Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
En av de största någonsin inom komedi (John Cleese) beskriver sig själv som introvert och har galant klarat av det mesta.

https://www.youtube.com/watch?v=2-p44-9S4O0

Jag är säker på att det finns mängder med introverta personer som lever fullt fungerande liv och som inte tar livet av sig, däribland John Cleese. Min poäng var att när en person har så dåligt stöd som Avicii hade så spelar det ingen roll om han är introvert eller ej, risken finns att man kommer till skada ändå om man sätts i samma situation, med dåligt stöd. Det är därför som jag tror att någon har lurat i honom att hans missbruk kom av hans introverta personlighet, när det i själva verket berodde på hans omgivning. Men den generella uppfattningen verkar vara "Han var introvert så han klarade inte av att stå på scen, så han började knarka och sen dog han" men jag menar att det kanske är så enkelt som att han bara hade kasst stöd och därmed dålig självkänsla. I sin karriär gjorde han saker som en introvert, däribland John Cleese som ju främst spelade in film, aldrig hade kunnat genomföra. Därför menar jag att hans introverta personlighet inte verkar ha varit så framträdande som folk vill göra gällande, utan att hans missbruk och sedermera hans död hade andra orsaker.
Citera
2018-04-23, 14:31
Medlem
Kan någon länka till tråden som han startade på FB? blir fan tokig att jag inte hittar nånting hu rjävla mke jag än googlar
Citera
2018-04-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Snälla, i dokumentären finns all fakta kring vad som hände i mars 2013 när Tim låg på sjukhuset..där Tim övertalas..när han ligger i sjuksängen..att fullfölja turnén. Enligt Arash skall han tänka på pengarna som förloras för hela gänget. Det tänkte Arash på i första hand..

Trots att läkarna avrått att turnera mer..pankreatit ger enorma kramper i magen..trots detta skulle han fullfölja alla spelningar..Arash är en sadistisk och psykopatisk person utan den minsta empatin..
Visst, men innan sa du massa saker som inte stämde. Han tvingade inte honom att käka opiater. Turneledaren var vidrigare i det läget.
Citera
2018-04-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Detta nyanserar det lite iaf:

"In a 2012 interview, his longtime manager, Ash Pournouri, discussed how he first discovered Avicii’s music online and eventually invited him to meet for coffee. “When you launch an artist that is young and kind of inexperienced, it’s hard for them to know their limits,” Pournouri said. “Especially as young as Tim was — he came straight out of school; doing the music stuff almost full time. For him, he didn’t really know his limits, so I was more concerned about his health than he was himself. I was always on him about, ‘Do you really want this tough schedule, I thought of giving you this free period around here?’ And he was like, ‘No, I can handle it. Let’s just go slow.’ So I think that’s an important part of a manager’s job. It’s hard for an artist when they’re young to know their limits … when to stop partying or when to take a break.”

Intervjun: https://youtu.be/HVEE6B02ud8

Frågan är om han bara snackar. Killen verkar vara bra på att glappa med käften.

I dokumentären säger Tim: "Om jag måste göra en konsert till så dör jag" och pratar om hur Ash precis har guiltat honom på telefon
Sen klipper de till Arash som säger: "Tim förstår inte värdet av pengar" (Läs: Arashs pengar)

Så ja han var nog ganska full of shit i den intervjun
Senast redigerad av merde 2018-04-23 kl. 14:37.
Citera
2018-04-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Kan någon länka till tråden som han startade på FB? blir fan tokig att jag inte hittar nånting hu rjävla mke jag än googlar

Flashback har rensat upp hans trådar här på Flashback, satt och läste en del av dom och de handla om dvs.
Allt från Windows XP till Lineage 2 till frågor om psykologi, inget avvikande kan jag tycka.
Citera
2018-04-23, 14:37
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Tror inte man kan säga att iraniern endast var av ondo, även om han framstod som lite väl pådrivande i dokun. Ex så talade ju Mikael Sundin- VD på Universal Musik Sverige väldigt väl om honom och ansåg att det var hans vän.

Jag tror ex att iraniern är både orsaken eller en av dem som fick TB att nå så högt, och därigenom även fick betala ett väldigt dyrt pris. Men han ligger ju definitivt mer bakom framgången än bortgången.

Ja så är det. Utan Ash hade Tim förmodligen inte nått de nivåer han gjorde. På gott och ont.

Jag har följt Tim sedan 2009 och minns redan i början att Ash vid upprepade tillfällen sade i intervjuer och liknande att "jag vill göra Avicii till en ikon inom housescenen, han ska vara för house vad Kanye West är för hiphopen. När folk hör Avicii ska de inte tänka på DJ, utan de ska tänka på artisten och ikonen"

Redan där och då tänkte jag "ojoj nu kommer han få ligga i"

Problematiken är som många tidigare nämnt att ingen drog i bromsen när de såg hur Tim började må efter de första åren.
Måste varit en sjuk sinnesändring när han satt i studion vs när han var ute på turné.

En scen som äcklar mig i dokumentären är i slutet när Tim och hans vänner sitter i ett hotellrum, i Vegas, och går igenom kommande spelningar. Man ser hur dåligt han mår när de rabblar upp spelschemat samtidigt som Tim sveper i sig ett glas öl. Sen att vännerna säger "om du förstår vad detta innebär i förlorad inkomst, att du gör folk besvikna" osv är fullständigt vedervärdigt.

Ni ser väl förfan hur han mår? Men nej, de vill pusha Tim till bristningsgränsen så dem kan få haka på spelningar, stå bakom DJ båset och dricka drinkar tillsammans med ett gäng modeller och må allmänt bra. Allt för att få fortsätta leva Entouragelivet. Finns flera stunder i dokumentären man bara vill ge Tim en kram. Som hans vänner borde gjort. Funnits där och supportat honom när det mentala sviktade.
Citera
2018-04-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Flashback har rensat upp hans trådar här på Flashback, satt och läste en del av dom och de handla om dvs.
Allt från Windows XP till Lineage 2 till frågor om psykologi, inget avvikande kan jag tycka.
Intressant och förvisso klokt, men å andra sidan verkar dem ju inte rensa "vanliga" människor som dörs trådar..
Citera
2018-04-23, 14:38
Medlem
deyys avatar
Citat:
Det var turneledaren i bilen när han noddade, det var han som föreslog smärtstillande på sjukan.

Haha, och han sa inte emot heller. Tror du själv att han är oskyldig till det eller? Jag vet inte till 100% vem som sa vad men jag vet vad jag såg.

Han fortsatte fortfarande pressa honom till att gigga vidare fast han klart och tydligt sa att han inte ville. Den där Ash är en jävla fitta och ska fan inte kunna sova gott på nätterna.
Citera
2018-04-23, 14:39
Medlem
Så här ligger det till gott folk.
Hans kropp orkade inte längre.
Mixa ihop stress,alcohol,mediciner,dåligt med sömn, panikångest, äter dåligt och dricker dåligt som vi har läst och sett, och sitta 16 timmar i sträck framför datorn som det stod. Dygn efter dygn.
Vem orkar? I 5 års tid?
Citera
2018-04-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Arash bidrog med att Avicii tog till alkoholen pga ett helt horribelt arbetsschema ( 320 gig/ År säger allt...enorm stress, alkohol, konstiga sömnvanor..ledde till att han fick pankreatit..detta ledde till att Arash ledde Avicii in i ett träsk av opioder ( som kan liknas vid heroin)..Arash var drivande att Avicii skulle gå på opioder.,för att slutföra turnén..

Läkarna rådde Avicii att plocka bort gallblåsan efter pankreatiten..men Arash övertalade honom..ich han gick således på starka mediciner..som han blev beroende av..samt ökad ångest..2 år senare kollapsade han i New York..och han fick föras i ilfart till sjukhuset..han opererade då bort gallblåsan och även en brusten blindtarm..Detta pga Arash tvingade honom att gå på tunga smärtstillande tabletter under 2 år..vilket otroligt lidande!! Operationen skulle gjorts 2 år tidigare. Vi pratar om sadism, tyranni, brutalitet..mänskligt lidande av värsta sort..
Citat:
Turneledaren går runt på sjukan och är bara orolig för vilka spelningar de ska ställa in, han verkar inte reflektera att om han inte får tid och bra vård där och då, så kanske hela skiten ryker, vilket det gjorde. Han bröt ju med dem.

Dividerar om man ska köra en av spelningarna utan gallblåsa.

"De anser inte att du är tillräckligt frisk för att genomföra spelningarna, men om du vill göra dem så skriver de ut smärtstillande till dig". Äckligt.

Och han som sitter bredvid sjuksängen när han börjar med sina "iraniern värderar dessa Ultra-spelningarna, och TB avbryter killen "han kan inte värdera" och blir avbruten i sin tur. Sedan påpekar TB att läkarna sagt att han är för illa däran för att kunna spela nästa helg. Och då kommer beslutet att ta ut gallblåsan. Fy fan.

Läkarna påpekar ju att de endast tar ut gallblåsan för att förhindra nya anfall och att de förstått att han är mitt inne i en turne och måste få saker gjort. Tror inte TB själv en enda gång där på sjukan är den som driver på att han klarar det utan det är folket runt där som insinuerar smärtstillande, och hur viktigt det är att Ultra fixas.

Sen en timme efter att han lämnat sjukan, helt groggy i bilen, han stänger ögonen emellanåt, ser ruskigt sliten ut, men bredvid har vi han idiot till turneledare, som kommer med radioförfrågan i det jävla läget.

Ovan är citat från dokun, som jag skrev för flera dagar sedan.

Inget påhitt, citat. Turneledaren var det som drev på det på sjukan.
Citera
2018-04-23, 14:40
Medlem
deyys avatar
Och Per Sundin pratar som VD, inte som privatperson. Att ens ha med hans uttalande i diskussionen är lika efterblivet som att påstå att Ash ville Tims bästa.
Citera
2018-04-23, 14:44
Medlem
Loquitas avatar
Alltså, vad är det här?
Aldrig någonsin har jag reagerat på det här sättet av en artists bortgång.
Enda sedan push-notiserna började droppa in i fredags kväll har jag grinat lite varje dag. Helt sjukt..

Hans musik har spelats på repeat under helgen, och jag många fina minnen till hans låtar!
Seek bromance var för övrigt den första låten jag laddade ner när jag skaffade Spotify!

När man ser på dokumentären tänker iaf att han var väldigt vältalig om sin ångest och nervositet inför konserterna. Han berättade att han verkligen inte gillade att stå på scen, och hur dåligt han mådde av det och jag önskar att någon hade sagt att ”Det är ok, du behöver inte turnera utan sätt dig i studion och gör din grej så fixar jag med resten!” även om det inte hade inbringat lika mycket pengar. (Behövde han egentligen mer? Räckte det inte med det han tjänat in redan)

Sedan när man läser hans inlägg här och på andra forum slås jag över hur ödmjuk han verkade vara. Han skrev på ett trevligt sätt och aldrig sådär tvärsäkert och kaxigt som en del gör när de är anonyma på internet.
Han ber tom om ursäkt en gång för att han skrev ett till inlägg så kort från det förra..

Han kommer för alltid leva vidare genom låtarna
Vila i frid Avicii ◢ ◤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in