Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 23:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Efter att ha sett True Stories:

Fattar inte hur hans kompisar INTE kunde stötta honom när han sa flera gånger hur dåligt han mådde av att köra spelningar. Hälsan går såklart före allt annat, riktigt ruttet tycker jag.

Han säger även att han är förvånad att han inte får mer stöttning när han är så öppen med hur han mår, jag håller med honom!!!

Gissar de inte var hans vänner utan bara giriga svin.
Citera
2018-04-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Vila i frid Tim du förtjänade att få sitta och bara prodda.
Exakt min tanke. Hela grejen med att han skulle lära sig att DJ:a var idiotisk. Han hade kunnat bli en grym producent. På slutet hade han ju börjat söka sig bort från EMD och började intressera sig av att lära sig musik från andra genrer.
Citera
2018-04-21, 23:27
Medlem
styrlunds avatar
Tydligen hade han en skiva klar.
Undrar om skivbolaget tjänar mer pengar på honom som död än levande....
Citera
2018-04-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nej jag skojar inte. Om tio år är han bortglömd. Han skapade dessutom inget nytt. Han var så att säga inte musikbranschens Jan Boklöv, så att att han kunde bli ihågkommen av ett sådant skäl.

Jag vet inte hur gammal du är, men med tanke på ditt uttalande antar jag att du har full koll på 'Right said Fred'.

Eller misstar jag mig?

Om tio år är han inte bortglömd. Tro mig.
Sedan att urskilja Avicii med Jan Boklöv, det säger ju sig själv mer om dig.

Du misstar dig. Något jag vet är att han skapade avtryck, en jävel på göra musik. Hans workflow, hans symfoni. Något både du eller jag varken har och som vi aldrig kommer uppnå.
Sedan om du tycker hans musik är skit och samma ackord yada yada. Det är väl såklart att alla inte har musiksmak. Men att börja hoppa på med avtryck och jämföra med någon Jan Boklöv som inte en jävel vet vem det är - fråga vem du vill. Ingen vet vem det är. Det säger ju sig själv vad du är för typ av för person.

Luffare. Gå och lägg dig nu!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Hade vart intressant att veta hur hans fysiska status har vart den senaste tiden. Var ju ändå ett tag sen det var som värst med hans sjukdomstillstånd. Kroppen borde ju palla mer om han var i god form.

Man kan tycka att en 28- årig kropp skall palla det mesta.. ffa när man ser Keith Richards leva fortfarande trots konstant kränkande i 50 år..fast är det en överdos åker de flesta dit..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Dålig källa, en världsartist skulle inte smuggla droger....+ Nej man skaffar inte droger mur som helst i i Oman....lycka till med det.
Testa att vara "manager" och då runt där och fråga efter dödliga droger.
Verkligheten är inte som Entourage.

Va? Hans manager var i LA när han var i Oman... Har man pengar i Oman så är det väldigt lätt att få tag i vad som helst. (Hans manager är inte Ash längre utan Diana Baron... En mycket sundare manager.
Jag säger inte att TB's manager har gått ut på gatan för att få tag i droger,TB besökte vänner i Oman som med all säkerhet har kontakter... Det är inte så svårt som du verkar tro.

Mediciner som klassas som droger i Sverige klassas inte som droger i Oman t.ex... Och där kan man få tag i tunga preparat om man har pengar till det, helt lagligt.

Källan jag kom med är ett litet plock om vad som finns om drogproblemet i Oman, jag råder dig att kolla upp det och sluta förneka saker som är helt uppenbara.
Bara för att Oman är ett arabland så betyder det inte att droger är mer svårtillgängliga där, även om Oman länge klarat sig ifrån den tyngre drogproblematiken. Den är och har varit på kraftig uppgång sedan 2008 dock.
Citera
2018-04-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Kolla på kortet när man ser hans ben i kortbyxor när han håller om en kille och en tjej som är nån dag innan. Benen ser ut som styltor. Bra form, yeah right. Ser ruskigt tärd ut.

Exakt. Men fattar inte varför han inte tog tag i hälsan mer. I dokumentären får man ju se att han tränade och jobbade på den biten men såg ju fortfarande tunn ut den sista tiden.
Citera
2018-04-21, 23:30
Medlem
SwexitNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Min familj är mycket nära Tim's familj. Jag fick några PM nu efter jag berättade dödsorsak, men nu kan ni sluta spekulera ang självmord/mord m.m.

Det vore intressant om du kunde sända mig ett DM och förtälja vad du känner till om detta. Vi har via utländsk media läst att han fått "en drink spetsad", men det skrivs så mycket. Själv är jag på tok för gammal för att ens begripa hans storhet, men har begripit att han måste varit duktig med det han höll på med då t.o.m Madonna samt Prins Carl-Philip med maka uttryckt sin stora sorg över han hastiga frånfälle.
Självfallet är det under alla omständigheter mycket tråkigt då en såpass ung människa hastigt dör, jag vill minnas att jag läst att han blev 28 år, även jag deltar i sorgen, främst för familjen i Stockholm samt andra anhöriga.
†Requiescat in pace†
Citera
2018-04-21, 23:31
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Dödsorsak: Hjärtstillestånd, en oavsiktlig överdos. Säkra källor, vill inte säga mer då jag respekterar alla anhöriga.

Tim var beroende av smärtstillande, tog ångestdämpande och sömnpiller under många år.

En möjlig dödsorsak, men vem kan säga om den var oavsiktlig?
Polisen i Oman skulle heller inte konstaterat att brott ej begåtts i detta fall utan att en obduktion genomförts.
Citera
2018-04-21, 23:31
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Tydligen hade han en skiva klar.
Undrar om skivbolaget tjänar mer pengar på honom som död än levande....

Absolut 100% helt säkert.

Avicii's Song Sales Increase 6000% in U.S. Following Death

https://www.billboard.com/articles/columns/chart-beat/8363315/avicii-song-sales-increase-death-united-states
Citera
2018-04-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Va? Hans manager var i LA när han var i Oman... Har man pengar i Oman så är det väldigt lätt att få tag i vad som helst. (Hans manager är inte Ash längre utan Diana Baron... En mycket sundare manager.
Jag säger inte att TB's manager har gått ut på gatan för att få tag i droger,TB besökte vänner i Oman som med all säkerhet har kontakter... Det är inte så svårt som du verkar tro.

Mediciner som klassas som droger i Sverige klassas inte som droger i Oman t.ex... Och där kan man få tag i tunga preparat om man har pengar till det, helt lagligt.

Källan jag kom med är ett litet plock om vad som finns om drogproblemet i Oman, jag råder dig att kolla upp det och sluta förneka saker som är helt uppenbara.
Bara för att Oman är ett arabland så betyder det inte att droger är mer svårtillgängliga där, även om Oman länge klarat sig ifrån den tyngre drogproblematiken. Den är och har varit på kraftig uppgång sedan 2008 dock.

Han hade ruskigt starka substanser på recept, tror du han köpte droger och i Oman, vad fan har du fått det ifrån?
Citera
2018-04-21, 23:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Ash och den där sopan till tourmanager eller vad han var, dom är anledningen till att Tim är död.
Oavsett om det är droger,alkohol,medveten eller olycka så grundar det sig i en lång tid av tvång påtryckningar och stress vi andra aldrig kommer utsättas för.

En vanlig dödlig jobbar 200? Dagar om året och vi bor också här.
Han hade över 300 Gig över världen på ett år och däremellan göra album. På det är det fester varje dag.

Han säger klart och tydligt att han inte vill att han inte tycker det är kul och får ingen lycka alls av att möta publiken.
Han vill inte mer han vill sluta.

Vad säger då Ash? Det jävla aschlet.
” han förstår inte värdet av pengar. Det är inte bara han det drabbar om han slutar”

Va är det för jävla sopa!?
Han och resten av Tims ”crew” är grunden till Tims död.

Grattis grabbar.

Vila i frid Tim du förtjänade att få sitta och bara prodda.

Ja jo efter man sett dokumentären så finns det mycket grund i just detta. Andra pressade honom till det mest absurda. Han borde liksom sett till den press han var under dött för flera år sedan. Men nu dog han då till slut och tycker det ska finnas många som ska känna sig skyldiga till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in