Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Alvedon måste vara det vanligaste folk käkar i allmänhet, och betraktas som ofarligt enligt dom flesta...men det är också mycket lätt att förstöra levern och det är den vanligaste intoxikationen som sjukhus behandlar.
Precis, Paracetamol är ruskigt giftigt för levern och ett par groggar till det så kan det vara kört.
Citera
2018-04-21, 14:10
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Så går nu arvet på cirka 800 miljoner till mamman och Anton - hälften var. Och när Anki går bort så ärver även Anton den delen då Anki saknar ytterligare barn. Oväntad rikedom som kan bli svår att hantera för den mest stabile, och miljoner i royaltypengar lär fortsätta strömma in under åren. Pengarna ger en frihet att leva ett ofattbart lyxliv där Anton lätt kan tappa förankring. Anki lär inte spåra. Tänk vad fort allt kan ändras på så många olika plan. Läskigt.
Anton ser onekligen ut att vara en vinnare i detta, men samtidigt skulle det inte förvåna mig om Tim styrt upp arvegrejen så att pengarna går till välgörenhet, det är ju lite hans grej. Är det fastställt att hans arv är värt 800 miljoner?

Skum känsla för Anton om pengarna landar där. Gladledsen.
Citera
2018-04-21, 14:10
Medlem
Bewnhurs avatar
Kan det ha varit den gamla hederliga kombinationen opiater och alkohol? Om jag inte missminner mig så var det den cocktailen som tog livet av Petzäll eller vad han nu hette.
Citera
2018-04-21, 14:12
Medlem
room6527s avatar
Ska finnas en specialklinik för cancer-patienter inte långt från hotellet Muscat Hills, och av de senaste insta-fotona ser ju fan killen ut som han just gått igenom en strålbehandling, så påståendet att han "såg frisk ut" när man ser instagram-fotona blir tragikomiskt.

Känns som om managern städar efter sig för att dra snabbt....
Citera
2018-04-21, 14:12
Bannlyst
Avicii ville inte vara DJ men tvingades/ lurades in i branschen..och skrev då på spelningar för låååångt framåt.

En empatisk och bryende manager hade ganska snabbt insett att Avicii inte var lämpad att stå i för 25 000 personer. Han kände sig inte bekväm med detta..och tog då till alkohol.

Man kunde kört ett ex antal spelningar..för att ha en stabil ekonomisk grund att stå på. Sedan skulle Avicii gjort som Max Martin..dragit sig undan till studion...och sedan samarbetat med andra artister..Alltså gjort det som han gillar mest..mixtra med datorn..och skapa musik.

DJ- jobbet var inget för honom..vi ser en röd tråd..han börjar snart med alkohol innan spelning för att kunna släppa loss mer..sedan blev det några glas efter för att coola ner lite efter spelning..sedan bara fortsatte det.. En empatisk manager han lotsat in honom ganska snart bort från DJ; andet så att fick endast jobba med det som han var grym på..producera fram grymma låtar.
Då Avicii precis blivit myndig hade det varit bra om någon anhörig varit med på resan från början för att ha lite koll. Han kom ut..helt grön..på en cynisk marknad. Han behövde någon som han kunde lita på till 100 %..då han inte inte riktigt var mogen för det här när det startade.
Citera
2018-04-21, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Anton ser onekligen ut att vara en vinnare i detta, men samtidigt skulle det inte förvåna mig om Tim styrt upp arvegrejen så att pengarna går till välgörenhet, det är ju lite hans grej. Är det fastställt att hans arv är värt 800 miljoner?

Skum känsla för Anton om pengarna landar där. Gladledsen.

David är helbror och Anton halvbror..
Citera
2018-04-21, 14:17
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Jag hoppas verkligen han är på party island! med michael jackson freddie mercury bill hicks John lennon mm
Den ligger någon stans i Dubai
Citera
2018-04-21, 14:17
Medlem
Sepulcretums avatar
Känns drogrelaterat när Tommy Körberg uttalar sig så här:

– Vi sågs ibland. Jag har känt honom sedan han var liten.

– Det är en hård bransch, säger Körberg.

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/193718

Sen tror jag själv att det var legala droger för att orka med hela cirkusen.
Citera
2018-04-21, 14:18
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
Men ditt lilla miffo. hur många gånger, under 20 års tid, har jag inte blandat paracetamol med kröka utan ett skit har hänt, och har de senaste två åren tagit två leverprover, men perfekt resultat? Sluta sprid en massa hjärndöd dynga som du hört i femteklass din lilla uppmärksamhetssökande horfitta.

Handlar inte om att blanda alkohol med paracetamol utan att ta för mycket paracetamol på en gång.

Bättre att grogga och ta två alvedon än att ta 20 alvedon utan att grogga.

Paracetamol i stor mängd är extremt skadligt för levern.
Citera
2018-04-21, 14:18
Bannlyst
Petzäll blandade opiater och lugnande medel...och det är totalt livsfarligt..lite för mycket..och du får andningsdepression .och dör. Då Avicii hade haft problem med smärtor ..och hade tillgång till smärtlindrande medel..så finns risk att han blandat tabletter.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5143221
Citera
2018-04-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
Men ditt lilla miffo. hur många gånger, under 20 års tid, har jag inte blandat paracetamol med kröka utan ett skit har hänt, och har de senaste två åren tagit två leverprover, men perfekt resultat? Sluta sprid en massa hjärndöd dynga som du hört i femteklass din lilla uppmärksamhetssökande horfitta.
Olle rökte hela sitt liv och dog en naturlig död. Slutsats- rökning är inte farligt.

Kalle tog trippar och mådde alltid bra- Slutsats- LSD är ofarligt.

Nisse tog heroin två gånger i månaden och kände inte alls att han var nära att fastna-Heroin är ofarligt.

Din logik är lysande, smarting.
Citera
2018-04-21, 14:21
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jag hoppas verkligen han är på party island! med michael jackson freddie mercury bill hicks John lennon mm
Den ligger någon stans i Dubai

Din önskan är min lag, som anden sa..
https://www.youtube.com/watch?v=90ttyqE26eg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in