Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag påstår att mina gränsdragningar och ställningstaganden är betydligt mer och bättre motiverade än Dina "argument" som mest är av modellen "Det är synd om klantiga kvinnor" och "Det är bättre att aborteras än att födas till en sämre uppväxt".
ok, låt se din långa lista över dina motiveringar då tack.
jag har redan presenterat min.
Sen twistar du mina argument helt i halmstil (men inte så oväntat)
- Det är inte synd om kvinnor, det är bara deras förbannade rättighet. Det blir först verkligt synd m dem och deras barn samt samhället i stot när DU får som du vill.
- Det finns ingen som "aborteras" det som aborteras äger inget medvetande...
Det har dock de barn som tvångsföds i din värld.
Din "vision" skapar lidande. Min åtgärdar lidande.
Citat:
Den som lyckas är tvivelsutan mer ansvarsfull än den som inte lyckas. Vi har samma princip och tillämpning i trafiklagstiftningen - om två bilister båda har dubbdäck och försöker köra lika försiktigt, men den ena likafullt halkar iväg och kör på en cyklist, så är det denne bilist som döms som vållande - inte den bilist som inte kört på och absolut inte cyklisten.
Det är i själva verket synnerligen konsekvent.
Mig veterligen så nej en trafikant som kör på en annan pga halka, som sker trots rätt däck, rätt hastighet, rätt trafikregler straffas inte. Varför skulle hen det? hen har inte gjort något fel.
Det är liksom inte juridiskt förbjudet att råka ut för halka, det blir bedömt för vad det är: en trafikolycka. Olyckor kan ske alla trots alla försiktighetsåtgärder, det ska man inte traffas för i en domstol. Precis som människor ska slippa straffas för sin eller andras sexualitet.
Bara sån idiotisk dogmatiskt sätt att tänka du kör med.
Citat:
Så Du accepterar abort med anledning av "sjuka gener" men Du accepterar inte avelsförbud av samma skäl - vari ligger skillnaden?
Jag accepterar all abort inom bestämda tider. Och efter vecka 18 om särskilda skäl föreligger ex. tillräckligt allvarlig sjukdom.
Genterapi är inte samma som abort, hoppas jag du vet om? Det är ny medicinsk teknik under utveckling.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Genterapi
Du frågar mig varför jag är emot avel på människor, seriöst uven? det kapitlet har vi väl avslutat 1945?