2018-04-23, 13:55
Medlem
PhDSalanders avatar
Här var nåt konkret från Betina. - vilket värde kan det ha om det stämmer?

De flesta vittnen har ju intygat så gott som att de inte sett dessa stroppar på de altuella ställena nere vid skåpen.

- Så siger anklageren godt nok, at min klient har skiftet forklaring om stropperne i ubåden. Det har han altså ikke. Min klient fik ikke vist nogle fotos af stropper under de utallige afhøringer, nej man stillede ham et spørgsmål. Og der findes rigtigt mange stropper i den ubåd. Og min klient havde ingen chance for at vide, hvilke stropper politiet talte om.
- I stedet har man her i retten vist et billede igen og igen til de vidner, der også skulle udtale sig om stropperne. Det er efter min mening et konstrueret billede. Det er et billede, som så vidt jeg ved ikke en gang var taget, da man afhørte min klient, siger forsvarsadvokaten.
- Det er et billede, som min klient aldrig har set, siger hun
Citera
2018-04-23, 13:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
"Försvaret menar att fotot av remmarna är konstruerat."

Vad menar advokaten här? Menar hon att poliserna, kriminalarna är kriminella ?! Jag mår verkligen illa, när jag läser hennes tafatta försök att få PM frikänd.

Ja, det är rörigt, påminner starkt om Rönnbäck
Citera
2018-04-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, du får väl se det på annat sätt. Men kan han gråta över avställt lok i Norge, sörja med vemod när de kapas i delar, så ser jag det nära tillhands att bli emotionellt berörd över att höra sitt skötebarn slaktas.
Att veta att båten destrueras och blir metallskrot tar nog hårt, att ha båten liggande på havets botten ses nog däremot som hedervärt marint avslut
Citera
2018-04-23, 14:03
Medlem
PhDSalanders avatar
aDåligt argument eftersom det varit saltvattenspåverkan på allt, plaststropparnacinkluderat.
Det satt samma typ av stroppar på likdelarna som återfanns i ubåten. Dessutom var det skärsnitt i stroppen på armen som motsvarade de snitt som kan uppkomma när man skär ner en kropp som varit upphängd Så Nej, Betina det håller inte

Hun går videre og kommer nu ind på de fysiske beviser.
- Er der overhovedet nogle? Hmm.. anklageren ville måske sige, at stropperne i sagen er fysiske beviser. Men faktum er, at der ikke er et eneste DNA bevis fra Kim Wall på stropperne fundet i havet og i ubåden.
- Så fysiske beviser? Nej!, siger forsvarsadvokaten
Citera
2018-04-23, 14:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Sorry, jag uttryckte mig helt fel.

PM är ond, i ordets rätta bemärkelse. Han vill ont, gillar det, och vet egentligen att det är fel.

Han väljer mörkret, efter övervägande.

Men hans ondska är grund, banal, och det finns massor av människor som överträffar honom.

Letar man efter finslipad, vällagrad ondska kan man leta på Wall Street, eller varför inte i Syrien osv.

Men jag ska inte trassla in mig.

Det var nog Lundin-dokumentären som irriterade mig från början, liksom Madsens grandiosa, korkade självbild.

Tjena, tjena, jag är övermänniska och nihilist, och därför tänker jag tortera ihjäl nån...

Jag kräks på sånt där.

Det är inte bara omoral. Det är ren idioti.
Ja, hahaha, jag tyckte väl det lät konstigt.
Problemet med ondska är väl att det tar sig olika uttryck och här är det rått och driftstyrt. Kombinationen med störningen är letal. Han ska nog inte öht jämföras som sexuell predator.

Han är ingen övermänniska - det är ett epitet som han själv sett till skapas kring honom - men jag ser det oerhört vanskligt om man förringar hans kapacitet.
Det är lätt att vara klok retroaktivt eller se honom som en slags Heffaklump med facit i hand:
Han har dock manipulerat sin omgivning i minst 40 år och under rätt omständigheter kan han plocka offer och har nu gjort på de värsta vägar.
Citera
2018-04-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Yes, känns fantastiskt att han fick med detta. Ganska solklart sett till djuppsykologiska mekanismer.
Utstött och övergiven av modern i tiden för viktiga sexualpsykologiska utvecklingsfaser, skapar sexualiserad fixering vid en önskan om att bli kidnappad dvs återtagen till modern, och kopplas till hat och önskan att skada och straffa modern. Hans sexualitet fastnar på ett infantilt stadie som sedan följer med o utvecklas till sadismen och perversionerna han levde ut och odlade fram i vuxen ålder.

Viktigt är också att påpeka att ett eventuellt modershat inte finns i PMs tanke- och känsloliv, det ligger säkert på ett djupare omedvetet plan.
Citera
2018-04-23, 14:05
Medlem
miss-fires avatar
Jag måste erkänna att jag känner mig betydligt lugnare nu när man hängt med i Jakobs slutplädering. Han har gjort ett gediget arbete och en strålande slutplädering, som i allafall fick mig att känna; yes där satt den! Nu åker Madsen dit och förvaring väntar.

Bettinas trams orkar jag inte med. Jag förstår att detta är hennes jobb och hon gör allt för att sin klient ska framstå som mänsklig, men det blir snarare en tvärtemoteffekt av det hela.
Citera
2018-04-23, 14:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att veta att båten destrueras och blir metallskrot tar nog hårt, att ha båten liggande på havets botten ses nog däremot som hedervärt marint avslut
Ja, det tror jag. Antingen på havsbotten som Freya, en begravning med pompa och ståt eller att hamna på museum som Kraka. UC3 hade han nog helst sett att den legat kvar och så kunde han väl paddla dit nån fin kväll och ha en hedersam ceremoni.
Typ tacka för alla "thrills" den gett pappa...
Citera
2018-04-23, 14:21
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Viktigt är också att påpeka att ett eventuellt modershat inte finns i PMs tanke- och känsloliv, det ligger säkert på ett djupare omedvetet plan.

Ja, självklart så, djuppsykologiska mekanismer" syftar jag på ett omedvetet plan . Blir inga bra formuleringar just nu, när det följs i 3 olika live samtidigt☺️
Citera
2018-04-23, 14:30
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag måste erkänna att jag känner mig betydligt lugnare nu när man hängt med i Jakobs slutplädering. Han har gjort ett gediget arbete och en strålande slutplädering, som i allafall fick mig att känna; yes där satt den! Nu åker Madsen dit och förvaring väntar.

Bettinas trams orkar jag inte med. Jag förstår att detta är hennes jobb och hon gör allt för att sin klient ska framstå som mänsklig, men det blir snarare en tvärtemoteffekt av det hela.

Håller med dig helt, och jag fick gå ifrån en stund nu.. klarar inte att läsa försvarets plädering. Blir seriöst illamående. Men jag vill gärna se vad varelsen PM tänker säga sen, så får väl ha ett halvt öga på rapporteringen ändå
Citera
2018-04-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Håller med dig helt, och jag fick gå ifrån en stund nu.. klarar inte att läsa försvarets plädering. Blir seriöst illamående. Men jag vill gärna se vad varelsen PM tänker säga sen, så får väl ha ett halvt öga på rapporteringen ändå

Kanske gör han helt om när han förstår att han ligger mycket risigt till? Kanske ett erkännande i vredesmod? Eller ett erkännande i form av en stor show?
Citera
2018-04-23, 14:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Nu är hon dock inne på vållande, utifrån olycksscenariot sett

- Og har min klient været skyld i Kim Walls død? Ja. Han har lukket lugen til ubåden, så ulykken fandt sted. Men var det med forsæt? Nej, siger forsvarsadvokaten, der mener, at der så snarere er tale om uagtsomhed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in