Citat:
Ursprungligen postat av
Butterss
Verkligen? Du tycker att människor med talang rör sig i mainstream-kretsarna? Mycket bull & tråkigt att du dömer min kompetens efter ett halvhjärtat inlägg om vad avicii är och står för. Så fruktansvärt sorgligt att efter min annars klockrena analys om vad som är talang och inte ska få ta emot såhär mycket skit. Håller stenhårt fast vid att Tim var en talanglös själ som inte bidrog till house&techno-klimatet mer än överdriven hype, skrikiga tonårstjejer & sliskiga melodier. Han, för mig, förlöjligade och tillintetgjorde själ och känsla i vad house faktiskt kan vara.
Jag hindrar inte er att fortsätta lyssna på Levels, kör hårt. Fortsätter med min upplysning i techno-tråden istället då.
Du kan inte jämföra "riktig" house eller techno med det Tim gjorde. Hans fokus låg på melodier och mer av den vibe mainstream house kan ha. "Riktig" house och techno har en helt annan inriktning, ofta på hårdvara och "tradition" inom respektive genre.
Även om jag anser att han inte är lika djupt begåvad som vissa andra, så hade han talang för det han valde att fokusera på. Silhouettes t.ex är en riktigt bra låt, föreställningar om vad riktig house och techno är, kan inte användas för att förminska det han faktiskt gjorde. Det finns många andra inom mainstream EDM-scenen som kan beskrivas som relativt talanglösa dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smexliq
Har läst att medicinen man får mot pankreatit är som heroin. Usch hoppas att inte hade alltför smärtsam död.
Tro inte på allt du läser.

När man talar om heroin så brukar man tala om heroin IV. Smärtstillande tabletter kan inte jämföras med IV heroin. Sen är ju inte ens heroin så illa som folk fått för sig. Det är väldigt beroendeframkallande och varierar mycket i styrka, därav hög överdosrisk. That's all.