Citat:
Ursprungligen postat av
Hicky
Ni som skyller på Ash, han slutade jobba med honom för två år sen....vännerna som vet att han käkar benzo/painkillers men åker jorden runt å festar med honom? Är de oxå skyldiga för det ÄR en dödlig kombo om man tar för mycket....nej jag tycker det är SJUKT lågt att försöka hitta någon som skulle vara orsaken till hans död bara för att!!!! Jaaaa ash pushade honom,men det va ju hans jobb som manager, alla vet väl hur det fungerar i denna branschen och i tex modellbranshen där kokainmissbruk och anorexi ofta är kontentan av stress. Baksidan av storheten han hade, något han ångrade och mådde skit av men ända hade signat. En fantastisk underbar kille som inte finns kvar, blev helt tagen av hyllningen i Holland med kyrkklockorna. Har ni inte sett det då gör det. DÅ om inte förr inser man hur stor han egentligen va!!! (Jag är i generation så att hans mamma är mer känd för mej)
Managerns jobb är inte att pusha till bristningsgränsen utan att ta rätt beslut åt sin artist. Inte enbart arbetsmässiga utan även privata sådana då dessa oftast går hand i hand. Hans välmående borde ha hamnat i fokus således.
Tror du mer syftar på agent. En artist-agent däremot är oftast den som bryr sig om pengar och skiter i personens privata problem. Stor skillnad där.
Med det sagt vill jag däremot inte skylla på Ash, tycker inte att han är största orsaken till Tims död. Hade det inte varit Ash så hade det kanske varit en ännu värre typ från hollywood, och vi vet ju alla hur pass empatiska dessa snubbar kan vara.
Tror hela grejen med pressat schema, Ash, sjukdom, isolering, medicinering och depression var det som till slut orsakade händelsen. Alltså en blandad kompott.