Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 09:30
Medlem
Sockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Röstar man på AfS skjuter man upp allt som vi byggt upp med SD minst 2-3 riksdagsval i bästa fall.
Dessa år hinner hela landet än mer sättas i brand & förloras. 10 år personer som löfven, annie lööf osv hinner förstöra landet.
Det finns redan ett parti med momentum att rösta på - SD.

Vadå byggt upp med SD? Sverigedemokraterna har själva raserat det som byggdes upp. Ett parti utan någon vilja. Det sverigedemokraterna vill åt är inget annat än makt. En vilja att rädda vår ras finns inte.
AfS kan om inte annat lyfta upp debatten igen. Det händer inget i riksdagen. Jag tror att AfS kan vara bra för att få igång debatten igen, precis som SD var vid inträdet.
Citera
2018-04-21, 09:35
Medlem
TrickieDickies avatar
Man kan med fog säga att SD krattat manegen för ett parti som Afs. Innan valet 2010 var överhuvudtaget all invandringskritik, även den mest harmlösa (åt fel håll sas) helt tabu. Beröringsångesten var total och frågan var omöjlig att diskutera på ett seriöst och sakligt sätt.
Sen kom SD in i rd och TVINGADE upp invandringsfrågan på bordet och i den allmänna debatten.

Tycker att Afs har väldigt vettiga och realistiska åsikter om Sverige, det svenska folket och invandringen och dess problematik, i princip samma som socialdemokraterna hade fram till Erlanders tid. Är övertygad om att partiet har framtiden för sig om man sköter sina kort rätt. Man kommer, precis som Sd gjort lösa upp tabu efter tabu i åsiktskorridoren vartefter partiet växer.

Afs skulle fungera som en blåslampa i häcken på Sd...precis som Sd varit en blåslampa i häcken på sjuklövern.

Alternativet är att Afs växer eller att det får SD att successivt anpassa sin politik för att inte förlora väljare, precis som sjuklövern börjar göra nu.
Citera
2018-04-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Hej. Jag vill först betona att det är min egen åsikt och inte partiets officiella politik.

Jag ser norden och dess folk som mycket närstående kulturellt. Vi har samma geopolitiska utmaningar och vi har alla på ett eller annat sätt varit knutna till varandra historiskt. Ibland på mindre smickrande sätt...men det tillhör det förgångna! Jag önskar bygga stark gemenskap, helt seriöst förstår jag inte vad det är som är så kontroversiellt med finska. Då är det väl mer kontroversiellt att vi ska lära oss engelska i skolan och därmed i större utsträckning riskera anamma mer och mer av den dekadenta skräpkulturen från USA.

Nyttigt att läsa denna tråd om man vacklar mellan SD o Afs.

Afs är alltså en del av "hata-USA"-rörelsen där många "sverige-vänner" ingår och där kommunisterna finns?

Det viktigaste ämnet i skolan - om vi vill ge våra ungdomar bra förutsättningar att kunna nå "stjärnorna", i synnerhet inom naturvetenskap, kemi, fysik, IT, forsknings, vetenskap och ingengörsyrket - är engelska.
Internet är idag den dominerande källa där man både under o efter studierna i skolan inhämtar och delar kunskap. I dessa sammanhang utgör nog svenskan knapt en procent och finska kan mätas i promille.
Engelskan däremot dominerar helt o hållet.

Det enda som har med språk i Sverige att göra som Afs borde intressera sig för är att arabiskan växer sig allt starkare.
Jössus....
Citera
2018-04-21, 09:38
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Röstar man på AfS skjuter man upp allt som vi byggt upp med SD minst 2-3 riksdagsval i bästa fall.
Dessa år hinner hela landet än mer sättas i brand & förloras. 10 år personer som löfven, annie lööf osv hinner förstöra landet.
Det finns redan ett parti med momentum att rösta på - SD.

Nej tvärtom röstar man SD slösar man bort sin röst. Om SD får 5% eller 30% spelar ingen roll så länge man inte är större än båda blocken; och skulle man bli det kommer blocken sprängas och mittenpartierna byta sida. Om man inte röstar AFS borde man rösta S eller M så att de belönas för sin hårdare migrationspolitik och kan ta fighten inom blocken mot C/FP/MP.

Nu kan man ändå ha inflytande genom att driva debatten men det vågar SD inte och när man gör det övertygar man aldrig nån trots att man numera knappast står för mycket strängare migrationspolitik än S och M. Fan sossarna har ju en retorik som är implicit etnonationalistisk och som skulle få Magda och Steffe uteslutna om de var SDare.

Sen har inte SD nåt momentum; de är på väg nedåt vilket är naturligt när de andra partierna långsamt reparerar förtroendeskadan som Reinfeldt och Sahlin gjort. Det är också värt att tänka på att SD alltid förlorat debatten i varenda fråga utom invandring och där har man varit ensam på den populära sidan. När nu fler partier "fiskar i de grumliga vattnen" så kommer man förlora ännu fler röster. Man har redan gått från 28% till 20% och värre kommer de bli.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2018-04-21 kl. 09:50.
Citera
2018-04-21, 09:43
Medlem
Sockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Flashback är dock inte Twitter, jag tycker det kan finnas ett värde i detaljdiskussioner eftersom all politik inte är utvecklad och även sympatisörer kan få möjlighet att uttrycka sin åsikt samt komma med idéer.

På tal om twitter.
Jag tycker det var onödigt att ens svara på Tweeten om utvisning av folk med annan etnisk bakgrund.
Måste säga att det var väldigt korkat. Jag tycker att åsiktsfiltrering kan vara bra i vissa fall. Men denna tweet gav AfS inget annat än skit.

Ifall ni inte vill utvisa rasfrämlingar från Sverige pga. deras etniska bakgrund så har ni missat vad ett land byggs av. Ifall ni tycker att det är en bra idé men vill börja åsikts-cucka på twitter så uppmanar jag er till att ge fan i det. Det ger er inget än arga medlemmar och folk som tappar tro.
Citera
2018-04-21, 09:50
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockor
Vadå byggt upp med SD? Sverigedemokraterna har själva raserat det som byggdes upp. Ett parti utan någon vilja. Det sverigedemokraterna vill åt är inget annat än makt. En vilja att rädda vår ras finns inte.
AfS kan om inte annat lyfta upp debatten igen. Det händer inget i riksdagen. Jag tror att AfS kan vara bra för att få igång debatten igen, precis som SD var vid inträdet.

Vad har raserat? De har starkt stöd i väljarbasen, och kommer få minst 20% i valet, sannolikt största parti.
Självklart måste de anpassa sin politik för att locka till sig den lättakrämde mittenväljaren... annars ligger de där på 10%.
Sd är fortfarande alternativet längst ut så de fångar upp både den lättakrämde mittenväljaren och den med tydligast åsikter...
Den vanlige svensken har väldigt dålig koll på de olika partierna.

Om du på allvar tror att Jimmie åkesson tycker att en neger/arab kan bli svensk så är du jävligt dum.
Du kan inte äta hela kaka på en gång, man får ta en bit i taget.
Citera
2018-04-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Du frågade inte mig men jag tror att andelen svenskar utan annat påbrå är ungefär 50%.

Detta baserar jag på officiell statistik som jag jämkar med verkliga förhållanden för att få en uppfattning om hur många som är svenskar. Som du vet så definierar officiell statistik utländsk bakgrund så att vi inte får reda på så mycket.

Är det inte kört då, åtminstone ur ett demokratiskt perspektiv? Nej det är det inte. Faran är visserligen stor. Men andelen personer med rösträtt som kan stödja återvandring är fortfarande tillräckligt stor.
Nja jag tror att det inte är så dåligt än men kannse strax över 60% som jag har sagt. Och sedan så de med valonsk och nordisk bakrund fast också svensk är kannse 7% så då blir det nog så mycket. Men den siffran du ger är vi snart på. Men det är när det blir 11 miljoner i Sverige. Det skulle vara bra om AFS ville ha statistik på etnicitet så vi fick reda på det.
Citera
2018-04-21, 10:07
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Nja jag tror att det inte är så dåligt än men kannse strax över 60% som jag har sagt. Och sedan så de med valonsk och nordisk bakrund fast också svensk är kannse 7% så då blir det nog så mycket. Men den siffran du ger är vi snart på. Men det är när det blir 11 miljoner i Sverige. Det skulle vara bra om AFS ville ha statistik på etnicitet så vi fick reda på det.
Det håller jag med om.
Citera
2018-04-21, 10:20
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Nyttigt att läsa denna tråd om man vacklar mellan SD o Afs.

Afs är alltså en del av "hata-USA"-rörelsen där många "sverige-vänner" ingår och där kommunisterna finns?

Det viktigaste ämnet i skolan - om vi vill ge våra ungdomar bra förutsättningar att kunna nå "stjärnorna", i synnerhet inom naturvetenskap, kemi, fysik, IT, forsknings, vetenskap och ingengörsyrket - är engelska.
Internet är idag den dominerande källa där man både under o efter studierna i skolan inhämtar och delar kunskap. I dessa sammanhang utgör nog svenskan knapt en procent och finska kan mätas i promille.
Engelskan däremot dominerar helt o hållet.

Det enda som har med språk i Sverige att göra som Afs borde intressera sig för är att arabiskan växer sig allt starkare.
Jössus....

Om man är USA-fanatiker har man nog missat vad våra verkliga problem handlar om.

Har skrivit om det i tråden förut, invandringen är bara ett symptom på en större sjukdom, inte sjukdomen i sig, och en del av den större sjukdomen är just USA.

Så att vilja distansiera sig från USA och se på deras påverkan politiskt och kulturellt med stor skepsis är bara något hälsosamt.

Som sagt så verkar det som att du är en av de många som inte kan se helhets bilden utan tror att Sverige kommer räddas bara vi stoppar invandringen idag.

Sen kanske du har missat att större delen av kommunisterna idag är mycket EU och USA-vänliga
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-04-21 kl. 10:26.
Citera
2018-04-21, 10:27
Medlem
KarlXII.s avatar
Sektmentaliteten bland Sverigedemokrater är riktigt skrämmande. AFS facebooksida är helt fylld av hat från SD-väljare. Bara några exempel: "splittrare" "förrädare" "svikare" "landsförrädare" "jävla ynkliga sabbare" "skitparti och avhoppare". Det nästan alla som skriver hatkommentarerna har gemensamt är att dom är 60+. Det är alltså människor som förmodligen har röstat för massinvandringen i många decennier och som nu kallar alternativ för Sverige för "landsförrädare".
Citera
2018-04-21, 11:06
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Sektmentaliteten bland Sverigedemokrater är riktigt skrämmande. AFS facebooksida är helt fylld av hat från SD-väljare. Bara några exempel: "splittrare" "förrädare" "svikare" "landsförrädare" "jävla ynkliga sabbare" "skitparti och avhoppare". Det nästan alla som skriver hatkommentarerna har gemensamt är att dom är 60+. Det är alltså människor som förmodligen har röstat för massinvandringen i många decennier och som nu kallar alternativ för Sverige för "landsförrädare".

Perfekt exempel på hur man inte övertalar folk alltså. Detta har präglat SD från starten; man framstår som bittra gnälliga och aggressiva förlorare.

Det är inte konstigt att facebook är SDs val av plattform men det kommer bita dem i röven. Detta är inte USA med 40% valdeltagande där facebook är bra plattform att mobilisera väljare.

Edit: SDs sätt att se på sina väljare liknar sossarnas; man ser dem som boskap. "Stjäl våra väljare" som om man ägde dem.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2018-04-21 kl. 11:10.
Citera
2018-04-21, 11:10
Medlem
AdamSmiths avatar
Gäsp. Ett till parti som inte angriper det egentliga hotet mot den västerländska civilisationen. Hade jag varit konspiratorisk lagd så hade jag börjat ana att det finns andra krafter som rör sig i bakgrunden. Krafter som fulländat sin taktik att påverka genom att söndra och härska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in