2018-04-22, 02:00
Medlem
Ni som skyller på Ash, han slutade jobba med honom för två år sen....vännerna som vet att han käkar benzo/painkillers men åker jorden runt å festar med honom? Är de oxå skyldiga för det ÄR en dödlig kombo om man tar för mycket....nej jag tycker det är SJUKT lågt att försöka hitta någon som skulle vara orsaken till hans död bara för att!!!! Jaaaa ash pushade honom,men det va ju hans jobb som manager, alla vet väl hur det fungerar i denna branschen och i tex modellbranshen där kokainmissbruk och anorexi ofta är kontentan av stress. Baksidan av storheten han hade, något han ångrade och mådde skit av men ända hade signat. En fantastisk underbar kille som inte finns kvar, blev helt tagen av hyllningen i Holland med kyrkklockorna. Har ni inte sett det då gör det. DÅ om inte förr inser man hur stor han egentligen va!!! (Jag är i generation så att hans mamma är mer känd för mej)
Citera
2018-04-22, 02:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Ni som skyller på Ash, han slutade jobba med honom för två år sen....vännerna som vet att han käkar benzo/painkillers men åker jorden runt å festar med honom? Är de oxå skyldiga för det ÄR en dödlig kombo om man tar för mycket....nej jag tycker det är SJUKT lågt att försöka hitta någon som skulle vara orsaken till hans död bara för att!!!! Jaaaa ash pushade honom,men det va ju hans jobb som manager, alla vet väl hur det fungerar i denna branschen och i tex modellbranshen där kokainmissbruk och anorexi ofta är kontentan av stress. Baksidan av storheten han hade, något han ångrade och mådde skit av men ända hade signat. En fantastisk underbar kille som inte finns kvar, blev helt tagen av hyllningen i Holland med kyrkklockorna. Har ni inte sett det då gör det. DÅ om inte förr inser man hur stor han egentligen va!!! (Jag är i generation så att hans mamma är mer känd för mej)

Det är ju fel att fler ska må dåligt. Han var en till synes extremt snäll snubbe så tror inte att han ville att folk skulle peka finger mot andra för hans död. De som nu känner sig skyldiga av vad anledning mår säkert redan skit. Vad dessa kunnat göra är det svårt att säga något alls om.
Citera
2018-04-22, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Och vem fan är du att döma det? Snacka om att vara skadad av sociala medier.
Jag håller med fritidschef om att det känns märkligt. Särskilt med tanke på att det just är sociala medier som artister har sin kommunikationsplattform mot fans och allmänhet.

Lite mer än en retweet eller "RIP" borde både Axwell och Prydz klara av tycker jag personligen. Madonna skrev ett fint inlägg med bild. Och Axwell borde ha stått Tim lite närmare kan man väl tycka?
Citera
2018-04-22, 02:08
Avstängd
Citat:

Du har förmodligen inte sett dokumentären, där visas det tydligt hur Ash manipulerar och kör med Avicii på enormt grymma sätt, endast för egen vinning. När Tim ropade som mest efter hjälp och påvisade att han inte klarade mer så målade han upp bilder och scenarion om att hans karriär skulle vara över och hur mycket pengar han skulle förlora, han ville mjölka ur honom så mycket han kunde. Om han varit en normalt funtad människa hade han lyssnat och underlättat så att han fick vila, istället för att manipulera honom, Avicii/Tim var såpass stor och känd att han kunde ha tagit en paus, som han gjorde på ett par år och komma tillbaks minst lika stor som innan. Att inte Ash förespråkade detta eller underlättade de för honom när han var aktiv, är förjävligt.
Senast redigerad av Peterpan22 2018-04-22 kl. 02:10.
Citera
2018-04-22, 02:10
Medlem
shevitas avatar
Citat:

Managerns jobb är inte att pusha till bristningsgränsen utan att ta rätt beslut åt sin artist. Inte enbart arbetsmässiga utan även privata sådana då dessa oftast går hand i hand. Hans välmående borde ha hamnat i fokus således.

Tror du mer syftar på agent. En artist-agent däremot är oftast den som bryr sig om pengar och skiter i personens privata problem. Stor skillnad där.

Med det sagt vill jag däremot inte skylla på Ash, tycker inte att han är största orsaken till Tims död. Hade det inte varit Ash så hade det kanske varit en ännu värre typ från hollywood, och vi vet ju alla hur pass empatiska dessa snubbar kan vara.

Tror hela grejen med pressat schema, Ash, sjukdom, isolering, medicinering och depression var det som till slut orsakade händelsen. Alltså en blandad kompott.
Citera
2018-04-22, 02:49
Medlem
Liina89s avatar
Vila i frid Avicii! <3 Min sambo har spelat din musik en hel del här hemma.

Vissa pratar om att han var högkänslig. https://www.instagram.com/p/BhzndMaHR4C/?taken-by=reginalundofficial
Senast redigerad av Liina89 2018-04-22 kl. 03:07.
Citera
2018-04-22, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Undrar om det kommer dyka upp nån kvinna som hävdar att hon fött hans barn? Eller var han gay?

Utan att en behöva göra en alltför krystad queer-tolkning av det material han producerat så finns det ganska tydliga tecken som pekar mot att han var bi eller gay:

Texten i "Seek Bromance" talar ju för sig själv om man säger så – det cirkulerar dessutom variationer av den som sjungs av en man.

Levels-videon: Ca 20 sekunder in i videon får man se gulliga inramade "kärleks/par-bilder" där protagonisten och Avicii är porträtterade. Lite senare i videon där kontors-nerden (dvs protagonisten) puttar stenen uppför branten (likt Sisyfos?) så hägrar många regnbågar i bakgrunden, se den här:

https://www.youtube.com/watch?v=_ovdm2yX4MA

Och allt detta hittade jag genom en mycket ytlig analys, det finns nog fler tecken på saken!

Han är ju helt underbar oavsett – ett stort musikaliskt geni och mycket saknad.

Hoppas att musiken han jobbat med på slutet kan släppas postumt. <3
.
Citera
2018-04-22, 02:54
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Jag vägrar låta folk tro att han blev mördad, eller tog sitt liv. Jag har stor respekt för familjen.
Hade du haft respekt för familjen så hade du knappast skrivit i denna tråd som kryllar av spekulationer och annat skit. Det är inte din uppgift att 'försvara' TB eller hans familj.
Citera
2018-04-22, 03:04
Medlem
Satans massa skitsnack i tråden.
Det som hänt är tragiskt och jag sörjer med familjen. Framtiden får utvisa vad som hänt.
Citera
2018-04-22, 03:39
Medlem
MrsVanity1s avatar
Återigen,tror hans kropp la av,rätt och slätt.

Håller med ang kompisar,och managern,har dom något hjärta borde dom ha åtminsone en smula dåligt samvete.

Läste nu att ett nytt album var inspelat,hoppas det släpps,skulle tydligen vara hans bästa hittils!

Rip Tim🙏❤
Citera
2018-04-22, 03:44
Medlem
Avicii hittades på sitt hotellrum, och jag är säker på att han har dött av sitt sjukdomstillståld + alkohol. RIP
Citera
2018-04-22, 03:47
Medlem
Forstår inte att någon väljer Oman om man vill vila upp sig. Är det något nytt jetset ställe kanske.
Om det är det var det ju den världen han inte gillar.
Oman av alla ställen på jorden......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in