2018-04-23, 13:15
Medlem
develis avatar
Mentalerklæring - forts. från tidigare presentation andra rättegångsdagar (ur olika live)
Senast redigerad av develi 2018-04-23 kl. 13:27.
Citera
2018-04-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Älskart. Speciellt hans betoning om att skära i små stycken som PM gjort med Kim. Detta var adresserad!

Jag är glad ur två aspekter om så sker: Dels för Kim och anhöriga men även för att det smärtar Mr Tin Can empathy...
Ärligt talat tror inte han bryr sig längre. Han vet ju att han är skyldig och jag tror han vet hur hans framtid ser ut. Inlåst.
Citera
2018-04-23, 13:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ärligt talat tror inte han bryr sig längre. Han vet ju att han är skyldig och jag tror han vet hur hans framtid ser ut. Inlåst.
Bryr sig inte? Det är ju det enda han får känslosvall kring förutom sina f.d ägodelar Sirid och misserne då.
Citera
2018-04-23, 13:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Vet inte om jag orkar av att läsa Bettinas procedur. En massa trams under manga timmar? 🤢

Samma här. Jag tar det ikväll, sammanställde psykiatriska undersökningen istället.
Citera
2018-04-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jakob lyckades på alla punkter att punktera Madsens lögner och känns nog skönt att kunna avsluta med en sån retorisk sving. Smart också eftersom detta är bland de få saker som eventuellt skulle kunna beröra Madsen känslomässigt, allt annat är han ju totalt känslolös inför.

Precis den träffade exakt rakt på den enda lilla smärtpunkten hos Madsen.
Citera
2018-04-23, 13:34
Medlem
Citat:
Bryr sig inte? Det är ju det enda han får känslosvall kring förutom sina f.d ägodelar Sirid och misserne då.

Vad jag menar är att han har ändå sänkt Nautilus och att det som återstår är endast hans egen kropp enligt honom själv. Raket-Madsen är död. Han är på nåt vis maschosistisk att jag tror inte han längre bryr sig. Om det inte är på hans villkor tror jag inte att han bryr sig av ren trotsighet. Kan inte förklara bättre just nu, är lite mör efter tandläkarebesök. Menar att han vrider saker till sin "fördel". Om åklagaren säger att han ska stycka Nautilus så tänker han att "ja se där åklagaren är ju inte bättre själv". Allt handlar om honom.
Citera
2018-04-23, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Vad jag menar är att han har ändå sänkt Nautilus och att det som återstår är endast hans egen kropp enligt honom själv. Raket-Madsen är död. Han är på nåt vis maschosistisk att jag tror inte han längre bryr sig. Om det inte är på hans villkor tror jag inte att han bryr sig av ren trotsighet. Kan inte förklara bättre just nu, är lite mör efter tandläkarebesök. Menar att han vrider saker till sin "fördel". Om åklagaren säger att han ska stycka Nautilus så tänker han att "ja se där åklagaren är ju inte bättre själv". Allt handlar om honom.
Ja, du får väl se det på annat sätt. Men kan han gråta över avställt lok i Norge, sörja med vemod när de kapas i delar, så ser jag det nära tillhands att bli emotionellt berörd över att höra sitt skötebarn slaktas.
Citera
2018-04-23, 13:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Samma här. Jag tar det ikväll, sammanställde psykiatriska undersökningen istället.

Jag med, mår illa av en massa trams om objektivitet och media, att det inte finns några bevis för något, nul o nix🙄
Citera
2018-04-23, 13:47
Medlem
Citat:
?

Är inte PM extremt ond sett till mordets utförande så vet jag inte vad du kräver.
RPU är mycket tydligt att han är allmänfarlig med risk att fysiskt skada människor eller mörda igen via sin kombinerade sexualitet och personlighetsstörning.

Sorry, jag uttryckte mig helt fel.

PM är ond, i ordets rätta bemärkelse. Han vill ont, gillar det, och vet egentligen att det är fel.

Han väljer mörkret, efter övervägande.

Men hans ondska är grund, banal, och det finns massor av människor som överträffar honom.

Letar man efter finslipad, vällagrad ondska kan man leta på Wall Street, eller varför inte i Syrien osv.

Men jag ska inte trassla in mig.

Det var nog Lundin-dokumentären som irriterade mig från början, liksom Madsens grandiosa, korkade självbild.

Tjena, tjena, jag är övermänniska och nihilist, och därför tänker jag tortera ihjäl nån...

Jag kräks på sånt där.

Det är inte bara omoral. Det är ren idioti.
Citera
2018-04-23, 13:50
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Mentalerklæring - forts. från tidigare presentation andra rättegångsdagar (ur olika live)

Tack snälla, det är så bra att ha allt på ett ställe😊
Citera
2018-04-23, 13:53
Medlem
"Försvaret menar att fotot av remmarna är konstruerat."

Vad menar advokaten här? Menar hon att poliserna, kriminalarna är kriminella ?! Jag mår verkligen illa, när jag läser hennes tafatta försök att få PM frikänd.
Citera
2018-04-23, 13:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack snälla, det är så bra att ha allt på ett ställe😊
Vassego. Det är dels intressant och eftersom live lever sitt eget liv (fler ger mer) så tänkte jag det var bättre att sätta ihop det hela då jag ändå hade sidorna uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in