Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-22, 19:24
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Det normala förfaringssättet vid argumentation på Flashback och på andra ställen är att den som kommer med ett påstående sedan argumenterar för detta med länkar eller annan kunskap. Alltså är det du som har bevisbördan här för det du påstod tidigare i tråden. Så funkar det här.

Okej:
Ung man med grava missbruksproblem, avsaknad av någon som helst bildning, oförmåga att klä sig civiliserat och med skarpa, stirrande, ögon.
Även skatteflykten tyder på avsaknad av moraliskt ansvarstagande.

Case closed.
Citera
2018-04-22, 19:25
Bannlyst
Läs den här intervjun från 24 maj 2013..

På 1 vecka var han i Manilla, Stockholm, Malmö och Los Angeles..
Vid intervjun vaknar han klockan 4 på eftermiddagen..

Kolla sista frågan ” Vad gör du om 5 år?”.. Det är i år..det är nu..

”Då är jag 28..men känner mig som 50..”

https://www.metro.se/artikel/avicii-det-är-svårt-att-ha-flickvän-xr
Citera
2018-04-22, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Absolut.
Dock handlar den här tråden absolut inte om något geni.
Geni eller inte, han hade en enorm musikbegåvning och teknisk kunskap i musikproduktion, det kan jag själv bedöma efter att ha sett en 1h lång YT där han går igenom sin DAW. Om någon vill kalla det genialiskt, varför inte? Det är ju knappast din uppfattning som definierar begreppet?
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Jag ställer frågan igen nu då, eller rättare sagt torgför jag härmed min spontana fundering efter att ha sett dokumentären.
Varför omgav sig denna fina Östermalmskille med en sån herrans massa så kallade nysvenskar? Det var ju en klar överrepresentation av dem i hans entourage. Hade han dåligt omdöme eller överlag bara dåliga rådgivare?
Citera
Medlem
https://itunes.apple.com/se/podcast/sommar-vinter-i-p1/id284610981?mt=2&i=1000346763940

Sitter och lyssnar på sommarprataren: MANAGER - Arash Ash Pournouri är multitalangen och managern som ligger bakom DJ-stjärnan Avicii.

Lyssna....
Citera
2018-04-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Han verkade ju vara högst normal och sympatisk snubbe. Han försökte ju iaf se till att Tim fick käk. Om jag förstått saken rätt var han Tims livvakt.

Ja fy fan vilken enorm uppoffring av en högavlönad pajas som satt helt tyst på sjukan och var fail rakt igenom, att iaf sträcka sig så långt som att påpeka att han bör äta. Ruskigt tydligt tecken på att han är en bra kille juuueee.
Citera
2018-04-22, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Absolut.
Dock handlar den här tråden absolut inte om något geni.

Avicii var en genialisk musikproducent. Därför ville Madonna, Coldplay, Calvin Harris mfl. samarbeta med honom.
Citera
2018-04-22, 19:31
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ja fy fan vilken enorm uppoffring av en högavlönad pajas som satt helt tyst på sjukan och var fail rakt igenom, att iaf sträcka sig så långt som att påpeka att han bör äta. Ruskigt tydligt tecken på att han är en bra kille juuueee.

Som livvakt är det väl förfan inte ens uppgift att besluta kring artistens åtaganden och dylikt, din förbannade tönt?

Förövrigt kan jag bara hålla med, han verkar vara en rätt sympatisk snubbe som bara gör sitt jobb men ändå fanns som ett stöd för avicii. Kollar man dokumentären så säger han ju en hel del fina ord om livvakten när dom pratar om hur han ska skriva sitt "avskedsbrev" från turnerandet.
Citera
2018-04-22, 19:32
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvetaaa
https://itunes.apple.com/se/podcast/sommar-vinter-i-p1/id284610981?mt=2&i=1000346763940

Sitter och lyssnar på sommarprataren: MANAGER - Arash Ash Pournouri är multitalangen och managern som ligger bakom DJ-stjärnan Avicii.

Lyssna....

Har svårt att se att Avicii skulle nå de nivåer han gjorde utan Ash, på gott och ont.
Citera
2018-04-22, 19:32
Medlem
.Anonymouss avatar
Som folk nämnt innan får dokumentären en helt annan vision när jag såg den igår jämfört med när jag såg den på bio i höstas. Tragiskt är ordet. En scen som berörde mig är runt 48 min in, när hans polare ställer ned en tallrik med mat bredvid honom när han sitter och jobbar på albumet Stories. Sedan sekvensen efter filmar samma tallrik senare på kvällen, ouppäten. Hans vän kommer då in med en ny tallrik mat och tar med den gamla.

Där får man verkligen perspektiv på stressen han måste känt. Tar inte ens 15 minuter paus för att käka. Fyfan säger jag.

Skillnaden på hans energi i dessa två videos är skrämmande.

2015
https://www.youtube.com/watch?v=su1GVaT0c58

2012
https://www.youtube.com/watch?v=-dIcuU58Oy8
Citera
2018-04-22, 19:34
Medlem
NygammalValss avatar
Aviciis halvbror Anton Körberg har lagt ut en kort kommentar på sin Facebooksida:

"Tack till alla fantastiska människor runt omkring mig för era fina ord i en tuff tid. Ni är underbara. Jag älskar er!"
Citera
2018-04-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Som livvakt är det väl förfan inte ens uppgift att besluta kring artistens åtaganden och dylikt, din förbannade tönt?

Förövrigt kan jag bara hålla med, han verkar vara en rätt sympatisk snubbe som bara gör sitt jobb men ändå fanns som ett stöd för avicii. Kollar man dokumentären så säger han ju en hel del fina ord om livvakten när dom pratar om hur han ska skriva sitt "avskedsbrev" från turnerandet.
Han blandade sig i och varför öppnar han ens käften? En livvakt ska vara just det, men ingen fara förelåg och han tog mer och mer plats. Riktig nybörjare och förmodligen anställd av iraniern.

Iransk manager och en arab till livvakt.

Att TB säger fina ord om honom säger ingenting, han sa fina ord om många som inte var bra för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in