Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff-Ahl
Hej. Jag vill först betona att det är min egen åsikt och inte partiets officiella politik.
Jag ser norden och dess folk som mycket närstående kulturellt. Vi har samma geopolitiska utmaningar och vi har alla på ett eller annat sätt varit knutna till varandra historiskt. Ibland på mindre smickrande sätt...men det tillhör det förgångna! Jag önskar bygga stark gemenskap, helt seriöst förstår jag inte vad det är som är så kontroversiellt med finska. Då är det väl mer kontroversiellt att vi ska lära oss engelska i skolan och därmed i större utsträckning riskera anamma mer och mer av den dekadenta skräpkulturen från USA.
Nyttigt att läsa denna tråd om man vacklar mellan SD o Afs.
Afs är alltså en del av "hata-USA"-rörelsen där många "sverige-vänner" ingår och där kommunisterna finns?
Det viktigaste ämnet i skolan - om vi vill ge våra ungdomar bra förutsättningar att kunna nå "stjärnorna", i synnerhet inom naturvetenskap, kemi, fysik, IT, forsknings, vetenskap och ingengörsyrket - är engelska.
Internet är idag den dominerande källa där man både under o efter studierna i skolan inhämtar och delar kunskap. I dessa sammanhang utgör nog svenskan knapt en procent och finska kan mätas i promille.
Engelskan däremot dominerar helt o hållet.
Det enda som har med språk i Sverige att göra som Afs borde intressera sig för är att arabiskan växer sig allt starkare.
Jössus....