för tvivel. Vi andra har som sagt gett mängder med citat där hon snarare faller på eget grepp.
Citat:
Sedan kan man tycka PM är en fullblodspsykopat, men han skall dömas efter vad som framkommit, samt tillhörande bevisning, inte vad alla och envar har för uppfattning.
Nåt "tyckande" om han är psykopat behöver du inte bekymrad dig kring om du tar del av senaste uppgifter från psykiatrisk undersökning. Förutom detta har han en mycket störd sexualitet.

Självklart ska han bedömas utifrån bevisning men hans störda personlighet visar att han är fullt kapapel att utföra detta mord, det sammanfaller helt med det åtal som ÅK har väckt.
Det visar även hur han kan vara så oberörd över död och styckning när han kliver i land på bryggan och ger tummen upp.
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 11:27.
Citera
2018-04-24, 11:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det här är så otäckt. Han kontrollerade henne inte direkt, nej han har jagat efter henne inne i detta klaustrofobiska ubåtshelvetet. Fy fan.
Kan dna inte hamnat där när han slängde kroppsdelar, eller var det ur tornet?
Citera
2018-04-24, 11:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Ja du, just det där är en sak jag aldrig förstått i det här fallet. Varför alt detta snack om att ta henne upp ur tornet när det finns en annan lucka. Kan det vara så att den där "däcksluckan" inte fungerade?
Citera
2018-04-24, 11:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det kan givetvis ha hamnat där i vilket läge som helst - det visar enbart en avsättning.
Vilken lucka han använt har mig veterligt inte framkommit?
Advokaten försöker få det till att det bevisar en olycka - självklart inte.

Just i detta läge kring midnatt tror jag dock det finns delar av sanningsfragment. PM älskar att berätta om hennes förtvivlan, hennes ropande - han har en väldig inlevelse när han berättar.
Med tanke på att han är psykopat och pervers sadist så ligger det nära till hands att tro att hon försökt komma ut/göra motstånd.
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 11:48.
Citera
2018-04-24, 11:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kan givetvis ha hamnat där i vilket läge som helst - det visar enbart en avsättning.
Vilken lucka han använt har mig veterligt inte framkommit?
Advokaten försöker få det till att det bevisar en olycka - självklart inte.

Just i detta läge kring midnatt tror jag dock det finns delar av sanningsfragment. PM älskar att berätta om hennes förtvivlan, hennes ropande - han har en väldig inlevelse när han berättar.
Med tanke på att han är psykopat och pervers sadist så ligger det nära till hands att tro att hon försökt komma ut/göra motstånd.

Nu ska vi inte grotta ner oss i det här, men det kan ju också vara så att hon har försökt att fly. Typ han spende fast henne, för att sen gå upp på deck för att messa sin fru. Då lyckades Kim ta sig loss där nere och försökte ta sig ut den andra luckan(inte tornet der han stod) Typ
Senast redigerad av kugutt 2018-04-24 kl. 12:02.
Citera
2018-04-24, 12:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu ska vi inte grotta ner oss i det här, men det kan ju också vara så att hon har försökt att fly. Typ han spende fast henne, för att så gå upp på deck för att messa sin fru. Då lyckades Kim ta sig loss där nere och försökte ta sig ut den andra luckan(inte tornet der han stod) Typ
Ja, jag är inne på den funderingen sen tidigare av skilda anledningar (fastspänd i senare skede av första dyk, runt 23).

Dels att han är sexualsadist eller rent av vad som inom typologi klassas som Thrill killer.
Oavsett klassificering njuter de här perversa avarterna av förspelet likaväl som själva förloppet när de går till angrepp (både psykologiskt och fysiskt).
Han har all tid i världen sett till brottsplats (som är så skrämmande att man knappt orkar tänka på det..)
Det finns sen via rättsmedicin att man tror hon varit fastbunden sett till avtryck på huvudet, även skador i mun.

Fortsättningsvis njuter han i sig av att berätta vissa fragment som härrör till sadismen. Hans inlevelse går inte att missta sig på när han berättar om hennes förtvivlan (han gör givetvis en tvist och får det till att han själv blir så förstörd av att höra det..).
Sen brukar det som sagt finnas milstolpar i en berättelse som gör det enklare att återge ett visst förlopp. Lögnen ska verka trovärdigare och det underlättar minnesmässigt att hänga upp det på vissa delar som hänt.

Frågan är om luckan faktiskt har en mer central roll. Han har ju gillat den från start, beskrivit hur den faller igen.

Hon kan ju likaväl ha varit med upp när u-läget är avklarat (kl 23.05), de ska segla hemåt. Kickar han sen ner henne så får hon även de färska blåmärken (på nån skinka?) - alltså faller, klättrar upp och det blir en viss kamp.
Det nämndes att han har skador på underarmarna i nån live första dagen (återgav kroppsundersökning) så det är märkligt att advokaten sa att så inte var fallet. Ska se om jag hittar det igen.
Hur som haver kan det sammanfalla med att han har armarna nere i stegen och hon klöser (även om det givetvis kan avsättas i vilket skede som helst).

Sen klappar han igen luckan, Kim försöker ta sig ut och är förtvivlad (DNA avsättning).
Han står i godan ro i månens sken och smsar frugan att detta kommer dra ut på tiden, jag dyker inte, (aka var inte orolig, stör mig inte, ring inte sjövärnet).
Han går sen ner och binder henne och strax innan midnatt är han klar och börjar köra ubåten (30 m från att krocka med lastfartyget). Euforisk av självklar anledning..
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 12:30.
Citera
2018-04-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Har läst att tre advokater tror att P Madsen endast blir dömd för brott för hanteringen av Kims kropp och alltså skulle kunna bli frisläppt. Jag tycker det låter oroande. (Nu var ju advokaterna svenska förståss). Men ändå! Det verkar som rättvisa är en sak juridik en annan.

Nu tror jag i alla fall att P Madsen blir fälld på en tung kedja av indicier. Polisutredningen har varit helt otroligt väl genomförd. Åklagaren har gjort en suverän framställning. Naturligtvis begriper jag att försvarsadvokaten skall göra sitt jobb. Men samtidigt känner jag lite obehag över att det just är en kvinna som företräder en man för ett sadistiskt sexualbrott mot en annan kvinna. Om jag själv som kvinna varit jurist skulle jag nog inte åtagit mej fallet.

Om nu mot all förmodan P Madsen skulle frias från mord undrar jag ändå hur han skall kunna leva vidare i Köpenhamn eller någonstans i landet överhuvudtaget. De flesta vet ju att han är skyldig. Det är en stämpel som han aldrig kan befrias ifrån.

Jag har vid ett flertal tillfällen varnat för detta faktum, men blivit hårt nerröstad FB följare av fallet, som ansett det helt klart att det blir en fällande dom för mord.

Om han frias i första instans, osannolikt men inte omöjligt, blir det varv i nästa instans och vise versa, det blir alltså inte helt klart imorgon, oavsett.
Citera
2018-04-24, 13:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Frågan är om luckan faktiskt har en mer central roll. Han har ju gillat den från start, beskrivit hur den faller igen.

Sen klappar han igen luckan, Kim försöker ta sig ut och är förtvivlad (DNA avsättning).
Han står i godan ro i månens sken och smsar frugan att detta kommer dra ut på tiden, jag dyker inte, (aka var inte orolig, stör mig inte, ring inte sjövärnet).
Han går sen ner och binder henne och strax innan midnatt är han klar och börjar köra ubåten (30 m från att krocka med lastfartyget). Euforisk av självklar anledning..

Fetad 1: Dorthe var det vel som berettade om att Madsen tyckte om att skrämmas, kan ha varit något i det faktiskt. Hon var ju rädd för just detta, att han skulle stenga henne inne äller nåt liknande. Just det att stenga nån inne för att skremmas kan ju ha varit en del av hans "grej".
Enda innvendingen jag har på att hon blev innstängd utan att vara bunden, är att det skulle då ha varit stor risk för att hon skulle förstöra nåt i ubåten. Eventuellt att hon skulle kunna hitta et vapen eller nåt.

Fetad 2: Vilken levande beskrivning, han var nog som ett litet barn på julafton vid det här laget.
Citera
2018-04-24, 13:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Fetad 1: Dorthe var det vel som berettade om att Madsen tyckte om att skrämmas, kan ha varit något i det faktiskt. Hon var ju rädd för just detta, att han skulle stenga henne inne äller nåt liknande. Just det att stenga nån inne för att skremmas kan ju ha varit en del av hans "grej".
Enda innvendingen jag har på att hon blev innstängd utan att vara bunden, är att det skulle då ha varit stor risk för att hon skulle förstöra nåt i ubåten. Eventuellt att hon skulle kunna hitta et vapen eller nåt.

Fetad 2: Vilken levande beskrivning, han var nog som ett litet barn på julafton vid det här laget.
Ja, just ja. Han har ju skrämt med luckan innan. Han nämde väl nåt om att man kan dö?

Om hon nu är instängd i ubåten så försöker hon väl nå luckorna snarare än ge sig på inredningen?

Jag hittade iaf det jag erinrade mig om hans underarmar - nåt som då Betina tvärtemot sa att det inte fanns tecken på igår:
" Han havde flere friske rifter på underarme og indtørret blod over venstre næsbor." live bt

Hans beskrivning har jag nog citerat i tråden, ska se om jag återfinner det.
Citera
2018-04-24, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag har vid ett flertal tillfällen varnat för detta faktum, men blivit hårt nerröstad FB följare av fallet, som ansett det helt klart att det blir en fällande dom för mord.

Om han frias i första instans, osannolikt men inte omöjligt, blir det varv i nästa instans och vise versa, det blir alltså inte helt klart imorgon, oavsett.
Så du har varnat? Flera ggr till och med.

Du tror inte folk i tråden är medvetna om att det 1) är rätten som dömer och att det 2) finns risker med förmildrande dom i rättegångar?

Fallet är för övrigt diskuterat sen 11 augusti i media, debatten om brott mot griftefriden lär knappast ha undgått nån.

Fortsättningsvis är det påtalat x flera att oavsett fällande dom i byretten så är han ytterst bekymrad för förvaring enligt psykundersökningen.
Han har en personlighetsstörning som knappast ger för handen att han resignerar eller accepterar ett sånt domslut - likaså beskrivningar om hans envetna beteende innan rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in