Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 15:43
Medlem
Jag förstår inte alla som kommer och skriver att det är så himla lätt att skapa den musik som han skapade. Jag lyssnar inte på hans musik särskilt ofta och det tillhör inte min smak av musik men att skapa musik i dator är inte lättare än att skapa annan musik. Jag personligen tycker till och med att det har varit svårare att få till digitaliserad musik än genom att sitta och plocka med gitarren/pianot.

Jag kan heller inte säga att någon har någon del i hans död om det rör sig om suicid/kropp som la av. Jag har sett dokumentären och jag känner ofantligt mycket med Tim då jag själv har psykiska problem och är introvert men människor runt mig förstår inte mig och pushar mig för att det är så de fungerar. De utgår från sig själva och om man inte har förlamande ångest själv så kan man tro att man bara är lat eller bryr sig om sig själv. Men Tim var en vuxen man och skulle behöva säga ifrån själv eller, om han inte kunde det (jag vet att det är svårt, har själv lite drag av en sådan personlighetsstörning) så skulle han kunna be en förälder/syskon att hjälpa till. Och han sparkade ju sin dåvarande maneger 2016.

Visst kan saker bidra men varje människa har i slutändan det ultimata ansvaret att hålla sig själv vid liv - trust no one.

Jag hoppas att han fick lite lugn och ro i sinnet efter att han slutade med turnerandet och att han slapp alltför stora smärtor både psykiskt och fysiskt.
Citera
2018-04-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
I den perfekta världen hade jag velat se Tim sitta och prodda och enbart köra live på Summerburst och Tomorrowland.

Det hade liksom räckt.

Tomorrowland hade han iaf tagit 1 miljon för per spelning.
Summerburst vet jag inte men kanske hälften?

Det hade han kunnat göra för att det kanske var lite "roligt" sen tjäna pengar på royalties.

Det hade vart något för han.

Precis så – word!
.
Senast redigerad av RedFour 2018-04-23 kl. 15:58.
Citera
2018-04-23, 15:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
I den perfekta världen hade jag velat se Tim sitta och prodda och enbart köra live på Summerburst och Tomorrowland.

Det hade liksom räckt.

Tomorrowland hade han iaf tagit 1 miljon för per spelning.
Summerburst vet jag inte men kanske hälften?

Det hade han kunnat göra för att det kanske var lite "roligt" sen tjäna pengar på royalties.

Det hade vart något för han.
2012 (har jag för mig) betalade Summerburst 1 miljon dollar för honom.

Edit:

Källa: "Kallis" ägare.
Citera
2018-04-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
2012 (har jag för mig) betalade Summerburst 1 miljon dollar för honom.

Edit:

Källa: "Kallis" ägare.

Wow du ser, då var han inte ens i närheten så "Stor" men tillräckligt stor för folk lyssnade på hans låtar.
Han behövde inte en world tour upphöjt till tusen för att få ut sitt namn.
Så jävla onödig tour överhuvudtaget.

Då fick han säkerligen 3 miljoner för Tomorrowland som jag läst dom stora Headlines får.

10 miljoner om året på 2 spelningar och resten royalties borde fan t om en manager älska!
2 miljoner då det verkar vara 20% i "arvode".

Det hade gynnat precis alla
Citera
2018-04-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Alltså, vad är det här?
Aldrig någonsin har jag reagerat på det här sättet av en artists bortgång.
Enda sedan push-notiserna började droppa in i fredags kväll har jag grinat lite varje dag. Helt sjukt..

Hans musik har spelats på repeat under helgen, och jag många fina minnen till hans låtar!
Seek bromance var för övrigt den första låten jag laddade ner när jag skaffade Spotify!

När man ser på dokumentären tänker iaf att han var väldigt vältalig om sin ångest och nervositet inför konserterna. Han berättade att han verkligen inte gillade att stå på scen, och hur dåligt han mådde av det och jag önskar att någon hade sagt att ”Det är ok, du behöver inte turnera utan sätt dig i studion och gör din grej så fixar jag med resten!” även om det inte hade inbringat lika mycket pengar. (Behövde han egentligen mer? Räckte det inte med det han tjänat in redan)

Sedan när man läser hans inlägg här och på andra forum slås jag över hur ödmjuk han verkade vara. Han skrev på ett trevligt sätt och aldrig sådär tvärsäkert och kaxigt som en del gör när de är anonyma på internet.
Han ber tom om ursäkt en gång för att han skrev ett till inlägg så kort från det förra..

Han kommer för alltid leva vidare genom låtarna
Vila i frid Avicii ◢ ◤

Jag kan verkligen relatera till det du skriver här – det är mystiskt hur man kan bli så berörd av TB utan att ha känt honom. Men det är väl som med alla stora konstnärer, de fångar något allmängiltigt som de lyckas förmedla, som Bach typ!

.
Citera
2018-04-23, 15:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Wow du ser, då var han inte ens i närheten så "Stor" men tillräckligt stor för folk lyssnade på hans låtar.
Han behövde inte en world tour upphöjt till tusen för att få ut sitt namn.
Så jävla onödig tour överhuvudtaget.

Då fick han säkerligen 3 miljoner för Tomorrowland som jag läst dom stora Headlines får.

10 miljoner om året på 2 spelningar och resten royalties borde fan t om en manager älska!
2 miljoner då det verkar vara 20% i "arvode".

Det hade gynnat precis alla
Ja, jag förstår inte riktigt att inte familjen tryckte på nödstopp, t o m jag reagerade och skakade på huvudet när jag hörde att han låg inne för pancreatit. Girigheten, miljarden som hägrade...
Citera
2018-04-23, 15:55
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Sänk din attityd, vi kan börja där.
Sedan tar du en noggrann titt på ditt ovanstående inlägg och rannsakar dig själv. Du äcklar mig.
Finns vissa som går över lik för pengar (Tims crew) och det finns folk som spottar på ett försvarslöst lik (du).
Gör alla härinne en tjänst och LOGGA UT, gumman. Jag kräks.

Vad kräks du på? Faktumet att jag vågar ha mina personliga och alldeles egna åsikter?

Att försvara och hylla någon som saknar känsla och talang är för mig en lika stor synd. Länka annars en bra låt du tyckt han gjort på senaste och skriv till mig igen. Att uttrycka dig som du gör uppenbarligen utan kunskap om ämnet är inget bra.

Att tycka att detta slisket är bra förvånar mig mer än något annat.
https://www.youtube.com/watch?v=1K-pspkvkQY
https://www.youtube.com/watch?v=6H1jwHZzkSk&t=64s
Senast redigerad av Butterss 2018-04-23 kl. 15:59.
Citera
2018-04-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Vad kräks du på? Faktumet att jag vågar ha mina personliga och alldeles egna åsikter?

Att försvara och hylla någon som saknar känsla och talang är för mig en lika stor synd. Länka annars en bra låt du tyckt han gjort på senaste och skriv till mig igen. Att uttrycka dig som du gör uppenbarligen utan kunskap om ämnet är inget bra.

Din åsikt om Avicii säger ju mer om ditt garanterat, för att vara generös, högst medelmåttiga IQ - än om Avicii's eventuella talang.

Bespara oss vänligen ytterligare poster i tråden. Vi som läst dina poster har förstått att du inte är varken klok eller sympatisk, finns ingen anledning för dig att fortsätta förtydliga det.
Citera
2018-04-23, 15:59
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Nu är inte jag så mycket HOUSE men gillar tecno...denna människa satte Sverige på världkartan...så all heder och sorg från moi...(hoppas du hittar lugn där du är)...dina låtar tog tag i själen...TACK för du fanns
Citera
2018-04-23, 16:02
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenTheMan
Din åsikt om Avicii säger ju mer om ditt garanterat, för att vara generös, högst medelmåttiga IQ - än om Avicii's eventuella talang.

Bespara oss vänligen ytterligare poster i tråden. Vi som läst dina poster har förstått att du inte är varken klok eller sympatisk, finns ingen anledning för dig att fortsätta förtydliga det.

Det är detta som är problemet just nu. Sympati har ingenting med talang och känsla att göra. Plötsligt så tycker folk att hans musik är jättebra och att han kan liknas vid bach & mozart?! för att folk är sympatiska???
Citera
2018-04-23, 16:02
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Verkligen? Du tycker att människor med talang rör sig i mainstream-kretsarna? Mycket bull & tråkigt att du dömer min kompetens efter ett halvhjärtat inlägg om vad avicii är och står för. Så fruktansvärt sorgligt att efter min annars klockrena analys om vad som är talang och inte ska få ta emot såhär mycket skit. Håller stenhårt fast vid att Tim var en talanglös själ som inte bidrog till house&techno-klimatet mer än överdriven hype, skrikiga tonårstjejer & sliskiga melodier. Han, för mig, förlöjligade och tillintetgjorde själ och känsla i vad house faktiskt kan vara.

Jag hindrar inte er att fortsätta lyssna på Levels, kör hårt. Fortsätter med min upplysning i techno-tråden istället då.

Du kan inte jämföra "riktig" house eller techno med det Tim gjorde. Hans fokus låg på melodier och mer av den vibe mainstream house kan ha. "Riktig" house och techno har en helt annan inriktning, ofta på hårdvara och "tradition" inom respektive genre.

Även om jag anser att han inte är lika djupt begåvad som vissa andra, så hade han talang för det han valde att fokusera på. Silhouettes t.ex är en riktigt bra låt, föreställningar om vad riktig house och techno är, kan inte användas för att förminska det han faktiskt gjorde. Det finns många andra inom mainstream EDM-scenen som kan beskrivas som relativt talanglösa dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Har läst att medicinen man får mot pankreatit är som heroin. Usch hoppas att inte hade alltför smärtsam död.

Tro inte på allt du läser. När man talar om heroin så brukar man tala om heroin IV. Smärtstillande tabletter kan inte jämföras med IV heroin. Sen är ju inte ens heroin så illa som folk fått för sig. Det är väldigt beroendeframkallande och varierar mycket i styrka, därav hög överdosrisk. That's all.
Senast redigerad av Bluepant 2018-04-23 kl. 16:10.
Citera
2018-04-23, 16:06
Medlem
Det sägs att han hade planerat att släppa albumet 4/5/18 men tycker att det är bra märkligt att det finns spekulationer om ett datum då det inte har funnits någon promotion inför Avîci (02). Eller har jag missat något i det sociala media bruset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in