Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 23:19
Medlem
Min familj är mycket nära Tim's familj. Jag fick några PM nu efter jag berättade dödsorsak, men nu kan ni sluta spekulera ang självmord/mord m.m.
Citera
2018-04-21, 23:19
Medlem
Efter att ha sett True Stories:

Fattar inte hur hans kompisar INTE kunde stötta honom när han sa flera gånger hur jävla dåligt han mådde av att köra spelningar. Hälsan går såklart före allt annat, riktigt riktigt ruttet tycker jag.

Han säger även att han är förvånad att han inte får mer stöttning när han är så öppen med hur han mår, jag håller med honom!!!
Citera
2018-04-21, 23:20
Medlem
Ash och den där sopan till tourmanager eller vad han var, dom är anledningen till att Tim är död.
Oavsett om det är droger,alkohol,medveten eller olycka så grundar det sig i en lång tid av tvång påtryckningar och stress vi andra aldrig kommer utsättas för.

En vanlig dödlig jobbar 200? Dagar om året och vi bor också här.
Han hade över 300 Gig över världen på ett år och däremellan göra album. På det är det fester varje dag.

Han säger klart och tydligt att han inte vill att han inte tycker det är kul och får ingen lycka alls av att möta publiken.
Han vill inte mer han vill sluta.

Vad säger då Ash? Det jävla aschlet.
” han förstår inte värdet av pengar. Det är inte bara han det drabbar om han slutar”

Va är det för jävla sopa!?
Han och resten av Tims ”crew” är grunden till Tims död.

Grattis grabbar.

Vila i frid Tim du förtjänade att få sitta och bara prodda.
Citera
2018-04-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Du motsäger dig själv "grabben". Lyssna på låten "Broken Arrows" från 'Stories' (2015). Låten inleds med kitchigt lågpassfilter av en syntslinga, diskanterna tonar fram allt eftersom. Sedan stannar det hela upp och en patetisk vokalstämma läggs på. Alltid samma återkommande mönster. Vi snackar knappast Bach här.

Att killen dött är beklagligt, men han han har inte gjort ett större avtryck i musikhistorien än vad Vargtass gjorde på vita duken.

Tråkigt också med folk som inte kan argumentera utan att kasta glåpord.

Fast det är ju precis det han gjort. Okej att alla inte gillar musiken, så är det och alla får ha sin åsikt om det. Men visst har han gjort ett avtryck i musikhistorien.
Citera
Medlem
Att blanda opiater med benzo(de ångestdämpande han åt) är förenat med fara, det är så de flesta unga dör som är inne i den karusellen. Att dricka på dagarna emellanåt när de övriga substanserna fortfarande finns i systemet gör det ännu värre och ökar risken markant.
Citera
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Av det jag har läst så åker många till Oman för att befolkningen är chill, de behandlar kändisar som vilken människa som helst. Det blir med andra ord en paus från kändisskapet, dessutom finns ej alkohol i Oman, vilket också är en anledning till att kändisar åker dit för att ta en paus.

Du svamlar. I Oman säljs alkohol fullt lagligt på hotell, i vissa affärer och på flyplatser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmosa
Dokumentären på SVT Play: Avicii - True Stories visar ju en människa som blir oerhört pressad av sin umgängeskrets och musikindustrin överlag. Han spenderade flera år med ångest där han försökte sluta men där hans "vänner" och de som var hans entourage pressade honom att fortsätta.

Givetvis gjorde dem detta för att de själva var helt sålda på det häftiga livet de levde med honom. Den där Ash verkar ju dessutom vara en riktigt manipulativ ch empatilös kille av dokumentären att döma.

Kort sagt: Hans närmsta krets hade ihjäl honom enligt mig.

Den uppfattningen fick jag med när jag såg dokumentet. Tim var ensam mot omgivningens påverkan. Killar ville tjäna snabba pengar på Tim, innan Tim gör slut på kontraktet.
Citera
2018-04-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Som om det är ensam man behöver dricka för att det ska vara farligt. En blöt utekväll och kroppen la av på natten, i kombination med mediciner, inte droger som du menade på.

Hade vart intressant att veta hur hans fysiska status har vart den senaste tiden. Var ju ändå ett tag sen det var som värst med hans sjukdomstillstånd. Kroppen borde ju palla mer om han var i god form.
Citera
2018-04-21, 23:23
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Den uppfattningen fick jag med när jag såg dokumentet. Tim var ensam mot omgivningens påverkan. Killar ville tjäna snabba pengar på Tim, innan Tim gör slut på kontraktet.

Hur tjänade Tims kompisar pengar?
Citera
2018-04-21, 23:24
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimmosa
För att hans sk "vänner" var blodsugande iglar som ville ha mer pengar och kändisskap. Kolla alla deras konton på Insta och facebook. Det är skryt skryt och skryt. Det bara knöt sig i min mage när jag såg dokumentären och att se hur alla manipulerade honom och utnyttjade honom. En snäll och naiv ung grabb.

Jag hoppas att hans närmsta krets har rejäl ångest för det de gjort och att något åtal kommer upp.
Har du länkar?
Citera
2018-04-21, 23:24
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Efter att ha sett True Stories:

Fattar inte hur hans kompisar INTE kunde stötta honom när han sa flera gånger hur jävla dåligt han mådde av att köra spelningar. Hälsan går såklart före allt annat, riktigt riktigt ruttet tycker jag.

Han säger även att han är förvånad att han inte får mer stöttning när han är så öppen med hur han mår, jag håller med honom!!!

Håller med. Visst att ash och alla boknings- och agenttöntar betedde sig jävligt fittigt men att hans barndomskompisar som han hänger med inte bara ens agerar! Att någon ens kramade om honom i det svåra, nånting?! Jävligt sviniga golddiggers, bara totalt utnyttjade honom. Nu är det för förvisso en till viss del vinklad dokumentär, inte en sanning, men får ändå stark känsla av att hans ”riktiga” vänner bara är totalt rotfyllda i huvvet. Vidrigt att se
Senast redigerad av Hydrangea 2018-04-21 kl. 23:28.
Citera
2018-04-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Hade vart intressant att veta hur hans fysiska status har vart den senaste tiden. Var ju ändå ett tag sen det var som värst med hans sjukdomstillstånd. Kroppen borde ju palla mer om han var i god form.
Kolla på kortet när man ser hans ben i kortbyxor när han håller om en kille och en tjej som är nån dag innan. Benen ser ut som styltor. Bra form, yeah right. Ser ruskigt tärd ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in