Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-21, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Knappast. Avicii hittades död på fredag morgon/förmiddag och brodern landade i Oman sent fredag kväll. Brodern tog nog första bästa flyg efter att familjen fått dödsbeskedet.

Det tar 9,5 timme till Oman.. Snabba ryck..dessutom går flyget vid en” perfekt” tid..man gör stopp på Cypern.. annars är inte det ställe man tror att ett flyg står på startbanan om man får för sig helt abrupt att åka dit..

https://www.expressen.se/allt-om-resor/lyxliv-i-oman/
Citera
2018-04-21, 22:30
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Ja, man kan dö av en pancreatit, dessutom ganska omgående, så det är fullt möjligt att han dog av det om blodsockret stack fullständigt eller föll. Då är man död inom minuter, och förstår förmodligen inte vad som hänt, du hamnar i koma. Sen är det kört inom mycket kort tid om ingen hittar en.

Dödsorsaken kan fastställas via blodprov. Pankreatit. Vid aortaaneurysm räcker det att öppna tex huvudet så ser man det på 5 minuter. Samma om det är ett blodkärl i halspulsådern ser du oxå väldigt snabbt. Avicci verkade sjuklig och mager.
Citera
2018-04-21, 22:30
Avstängd
“Two autopsies were carried out, one yesterday and one today and we absolutely confirmed that there is no criminal suspicion in the death,” the source with Oman’s Royal Police told AFP, speaking on condition of anonymity.
Citera
2018-04-21, 22:31
Medlem
Gillar inte att spekulera men inte helt omöjligt att han fått en stress relaterad hjärtinfarkt i ex. sömnen. eller bara att hjärtat stannat. Måste inte va självmord alt. droger. Jävligt tråkigt hur som helst.
Citera
2018-04-21, 22:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Stress måste ha stor betydelse. Stress är en fysiologisk process, inte nåt slags flummig inbillning.
Ett ständigt kortisolpåslag ger ständigt förhöjt blodsocker, bukspottskörteln tillverkar både insulin och glukagon. Immunförsvaret påverkas osv. Han ser utbränd ut i filmen. Här lite Wikipedia om stress och HPA-axeln och olika fysiologiska konsekvenser: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypothalamic–pituitary–adrenal_axis

Ja, han ser väldigt trött ut i filmen. Och farligt avmagrad på vissa bilder man sett nu.
Citera
2018-04-21, 22:32
Medlem
Så som jag ser det borde managern ställas till svars, typ för dråp. Men vet inte tillräckligt mycket. Vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Av erfarenhet kan jag säga att det är ganska enkelt att dölja psykisk ohälsa, i alla fall tillfälligt. Man slänger upp en fasad helt enkelt. Nu är det iofs oklart hur Tim egentligen mådde på senare tid, hans död behöver ju inte alls vara psykologiskt kopplad. Men det går inte att anta att bara för att han ler på bilderna så mår han bra.

Precis, min fru mådde dåligt ett tag och då Ringde dom till henne för å kolla läget (vi kritisera det). Menar man kan bara säga att de e bra å lägga på luren.
Dessutom sägs de att när män(?) väl beslutat sig så får dom ett inre lugn vilket lurar en, hände min kollegas farsa tex som hängde sig i deras källare.
Helt oväntat men ändå inte för han hade varit så nöjd hela veckan.

Kan dokumentären ha påverkat honom så pass mycket?
Han höll ju på att skriva/göra musik med Jocke Berg (Kent) nu också. Men som sagt, dokumentären kändes som ett form av farväl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Med all denna uppmärksamhet så är det synd att den alltför tidigt hädangångne killen bara lyckats pressa ur sig ytterst medioker och fantasilös hissmusik.

Jag har aldrig varit ett fan, men i och med all uppståndelse kände jag mig tvungen att lyssna lite på Spotify och blev förbluffad över vilken smörja det var.

Sällan man hör så torftig och idélös musik.

Hela tiden någon enformig syntslinga med ett pålagt lågpassfilter där cutoff-frekvensen sakta höjs och när man nått crecendo, en sunkig paus. Inte ens den banala tanken på ett LP-filter där cutoff-frekvensen sakta sänks tycks ha föresvävat honom.

Men han visste vad pöbeln ville ha och gav pöbeln det. En P. T. Barnum för det musikaliska 2000-talet.

Så vila i frid.

Killen skapade den sjukaste melodin som finns ute just nu. Levels. Samt ett geni, killen har talang. Lek inte smart med din inkompetenta "fl-studio"-retorik.
Citera
2018-04-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Dödsorsaken kan fastställas via blodprov. Pankreatit. Vid aortaaneurysm räcker det att öppna tex huvudet så ser man det på 5 minuter. Samma om det är ett blodkärl i halspulsådern ser du oxå väldigt snabbt. Avicci verkade sjuklig och mager.

Ja, för vid pancreatit ÄR du sjuk och mager. Du SKITER ihjäl dig, om du inte hittar rätt medecinering. För pancreas skickar ut "fel blandning", och då tar inte tarmarna upp - därför du blir både sjuk och mager. Du får brist på spårämnen - då tar inte tarmarna upp dom vitaminer du behöver, och vem ser frisk ut med konstanta diareer dag ut och in?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur vet du vad de har gjort?
Precis, folk vet så jävla mycket. Tydligen.

Att de ens har tagit dit obducenter vittnar ju om att de inte sett de omedelbara självmordet utan de har ansett att han behövs undersökas. Ett uppenbart självmord är det alltså inte.
Citera
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Hittades han i sängen eller har jag bara fått det för mig?

Ingen källa jag har läst talar om sängen. Vissa engelskspråkiga tidningar uppger att han hittades i sitt hotellrum. De flesta källor skriver dock endast att han "hittades död i Muscat, Oman".
Citera
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceofyou
Gillar inte att spekulera men inte helt omöjligt att han fått en stress relaterad hjärtinfarkt i ex. sömnen. eller bara att hjärtat stannat. Måste inte va självmord alt. droger. Jävligt tråkigt hur som helst.

Sorry att vara en upprepande idiot i allt detta, men hade polisen kunnat fastställa hjärtinfarkt via stress så snabbt som de gjort ifall så var fallet? Dessutom att de verkar varit väldigt snabba med att poängtera att det inte hänt några olagligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in