Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Tror inte man kan säga att iraniern endast var av ondo, även om han framstod som lite väl pådrivande i dokun. Ex så talade ju Mikael Sundin- VD på Universal Musik Sverige väldigt väl om honom och ansåg att det var hans vän.
Jag tror ex att iraniern är både orsaken eller en av dem som fick TB att nå så högt, och därigenom även fick betala ett väldigt dyrt pris. Men han ligger ju definitivt mer bakom framgången än bortgången.
Ja så är det. Utan Ash hade Tim förmodligen inte nått de nivåer han gjorde. På gott och ont.
Jag har följt Tim sedan 2009 och minns redan i början att Ash vid upprepade tillfällen sade i intervjuer och liknande att "jag vill göra Avicii till en ikon inom housescenen, han ska vara för house vad Kanye West är för hiphopen. När folk hör Avicii ska de inte tänka på DJ, utan de ska tänka på artisten och ikonen"
Redan där och då tänkte jag "ojoj nu kommer han få ligga i"
Problematiken är som många tidigare nämnt att ingen drog i bromsen när de såg hur Tim började må efter de första åren.
Måste varit en sjuk sinnesändring när han satt i studion vs när han var ute på turné.
En scen som äcklar mig i dokumentären är i slutet när Tim och hans vänner sitter i ett hotellrum, i Vegas, och går igenom kommande spelningar. Man ser hur dåligt han mår när de rabblar upp spelschemat samtidigt som Tim sveper i sig ett glas öl. Sen att vännerna säger "om du förstår vad detta innebär i förlorad inkomst, att du gör folk besvikna" osv är fullständigt vedervärdigt.
Ni ser väl förfan hur han mår? Men nej, de vill pusha Tim till bristningsgränsen så dem kan få haka på spelningar, stå bakom DJ båset och dricka drinkar tillsammans med ett gäng modeller och må allmänt bra. Allt för att få fortsätta leva Entouragelivet. Finns flera stunder i dokumentären man bara vill ge Tim en kram. Som hans vänner borde gjort. Funnits där och supportat honom när det mentala sviktade.