Citat:
Ursprungligen postat av
dafsolina
Ja, precis. Men då undrar jag varför måste jag göra en prövning när det är inte obligatoriskt? Då kan man väl ansöka om mattekursen på nytt samt göra om NP? Är det inte så att de som redan har G eller högre betyg, får endast göra en omprövning? Jag trodde att man fick göra NP tills man får godkänt? Vad händer om man får F på prövning?
Ursäkta för alla frågor, men vill gärna passa på då jag har letat efter information på nätet samt ringt till Hermods som, enligt dom, inte kan svara på mina frågor då de inte vet någonting?
Vänliga hälsningar
Vad är det du menar inte är obligatoriskt? NP?
Om det är NP du menar så är det inte som på gymnasiet längre där de endast vill veta vart snittet går, dvs får man F så kan man fortfarande få E osv.
Men när du läser på distans så är deras enda sett att avgöra din kunskap med ett gammalt nationellt prov, dvs det är enda gången dom faktiskt kan veta att det är du och ingen annan som löst uppgifterna. Därav är det nationella på distans som avgör om du kommer få ett godkänt betyg eller inte.
Jag tror att du kan söka till kursen igen och lämna in alla inlämningar osv om du har kvar dessa, sedan boka prov direkt. Då får du återigen 2 nya provtillfällen som du kan skriva. På detta viset var det på Miroi så det är inte helt omöjligt att detsamma gäller för Hermods