2018-04-21, 18:13
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Det var ett rimligt beslut att gå med gruppen emot Caroline då Ricks röst inte hade gjort någon skillnad utan snarare gjort honom till nästa offer. Du verkar glömma att detta är en tävling som går ut på att vara kvar längst inte bli omtyckt av tangentbordskrigare. Att vara en kappvändare i dessa tävlingar är nödvändigt för att få stanna kvar.

Du hade givetvis utan problem klara Navy Seals utbildning.....

Och hur i helvete fick du att mitt inlägg att handla om mig? Nej, jag hade aldrig klarat en navy seal utbildning. Rick är visst falsk. Han säger sig gilla Caroline men röstar på henne. Förstår du inte innebörden av vad en falsk person är så varför tar du ens dig tid att svara på mitt inlägg? Du är ju helt efterbliven.
2018-04-21, 19:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Jo, men Ricks insats var fejk.
Och jag undrar varför.

Hade Månsson stått där och gjort exakt som Rick gjorde så hade alla fattat att det var fejk.

Den situationen hade inte uppstått. Månsson hade med ett bestämt kast satt fast ankaret i pinnen och sedan under lagets taktfasta applåder håvat in segern.
2018-04-21, 19:44
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag håller med dig om att det nästan såg ut som att Rick ville förlora tävlingen. Mycket märkligt. Dock kan jag bara inte tro att produktionen har bestämt utfallet av tävlingarna. Hur skulle de tävlande kunna ställa upp på de premisserna? Att Janne är typecastad som "pain in the ass" är dock tydligt. Jag undrar om han är/var medveten om det och hur det känns.

Dokusåpor är i regel inte förutbestämde på det sättet. Jag har en bekant som varit med i en av Sveriges större dokusåpor och han intygar att de knappast hade manus att gå efter. Däremot är det som du säger att produktionsbolagen mer eller mindre type-castar olika personligheter för att få igång vissa troliga scenarion.

Jag kan tille xempel tänka mig att det var väldigt medvetet att placera Pascal i samma lag som Nicoline och Dessi med förhoppning att det kunde uppstå romans mellan dem på något sätt. Likaså verkar Jan castad för att han är socialt klumpig och därför troligen kommer skapa intriger. Och så de vanliga valen att det ser bra ut att ha minst en homosexuellt person i programmet etc.

Däremot tror jag inte att de gömmer t.ex. amuletterna och sedan visar "rätt person" var de finns. Eller att de regisserar det till sådan grad att det bestäms utgång i tävlingar eller att de ger ut information om pakter osv. Produktionsbolag vet nog att gå på gränsen så att det inte blir ett tv-drama, för ville de göra ett tv-drama hade de gjort det och regisserat allt. En del av charmen med dokusåpor är att allt inte är utarbetat i förväg.
2018-04-21, 19:56
Medlem
Edt.cat.s avatar
En spontan tanke, anledningen till att Månsson inte tänkte på diverse toalettbestyren vid valet av Lillemor kan ha varit för att Månsson, precis som halvguden Kim-Jong Il aldrig behövt att gå på toaletten. I stundens hetta så glömde Månsson att alla andra inte delar denna gudomliga egenskap.
2018-04-21, 20:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Hela Jannes existens på ön känns också fejkad/regisserad. Från första början. I tävlingen där dom skulle hålla Dessi på plats genom att hålla i repet var helt sjuk. Dessi hinner knappt komma på plats innan hon gnäller på honom, öhhh luta dig bakåt. Sen blev det dummare och dummare. Även det andra laget hade stenkoll på att den där Janne han tog minsann inte i något.
Ja, jag tittade på det avsnittet igen på TV4-play och ser då att Janne tar i för kung och fosterland. Visst, han stönar och stånkar lite men Pappscal står bakvänd och ihopkurad på nåt konstigt sätt. Tittar man på Nicoline och Victoria så står dom också bakvänt på nåt sätt. Mycket märkligt.
2018-04-21, 20:41
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
En f.d navy seal, 70 bast, men i kanonform. Dyker ner till sex meters djup som ingenting. Men att kasta ett rep några meter, det går inte? Jag räknade till 8 för korta kast innan han la till ett par procent mer kraft i svingen så kastet blev aningens aningen längre. Seriöst, hans insats var ju helt fejk. Även om hans förmåga till precision skulle vara minimal handlade det ju bara om längden på kastet. Han kunde ha kastat dubbelt så långt om han velat och krokat fast den när han vevat in en bit. Istället väljer han att göra åtta identiska för korta kast. Vilken unge som helst hade fixat det där.

Eller vad är det jag missar?

Tror att du har fel.
Märker i en hel del situationer att han är70 år i rörelsemönstret.
Dyka till 6 meter är absolut inge märkligt om man har vana i vattnet, och där spelar åldern ingen större roll.
Tror helt enkelt att han är gammal och gaggig.
2018-04-21, 20:57
Medlem
GrandOldPartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, jag tittade på det avsnittet igen på TV4-play och ser då att Janne tar i för kung och fosterland. Visst, han stönar och stånkar lite men Pappscal står bakvänd och ihopkurad på nåt konstigt sätt. Tittar man på Nicoline och Victoria så står dom också bakvänt på nåt sätt. Mycket märkligt.

Janne kämpade definitivt hårdare än Pascal. Pascal stod som en idiot och bidrog inte mycket, men i hans grandiosa fantasivärld bar han laget på sina axlar som vanligt.
2018-04-21, 21:03
Medlem
Vem tror ni åker imorgon?
2018-04-21, 21:07
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Hissen gick tydligen inte hela vägen upp ... Du klagade över att TV4 visade lite kring slakten. Jag tycker det är löjligt att bli upprörd över när verkligheten visas på TV. Blir du också upprörd när offer ifrån förintelsen visas? Eller när andra offer i krig visas på nyheterna? Tycker du att inget som kan uppfattas som obehagligt ska sändas på TV?

Du klagade också över att det var djurplågeri, så du antyder att geten led mer av den slakten än vad djur lider när de slaktas och blir till mat i våran affär. Vilka belägg har du för det?

Är man en vuxen person ska man klara av verkligheten och inte kräva konstant censur av den. De slaktade en get för att få mat. Inget konstigt att det visades lite kring det.

Sluta leta efter bråk. Jag har inte klagat över någonting, bara vädrat mina åsikter. Att jämföra Förintelsen med Robinson är så bedrövligt pinsamt att jag inte behöver kommentera det.

För övrigt är Robinson någonting helt annat än Farmen. Du verkar blanda ihop programmen.

Dina slutsatser är skrattretande. Orkar inte ens kommentera, med tanke på att du misstolkat varenda ord som jag skrivit.
2018-04-21, 21:11
Medlem
nittontrettons avatar
Pascal borde åka hem med första bästa båt . Äckligare beteende på en människa finns inte.

Désirée är nog den som är skönast. Trevlig liten prick.
2018-04-21, 21:28
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Tror att du har fel.
Märker i en hel del situationer att han är70 år i rörelsemönstret.
Dyka till 6 meter är absolut inge märkligt om man har vana i vattnet, och där spelar åldern ingen större roll.
Tror helt enkelt att han är gammal och gaggig.

Jag tror precis på det du säger. Att han är gaggig, nu menar jag att han är låst vid sitt tankesätt och Pascals "mindset".
Han försökte träffa brädan med ankaret som om man spelar boule, d v s , inget som TV 4 regisserat. Han var för låst vid det tankeättet igen.
Han kunde ju ha kuppat Pascal i deras första ö-råd, om han vågat och haft balls, men det vågade han inte. TV4 lämnade öppet mål.... för jokrarna i regisseringen när de gav jokrarna 3 röster + att en av dom fick en till röst, alltså 4 röster.

Rick underordnade sig Pascal. Janne försökte fullfölja det han sagt till TV4 att han kunde tänka sig vara ledare och prata om tuppfäktning mot Pascal, men han fick inget stöd av Rick där, och Janne blev utfrusen. Han skulle känt av att låtsas vara Macho var inget som passade i Ö-rådet, speciellt inte mot Pascal som blev rätt irriterad.
Nu vågar inte Janne utmana Pascal, visst han är inte bättre (Janne är bara en ren och skär snackare i det fallet, han är nog ingen bra ledare vad jag tror, bara snackare...), men någon back-up skulle han aldrig få, Rick kunde ha varit diplomatisk, men svek honom.
Det är ingen som vågar fälla Pascal, då han alltid är bäst!!
2018-04-21, 22:29
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Var det ingen annan som noterade detta?

https://imgur.com/a/IO5iUoo

Någon som är sugen på att spela skinnbanjo ikväll?

Hell Månsson, vår befriare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in