2018-04-21, 23:14
Medlem
Jag är så jävla lat och orkar inte kolla igenom tråden. Någon som vet när hela albumet släpps?
Citera
2018-04-21, 23:23
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
Jag är så jävla lat och orkar inte kolla igenom tråden. Någon som vet när hela albumet släpps?
Orkar inte googla heller verkar det som.
Tur för dig att jag känner mig snäll idag, första juni släpps Ghosts fjärde album Prequelle.
Citera
2018-04-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Orkar inte googla heller verkar det som.
Tur för dig att jag känner mig snäll idag, första juni släpps Ghosts fjärde album Prequelle.

Tack för svaret! måste ha googlat dåligt...

fan vad lång tid
Citera
2018-04-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det hela verkar grunda sig på ett missförstånd.

Pete_Blakk lade upp en intervju med Jaime Arellano där han sa att han sa sig vara producenten till Opus. Vilket kanske är korrekt även om det står på plattan att Gene Walter är producent. Det står ingenstans att Simon har tagit på sig titeln producent. Jag fick för mig att det stod så i stämningsansökan men det gör det inte. Inte heller står det så på plattan. Det står "produktion" vid låttitlarna på stämningsansökan men det tänker jag kan betyda andra saker än att vara producent.

Det som däremot står på plattan är att SS stod för inspelningen i Mayfire Recordings vilket inte ska stämma enligt Jaime. Mayfire ligger i Linköping och enligt Jaime spelades största delen av plattan in i England med honom. Trummorna spelades in i Sverige, troligtvis i White Light Studio i Linköping med Joakim Kärling som det står på plattan. Det som Jamie för cred för på plattan är mixning och mastring.

Det råder förvirring och känns som att det blev onödig smutskastning på SS.

Enligt stämningsansökan så säger kärandena att övervägande del är inspelad i SS studio och att SS agerade producent. Detta stämmer ju inte överens med vad som sägs i intervjun med Jaime då han säger att huvuddelen förutom trummor spelats in i England. Sen glömde jag av att Gene Walker är bara ett alias TF använde, dvs GW=TF.
Citera
2018-04-22, 20:32
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Enligt stämningsansökan så säger kärandena att övervägande del är inspelad i SS studio och att SS agerade producent. Detta stämmer ju inte överens med vad som sägs i intervjun med Jaime då han säger att huvuddelen förutom trummor spelats in i England. Sen glömde jag av att Gene Walker är bara ett alias TF använde, dvs GW=TF.

Gene Walker = gengångare = spöke (= TF = Ghost)
Citera
2018-04-22, 21:37
Medlem
Lavettens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Gene Walker = gengångare = spöke (= TF = Ghost)

Aaah... Hade ingen aning om det. Man lär sig något nytt då och då.

Nej, deras berättelser angående inspelningen av Opus är inte enstämmiga. Om jag förstod intervjun rätt så blev Opus Jaimes "genombrott" som producent. Möjligtvis fick även han vissa Producer Points?
Citera
2018-04-22, 22:21
Medlem
Intressant teori från random person på youtube:

I think that Tobias is going to reveal that Cardinal Copia is actually the son of Papa Nil and Sister Imperator.

In Chapter One: New Blood, it shows what seems to be a flashback to a younger Papa and Sister, and it looks like there’s some....ahem.....
“TENSION” between the two of them. Papa seems to get a little hot an heavy when Sister replies “not here, not now, not like this.”
I think this implies that they at one time did have “relations”, and Sister Imperator got pregnant, but she kept it a secret from the church and from Papa.
After his birth, Sister raised Copia to become Cardinal, so he could be Papa’s “right hand man” and one day fulfill his birthright by becoming the new Papa.
And also, COME ON. This “new guy” just so happens to have the EXACT SAME heterochromia as all the other Papas, but ISN’T part of the bloodline?

I say WELCOME PAPA IMPERATOR I
Citera
2018-04-23, 08:42
Medlem
Monotheists avatar
Oj då. Bara 7 nya låtar. 1 intro och 2 instrumentala. Saxofonsolo, Europe. Nja där sänktes förväntningarna rejält.

Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Kort beskrivning av alla låtarna ifrån Metal Hammer
https://www.reddit.com/r/Ghostbc/com...mmer_magazine/

1. Ashes- ‘Ring -a- Ring o’ Rosies/a pocket full of posies’....Foreboding strings hover over a sinister opening intro track. It’s a deliciously devilish intro too...

2. Rats- Any fears that Ghost couldn’t follow the immediacy of ‘Square Hammer’ are allayed by this chugging humdinger, pinned together by a chorus so outrageously catchy and simple it’ll plague you for months (see what we did there?).

3. Faith- The heaviest song on the album, Sabbathian riffs are layered in silky guitar riffs and some thunderous drum work. The only song on ‘Prequelle’ that could fit on ‘Opus Eponymous’

4. See the Light- A piano driven power ballad with a chorus that could melt icebergs, this has Festival Anthem written all over it.

5. Misasma- A stunning instrumental number that isn’t so much an album track as turbo powered 80s action movie soundtrack condensed into five thrilling minutes. Oh and there’s a saxophone solo, what else would you expect?

6. Dance Macabre- Imagine Europe if they came from Transylvania instead of Sweden and you’ll be some way to getting your head around this rock n roll rager.

7. Pro Memoria- Ghosts rock opera ambitions are fully realized on this haunting number that packs in guitars, pianos, organs and even a church bell. Impressive.

8. Witch Image- How is it possible for a lyric like, ‘While you sleep in Earthly delight/Someone’s flesh is rotting tonight’ to exist in a song so upbeat you could drop it in a wedding party!?!

9. Helvetesfonster- A bombastic instrumental that could have been cut from ‘Bat Out of Hell’ for being too OTT. It’s ludicrous. We love it.

10. Life Eternal- ‘Is this the moment of just letting go?’ A suitably epic grand finale to the greatest heavy metal musical ever written. We’re exhausted.
Citera
2018-04-23, 10:18
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monotheist
Oj då. Bara 7 nya låtar. 1 intro och 2 instrumentala. Saxofonsolo, Europe. Nja där sänktes förväntningarna rejält.

Samma upplägg som Meliora alltså. Den var rätt ok ändå? Föredrar skivor under 45 min med ”no filler - all killer” framför 90-talets överutnyttjande av CD-formatet alla dagar i veckan.
Citera
2018-04-23, 10:24
Medlem
Monotheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Samma upplägg som Meliora alltså. Den var rätt ok ändå? Föredrar skivor under 45 min med ”no filler - all killer” framför 90-talets överutnyttjande av CD-formatet alla dagar i veckan.
Det är sant. Jag vill verkligen att det ska vara bra men beskrivningen taggade ner mig. Bättre att ha låga förväntningar och bli överraskad kanske?
Citera
2018-04-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monotheist

Saxofon behöver ju inte vara negativt. Lyssna bara på Shinings låt the Ghastly Silence. Hur vackert som helst. Europe däremot...
Citera
2018-04-23, 11:44
Medlem
Citat:
Saxofon behöver ju inte vara negativt. Lyssna bara på Shinings låt the Ghastly Silence. Hur vackert som helst. Europe däremot...

Precis, behöver inte alls vara något negativt.
Rivers of Nihil vältrar sig i saxofon på deras nya album och det funkar bra trots att det är ett lager av tekniskt döds saxofonen samlirar med. Den skivan kommer nog med på min årsbästa när 2018 skall summeras.
Lär säkert fungera med Ghost. Sen kan ju inte alla uppskatta saxofon givetvis hehe.

Vad gäller kvalitén på musiken så är jag inte särskilt orolig för Ghost.

Mer orolig över att jag ska tappa intresset för det estetiska runt omkring då det blir mer och mer kabaret och musikal över hela grejen.
Tyckte allt var mer med sådan finess, klass och även humor förut.
Dansare och banala youtube-filmerna känns lite ostigt.

Å andra sidan ska man inte ta det så jävla allvarligt, tycker man låtarna är bra så gör man.
Videon till Rats med dansnummer tilltalar mig inte alls, men låten i sin ensamhet är en banger!
Så länge musiken levererar så är jag nöjd.
Senast redigerad av PANTHERALEO 2018-04-23 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in