2018-04-21, 12:22
Medlem
dialektikers avatar
Hur mår magen egentligen av att svälja ner sådär mycket smärtstillande, när han hade svåra magkramper? Och så alkohol ovanpå det. (och ja, han pratade ju även om heroin i programmet, oklart hur mycket han tog till det)
Bara det beteendet måste ju gjort att han fått svårt att reparera sin hälsa.
Citera
2018-04-21, 12:23
Medlem
af-Sintistolpes avatar
[quote=schtekis|63841523]Ash förutspår allt 13.10 in i dokumentären.[/QUOTE

Jo, reagerade också på att han säger "Tim kommer att dö". M a o lade man upp ett smått omänskligt turné- och PR-schema. Ash verkar var en girig och stentuff manager, jurist tydligen. Samtidigt tror jag att TB var en schysst och musikintreserad kille som ville vara till lags och prestera. En destruktiv blandning av manipulativia människor som inte sett till talangens hälsa och intresse. Jag satt och svor framför TV:n när TB i filmen om och om igen förklarar att han varken orkar eller vill spela några fler gig. Först säger assistenterna. OK, vi förstår dig...och efter en stund "du vet väl att du (läs: vi alt. jag) förlorar pengar...". Falska ormar framstår de tyvärr som. TB hade verkligen redan överpresterat, kämpat och gjort alla runtomkring rika...och ändå tog de fram den psykologiska piskan och drev på. Inte första gången det händer i den branschen (Kurt Cobain, Elvis, Whitney Houston osv.). Giriga jävla managements som exploaterar unga talanger maximalt. TB hade naturligtvis det största ansvaret och hade säkert väldiga ambitioner men ärligt talat om filmen visar sig vara verklighetstrogen så undrar man ju: with friends/mangement like that who needs enemies?

Edit: citationstecken
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2018-04-21 kl. 12:27.
Citera
2018-04-21, 12:25
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hur mår magen egentligen av att svälja ner sådär mycket smärtstillande, när han hade svåra magkramper? Och så alkohol ovanpå det. (och ja, han pratade ju även om heroin i programmet, oklart hur mycket han tog till det)
Bara det beteendet måste ju gjort att han fått svårt att reparera sin hälsa.
Åt han smärtstillande? Vet man vad?

Var det en opiat så kan man väl inte säga att han var kvitt sitt beroende.

Och då tror jag också att vi kan ha hittat orsaken
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-04-21 kl. 12:27.
Citera
2018-04-21, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det har ungefär lika mycket med döden att göra som att man säger att "du kommer skratta ihjäl dig".
Visst kan man hålla på sin version av sagan men han fick ju rätt i det han sade. 100%. Det råder ingen tvekan om att han visste att det skulle bli jobbigt för Tim men pengarna var viktigare. Han är inne på samma spår senare i dokumentären där han antyder att Tim får skylla sig själv när han tackar nej till pengar. Pengar som han behöver för att avlöna parasitverksamheten runt sig själv, ingen kommer att trösta honom när pengarna är slut. Det är så jävla uppenbart vad alla andra vill utom Tim.
Citera
2018-04-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Såg dokumentären för några veckor sedan och tänkte direkt på alla gamar runt honom. Varför såg inte folk och speciellt familjen till att han slutade med turnerandet och började vila ordentligt mycket tidigare....skäms alla inblandade säger jag bara...

Tänkte samma sak. Var var familjen i all denna röra? Såg de inte hur han mådde?
Citera
2018-04-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirruspe
Tänkte samma sak. Var var familjen i all denna röra? Såg de inte hur han mådde?

Det gjorde de säkert och de gjorde säkert vad de kunde. Men vill en vusen man inte få hjälp är det svårt.
Citera
2018-04-21, 12:29
Medlem
Mufffs avatar
Vad hände med den ursprungliga tråden "Avicii Tim Bergling död,,,"? Den kan väl för i helvete inte ha kastats i papperskorgen? Inga av mina inlägg har sammanfogats i denna tråd i alla fall.

Jag känner att om dödsorsaken hade varit någon annan än självmord så borde det ha kommit ut vid det här laget. Att hans bror landade i närområdet strax intill hans död kan ju ha varit ett svar på ett rop på hjälp från Tim dagen innan, där han uttryckte sin ångest, men det var redan för sent. Så oerhört tragiskt att en sådan otrolig begåvning går i graven i så ung ålder. Kändes som att han var på väg åt rätt håll i livet och han hade mycket kvar att ge i musikvärlden.
Citera
2018-04-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover

Och då tror jag också att vi kan ha hittat orsaken

Tidigare i tråden sades det att det var opiater.
Citera
2018-04-21, 12:30
Medlem
Det blir ju ganska tragiskt att en sådan duktig kille ska ha talang för den just den musiken som frälser utflippade elektro-toppade folkmassor. Att med hans personlighet och ringa ålder stångas i den musik-genren av alla där det florerar mest droger. Iaf svårt att komma på nåt som mer är så drogförknippat som Ibiza och maxad klubbmusik med housevibbar.

Klart det går att motstå och leva i det utan att bli ett vrak, men förutsättningarna för att rasa ihop är ju hyfsade.
Citera
2018-04-21, 12:31
Medlem
TilleyHats avatar
Var hittar jag den här dokumentären som det pratas om i tråden?
Citera
2018-04-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover

Och då tror jag också att vi har hittat orsaken
Han nämnde bland annat Percocet. Han sa att, om jag inte minns fel, att det gav honom en heroin liknande känsla utan att hjälpa mot självaste smärtan. Läkarna hade skrivit ut flera olika smärtstillande och ovan på det tog han även anti depressiv.
Citera
2018-04-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Var hittar jag den här dokumentären som det pratas om i tråden?

Jag antar det är denna du tänker på

https://www.svtplay.se/video/17478602/avicii-true-stories
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in