2018-04-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Precis som jag tippade här i tråden igår kväll då. Frågan är hur de kan veta att det var en oavsiktlig överdosering.
Obducenterna tar bara blodprov så ser de nivåerna på substanserna. Är de normala så är det att han körde på som han brukade men kroppen orkade inte ändå.
Citera
2018-04-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan också vara läkemedel mot smärta. Opiater etc.

Såg nu att Spaderdam88 lagt till att det är läkemedel han var beroende av, stod inte först.
Citera
2018-04-21, 23:15
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det kan ha varit alkoholen, i kombination med hans ordinarie medicin som gav korstolerans och slog ut honom, vad vet du? Då är det ju pga av alkoholen han dött.

Han känns inte riktigt som typen som drack i sin ensamhet.. kanske en kombination?
Citera
2018-04-21, 23:15
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Killen, du är ju helt vrickad så det bränner om det. Helt verklighets omvänd så det skriker om det.
Titta nyheterna eller musikprofiler och du säger att han inte har gjort ett avtryck?
Hahahaha du skojar...

Nej jag skojar inte. Om tio år är han bortglömd. Han skapade dessutom inget nytt. Han var så att säga inte musikbranschens Jan Boklöv, så att att han kunde bli ihågkommen av ett sådant skäl.

Jag vet inte hur gammal du är, men med tanke på ditt uttalande antar jag att du har full koll på 'Right said Fred'.

Eller misstar jag mig?
Citera
2018-04-21, 23:16
Medlem
Kellywomans avatar
Det är så bisarrt efter att ha kolla dokumentären över Tim att ingen reagerat? Hur är det möjligt att må så psykiskt dåligt och samtidigt inte ha någon som säger STOPP????! Jag saknar ord efter att ha sett dokumentären. Hur är det möjligt att både vänner och familj inte stoppat honom? Han är ju så sanningsenlig att han inte kan möta publik. Jag ryser att ingen slagit larm???
Citera
2018-04-21, 23:18
Medlem
Efter att ha sett True Stories:

Fattar inte hur hans kompisar INTE kunde stötta honom när han sa flera gånger hur dåligt han mådde av att köra spelningar. Hälsan går såklart före allt annat, riktigt ruttet tycker jag.

Han säger även att han är förvånad att han inte får mer stöttning när han är så öppen med hur han mår, jag håller med honom!!!
Citera
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Ja, då får man nog hoppas att man inte träffar dig som pancreatit patient, för som läkare torde du känna till att patienter med kronisk pancreatit är det ingen ide att mäta pancreas amylas på - för dom har inga......

Ingen kan säga att kronisk (och akut) pancreatit är en mycket allvarlig sjukdom, men att pancreasamylas inte ens kan påvisas är extremt sällsynt.. Även vid en långt gången kronisk pancreatit mäts amylas, även om värdena då är låga - givetvis.

Om du fått uppgiften att du har en snudd på 100% risk att få pancreascancer, så tillhör du förmodligen dem med en ärftlig form? För de andra formerna finns en förhöjd risk, men det handlar då rakt inte om nästan 100%.
Får man pancreascancer är det ingen god prognos, det är fullkomligt sant, men inte dör du inom ett par veckor.
Lite mer nyanserade inlägg vore lämpligt.. Förstår att du lider av din sjukdom, och jag beklagar verkligen att du behöver ha det såhär.
Men som sagt, det finns ingen anledning att felaktigt uppge en aning överdrivna uppgifter som fakta. Pancreatit är jävligt nog som det är, utan överdrifter.
Citera
Medlem
karlejdemyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Dödsorsak: Hjärtstillestånd, en oavsiktlig överdos. Säkra källor, vill inte säga mer då jag respekterar alla anhöriga.

Tim var beroende av smärtstillande, tog ångestdämpande och sömnpiller under många år.
Finns det något du kan säga och underbygga ditt påstående med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Han känns inte riktigt som typen som drack i sin ensamhet.. kanske en kombination?
Som om det är ensam man behöver dricka för att det ska vara farligt. En blöt utekväll och kroppen la av på natten, i kombination med mediciner, inte droger som du menade på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är så bisarrt efter att ha kolla dokumentären över Tim att ingen reagerat? Hur är det möjligt att må så psykiskt dåligt och samtidigt inte ha någon som säger STOPP????! Jag saknar ord efter att ha sett dokumentären. Hur är det möjligt att både vänner och familj inte stoppat honom? Han är ju så sanningsenlig att han inte kan möta publik. Jag ryser att ingen slagit larm???

För att hans sk "vänner" var blodsugande iglar som ville ha mer pengar och kändisskap. Kolla alla deras konton på Insta och facebook. Det är skryt skryt och skryt. Det bara knöt sig i min mage när jag såg dokumentären och att se hur alla manipulerade honom och utnyttjade honom. En snäll och naiv ung grabb.

Jag hoppas att hans närmsta krets har rejäl ångest för det de gjort och att något åtal kommer upp.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Av det jag har läst så åker många till Oman för att befolkningen är chill, de behandlar kändisar som vilken människa som helst. Det blir med andra ord en paus från kändisskapet, dessutom finns ej alkohol i Oman, vilket också är en anledning till att kändisar åker dit för att ta en paus.

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=343161&nodeid=15735&content lan=3&culture=sv-FI

Lokala lagar och seder

Oman är ett relativt liberalt muslimskt land, och de sociala koderna beror mycket på var i landet man rör sig. I stora städer och på turistorter är man mera liberal.

Till exempel när det gäller klädsel så kan man gå klädd i shorts och bikini på stränder och hotellområden, men det är bäst att klä sig mera anständigt på andra platser. Kvinnor borde ha kjol eller byxor som åtminstone täcker knäna och blusar som täcker axlarna, och män bör ha långbyxor på offentliga platser. Alkohol får förtäras i hotell, restauranger och barer men inte offentligt. Offentliga ömhetsbetygelser ska också undvikas. Hotellen godkänner inte alltid att ogifta par bor i samma rum.
Citera
2018-04-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Såg också dokumentären nu, hade tänkt se den tidigare men inte haft tid. Nu tog jag mig tid.. Det skrämmande var antalet gånger han själv sa att han "Kommer dö.. om det fortsätter", räkna, det är för många... och så blev det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in