2018-04-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Ingen annan som har funderat på varför han har samma kläder på alla 4-5 foton som har publicerat, även fast det är flera dagar mellan alla bilderna?

Jo jag har funderat på just detta.
Min gissning är att det vill skapas någon form av sensation.
Bilden med samma kläder togs för sex dagar sedan,en annan dagen innan dödsbudet och någon tre dagar innan vi fick veta att Avicii var död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Snarare mer troligt att samtliga foton är tagna samma dag/kväll.

Nej det står att ena bilden är 5 dagar innan, den andra 3 dagar, bilden med hans fan var dagen innan. Jag vet inte när yachtbilden är tagen; men samma kläder där.

Man borde ju rimligen svettas mycket i Omsn och byta kläder minst en gång om dagen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Det sa jag inte att han gjorde i mitt första inlägg, jag sa OM han gjorde det. Hurvida det är sakfaktan eller inte, det har jag ingen aning om. Men vad jag vet, är att har man haft flera skov av akut pancreatit, är det en stor risk för att man HAR kronisk pancreatit.

Jag vet inte vilken statistik du tittat på, men går du in på Svenska socialstyrelsen, är det den statistiken du får upp, och förklaringen ligger i att en stor del av dom insjuknade är - missbrukare - och lyckas inte bryta sitt missbruk även efter sjukhusvistelsen.

Hittar ingen statistik på socialstyrelsen, länka tack.. Däremot Internetmedicin som säger att mortaliteten är 30%/10 år och 50%/20 år. US National Library of Medicin som presenterar överlevnad på 69-80% efter 10 år.

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1536
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4146974/

Personligen tycker jag det räcker om pankreatit-snack nu. Tror alla fattat att det är en överjävlig sjukdom således även för Tim men vidare information om exakt hur det är att leva med pankreatit tycker jag ska avhandlas i en egen tråd om det inte är direkt kopplat till Tim.
Citera
2018-04-21, 23:03
Medlem
Realisten73s avatar
Lille Tim, att det skulle sluta så här var inget jag trodde eller hoppades på. Du var nära avgrunden ett par ggr, men du tog dig ur skiten och stod upp för den du var. Trots påfrestningar och tjat från sina s k vänner, jag kallar dom parasiter. Du sa ifrån för sent och när du väl sa ifrån så stöttade dom inte dig till 5 öre. Du fick genomgå hela förändringen av ditt liv helt ensam. Det enda de var kåta på var dina pengar. Du gjorde dom rika. Att du inte mådde bra sket dom fullständigt i. Till och med när du sa ifrån så började dom försöka manipulera dig. Fler borde fått veta allt som pågick, så kanske nån hade kunnat hjälpa dig.
Du är den största av dom största och om fler visste vilken resa du genomgick från start tills nu så hade de lagt sig ner på knä och bölat. Det gör mig ont att nu se dina s k vänner beklaga sig över det som har hänt och gråta ut i pressen. Det är de som sakta men säkert ligger bakom allt. De har bara inte insett det själva ännu. Vad pengar kan göra med människan är fruktansvärt. Roten till nästan allt ont.

Vila i frid du fina!
Citera
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Att de är så snabba och obducerar och i 2 dagar i rad kan vara regel i Oman eller så satte de extra resurser för att det var så massmedialt uppmärksammat och man ville hålla ryggen fri.

Men iom obduktionen så bör man därmed avfärda självmord, iaf genom tydligt tecken såsom hängning etc. Självmordstesen börjar bli allt mer utraderad.

Undrar om det någonsin kommer fram vad hans tragiska död berodde på. Oerhört sorgligt! Utifrån sett så verkade han vara en lugn och fin kille.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Har du lyssnat på hans senaste album? Ingenting som handlar om något filter. Killen är unik, världskänd. Oavsett vad du nu säger skiter jag fullständig i, vi är miljoner som sörjer. Vanliga människor till stora världsstjärnor som håller på med musik. Grabben, du har inte en aning vad du snackar om så tjit-tjat töntjävel.

Du motsäger dig själv "grabben". Lyssna på låten "Broken Arrows" från 'Stories' (2015). Låten inleds med kitchigt lågpassfilter av en syntslinga, diskanterna tonar fram allt eftersom. Sedan stannar det hela upp och en patetisk vokalstämma läggs på. Alltid samma återkommande mönster. Vi snackar knappast Bach här.

Att killen dött är beklagligt, men han han har inte gjort ett större avtryck i musikhistorien än vad Vargtass gjorde på vita duken.

Tråkigt också med folk som inte kan argumentera utan att kasta glåpord.
Senast redigerad av Prora 2018-04-21 kl. 23:09.
Citera
2018-04-21, 23:04
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Vad jag förstår, hade han återkommande skov av akut pancreatit, och då har man KRONISK pancreatit.

Jepp, det vill jag minnas framgick i dokumentären. Och du beskrev helvetet med det rätt bra i ett tidigare inlägg. En anhörig till mig genomled samma skit under flera år tills han inte längre stod ut.

Jag är inte alls förvånad om det var just pankreatit som på det ena eller andra sättet bidrog till Aviciis död.
Citera
2018-04-21, 23:06
Medlem
Dödsorsak: Hjärtstillestånd, en oavsiktlig överdos. Säkra källor, vill inte säga mer då jag respekterar alla anhöriga.

Tim var beroende av smärtstillande, tog ångestdämpande och sömnpiller under många år.
Senast redigerad av Spaderdam88 2018-04-21 kl. 23:08.
Citera
2018-04-21, 23:06
Medlem
tomyhockeys avatar
Vad finns det för teorier att han blev mördad rånat på sin dator och musik .
Vilka turister åker till Oman ?
Citera
2018-04-21, 23:07
Medlem
Såg delar av dokumentären och fick intrycket att han var rätt så nördig. Musiken förde in honom i kretsar där han inte riktigt passade in, en schysst nörd mitt bland en massa ytliga douchebags. Måste ha varit jobbigt för honom.

Ganska konstigt utseende dessutom, kanske FAS?
Citera
2018-04-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
större avtryck i musikhistorien än vad Vargtass gjorde på vita duken.

Killen, du är ju helt vrickad så det bränner om det. Helt verklighets omvänd så det skriker om det.
Titta nyheterna eller musikprofiler och du säger att han inte har gjort ett avtryck?
Hahahaha du skojar...
Citera
2018-04-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Lille Tim, att det skulle sluta så här var inget jag trodde eller hoppades på. Du var nära avgrunden ett par ggr, men du tog dig ur skiten och stod upp för den du var. Trots påfrestningar och tjat från sina s k vänner, jag kallar dom parasiter. Du sa ifrån för sent och när du väl sa ifrån så stöttade dom inte dig till 5 öre. Du fick genomgå hela förändringen av ditt liv helt ensam. Det enda de var kåta på var dina pengar. Du gjorde dom rika. Att du inte mådde bra sket dom fullständigt i. Till och med när du sa ifrån så började dom försöka manipulera dig. Fler borde fått veta allt som pågick, så kanske nån hade kunnat hjälpa dig.
Du är den största av dom största och om fler visste vilken resa du genomgick från start tills nu så hade de lagt sig ner på knä och bölat. Det gör mig ont att nu se dina s k vänner beklaga sig över det som har hänt och gråta ut i pressen. Det är de som sakta men säkert ligger bakom allt. De har bara inte insett det själva ännu. Vad pengar kan göra med människan är fruktansvärt. Roten till nästan allt ont.

Vila i frid du fina!

Fint skrivet. Jag tror det ligger en hel del i vad du skriver. Han var en snäll och känslig kille med ett musikaliskt geni. Men just därför blev han utnyttjad av andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in