Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 17:59
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Skulle man kategoriskt förespråka repatriering endast på etnisk bakgrund utan att gå via vägen att man lever på bidrag, inte anpassat sig, ljugit om uppehållstillstånd så måste jag i princip förespråka att direkt sparka ut kollegor till mig som arbetar som läkare, sköter sig och är sekulära.
Självklart ska många av de du nämner repatrieras. Varför undrar du säkert. Många av dem hade inget godtagbart skäl att få uppehållstillstånd i Sverige ifrån första början. De behöver inte ha ljugit. Det räcker att de har fått uppehållstillstånd på felaktiga grunder. Alltså ska de återvandra. Även många från EU ska återvandra eftersom vi ska gå ur EU.
Senast redigerad av Kwato 2018-04-20 kl. 18:04.
Citera
2018-04-20, 18:01
Medlem
Citat:
Den här stormen i ett vattenglas om etnisk repatriering är ju komplett stenkorkad...

Det handlar om Nordiska Motståndsrörelsen som tror att AfS snor deras väljare, vilket är absurt med tanke på att det mer seriösa Svenskarnas parti bara fick en handfull tusen röster i förra valet och NMR får vara glada om de lyckas samla ihop halva den siffran.

Tyvärr kommer det att fortsätta så här till valdagen i tråden på samma sätt som det gjorde det i SD-trådarna i förra valet. Mitt råd är att ignorera.
Citera
2018-04-20, 18:03
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
När fullskaliga moskéer inte är tillåtna skickar det en signal.

Hur har AfS tänkt att göra med de fullskaliga moskéer som redan finns på svensk mark? Ska de få stå kvar eller ska de exproprieras och rivas av staten?

En närliggande fråga rör religiösa friskolor. Ska sådana, som i dag, finansieras med offentliga medel? Och vill ni behandla kristna, judiska och muslimska friskolor på samma sätt?
Citera
2018-04-20, 18:16
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Den här stormen i ett vattenglas om etnisk repatriering är ju komplett stenkorkad eftersom en del verkar vilja missförstå vad det gäller. Det är ganska uppenbart att t.ex. Jeff Ahl ha en etnisk svensk tydlig majoritet, vilket bara det är en klar skillnad mot Sverigedemokraternas öppna svenskhet där man endast vill diskutera utifrån öppen svenskhet vilket helt osynliggör att det finns etniska svenskar med ett eget intresse precis som det finns andra folk i världen med egna intressen, t.ex. kurder för att ta ett folk utan land som hela etablissemanget ändå verkar erkänna att det finns. Att erkänna det svenska folkets existens är en helt avgörande skillnad mot mellanmjölks SD.

Att dessutom gå ut hårdare i frågan om återvandring och faktiskt prata klarspråk är också en stor skillnad mot SD och av väldigt uppenbara skäl är naturligtvis alla som är aktuella för återvandring personer som inte är etniska svenskar vilket minskar antalet icke etniska svenskar i Sverige. Att däremot prata om repatriering på etnisk grund är däremot direkt sinnesslött, eftersom det innebär att man kommer skicka hem personer endast baserat på deras etniska tillhörighet vilket innebär att man lär få obefintligt stöd för den linjen. Det är ju lite som att vi ska försöka sälja in skattesänkningar genom att direkt förespråka ett helt privatiserat välfärdssystem och sänkta skatter till 5-10% av BNP för att endast finansiera nattväktarstaten. Även om det skulle vara målet är det korkad kommunikation att börja med det mest radikala direkt om inte förutsättningarna är revolutionära och det i princip råder öppet krig på gatorna.

Skulle man kategoriskt förespråka repatriering endast på etnisk bakgrund utan att gå via vägen att man lever på bidrag, inte anpassat sig, ljugit om uppehållstillstånd så måste jag i princip förespråka att direkt sparka ut kollegor till mig som arbetar som läkare, sköter sig och är sekulära. Hur i helvete har ni tänkt er att man ska kunna kommunicera detta för väljarna? Det är betydligt mycket effektivare att gå omvägen som AFS gör och bli av med de största problemen först för att kunna vända utvecklingen, och sedan när pendeln slår över åt andra hållet, ja då kan ni väl försöka se om det går att få stöd för etnisk repatriering av personer som sköter sig och anpassat sig till den svenska kulturella gemenskapen.. Fram till dess är det bättre att hålla sig till andra kriterier, för vem kan säga nej till att skicka hem bidragstagare och kriminella?

Men visst, vill man vara renlärig på samma sätt som pojkumsliberaler som röstar på klassiskt liberala partiet för att alla andra alternativ är smygsossar för att de inte vill gå till val på nattväktarstaten imorgon så, visst, sitt och gnäll och vänta in raskriget, för det är först då den riktigt radikala linjen någonsin kommer gå att sälja in.

Hur man kommunicerar med väljarna är en valstrategisk fråga av liten principiell vikt.
Att man fäster så stort avseende vid skötsamhet är en typisk SD-vinkel. Vad man inte inser är att även om filialgenerationen sköter sig så finns ingen garanti att efterföljande generationer gör det, inget som säkerställer att dessa inte startar en etnisk rensning av svenskar. Det är mångetniciteten som är problemet, inte mångkulturen.

Sedan har vi naturligtvis rättsaspekten, det är svenskarna kollektivt som äger alla resurser inte rasfrämmande läkare.
Det som framförallt verkar skilja Afs från SD är att de förra åtminstone erkänner att det finns en svenskt folk vilket är bra.
Nu fattas bara att de lojalt väljer att kämpa för detta folks rätt också.
Senast redigerad av tokidoki 2018-04-20 kl. 18:18.
Citera
2018-04-20, 18:18
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Hur har AfS tänkt att göra med de fullskaliga moskéer som redan finns på svensk mark? Ska de få stå kvar eller ska de exproprieras och rivas av staten?

En närliggande fråga rör religiösa friskolor. Ska sådana, som i dag, finansieras med offentliga medel? Och vill ni behandla kristna, judiska och muslimska friskolor på samma sätt?
Om AFS säger att just "religiösa" friskolor ska undantas från skänker som andra skolor får så kommer jag att avvika från den punkten. Jag stöder överhuvudtaget inte tanken att alla ska stöpas i samma form. Tvärtom anser jag att nationens inre mångfald är mycket viktig att bevara, och det gäller även på det kulturella och det andliga planet. Att förbjuda eller på annat sätt diskriminera mot religiösa skolor vore dumt. Samtidigt som det skulle leda till att kristna skolor stänger så kommer säkert sektliknande skolor, exempelvis Waldorfskolor, att lyckas med att smita undan attributet "religiös" och fortsätta frodas.

Jag tror inte att AFS ledarskikt går i den här fällan. Det är i så fall mera troligt att de vill riva upp det fria skolvalet helt, men det är om något en punkt som inte alls går att sälja in hos de väljare som har sina barn i friskolor.

Lösningen på mångkulturens konflikter är inte att svepande slå mot religion. Återvandring är lösningen.
Citera
2018-04-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim

Jag förespråkar expropriering, inget jag ännu tagit upp till diskussion - men jag tror knappast partiledningen kommer ha en avvikande åsikt. De kan säkert byggas om till bostäder, till exempel - om man ändrar lite på dem så de inte ser ut som moskéer. Riva känns onödigt, om det nu går att använda lokalerna till något vettigt.
Citera
2018-04-20, 18:53
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Om det är ok med mod så skulle jag gärna kasta fram följande fråga i tråden: hur bedriver Afs bäst och mest effektivt valkampanj?
Citera
2018-04-20, 18:53
Bannlyst
Jag vill ge en liten eloge till Jeff Ahl som tar sig tid idag, att demokratisera demokraturen med sitt varande i samtalen trots alla spergs som efterlämnar bromsspår här samt tar en minuts break i det oundvikliga födelsedagsfirandet för en politisk gigant som vi alla minns med glädje,för sin ultimata uppoffring han gjorde för oss alla.

Jag gillar Jeff Ahl och önskar han och hans familj en god framtid!
Citera
2018-04-20, 18:56
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jag är riktiga Jeff Ahl, du får gärna kontakta mig - maila mig på jeff.ahl@riksdagen.se med tydligt ämne/rubrik, då kommer du få det bekräftat att det är jag. Jag tycker definitivt svenska barn ska lära sig finska i skolan, den nordiska samhörigheten och sammanhållningen bör stärkas. Däremot har jag ännu inte drivit linjen i partiet - vi får se om jag kan få med mig partistyrelsen på min linje. Jag tror det finns goda möjligheter.

Det är ovanligt att se att någon annan föreslår finska i svensk skola. Jag har nämligen samma åsikt i saken. Den nordiska gemenskapen måste stärkas.
Citera
2018-04-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Jag vill ge en liten eloge till Jeff Ahl som tar sig tid idag, att demokratisera demokraturen med sitt varande i samtalen trots alla spergs som efterlämnar bromsspår här samt tar en minuts break i det oundvikliga födelsedagsfirandet för en politisk gigant som vi alla minns med glädje,för sin ultimata uppoffring han gjorde för oss alla.

Jag gillar Jeff Ahl och önskar han och hans familj en god framtid!

Det tackar jag för! Såklart ska jag som riksdagsledamot prata med väljarna, har tidigare inte varit så aktiv på Flashback - mest i Samnytts kommentatorsfält och på Twitter. Ska försöka titta in här lite oftare.
Citera
2018-04-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är ovanligt att se att någon annan föreslår finska i svensk skola. Jag har nämligen samma åsikt i saken. Den nordiska gemenskapen måste stärkas.

Härligt! Finnarna och svenskarna delade länge nationalstat - förbrödringen med framförallt finnarna ser jag som högsta prio (de står utanför NATO och helst ska vi lämna EU samtidigt). Vi får se hur långt jag lyckas driva frågan.
Citera
2018-04-20, 19:04
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det handlar om Nordiska Motståndsrörelsen som tror att AfS snor deras väljare, vilket är absurt med tanke på att det mer seriösa Svenskarnas parti bara fick en handfull tusen röster i förra valet och NMR får vara glada om de lyckas samla ihop halva den siffran.

Tyvärr kommer det att fortsätta så här till valdagen i tråden på samma sätt som det gjorde det i SD-trådarna i förra valet. Mitt råd är att ignorera.
Övertygade NMR-anhängare som vill få folk att rösta på dem är sannolikt en inte obetydlig del av det vi ser, men jag tror också att en stor del av dem som gnäller på sådant här är asociala och ofta (men inte alltid) också i grunden nihilistiska människotyper som agerar såhär eftersom det är sådana de är.

Politik som är en bit från mainstreamen har tyvärr alltid lockat till sig diverse malcontents som saknar många av de egenskaper som krävs för politisk framgång (Och även i allmänhet trevlig social samvaro med andra) - de saknar empati, i sin grundläggande betydelse, och därför kan de inte bedöma hur många människor som lockas av ett budskap som går långt bortom det radikala till det närmast otänkbara, de saknar all ens tillfällig kompromissvilja för de är individualistiska ensamvargar som är helt uppfyllda av sina egna känslor, de är gnälliga för att de inte kan kontrollera sitt visserligen berättigade hat mot det de ser som är fel, de är småaktiga och ogina för att de är uppfyllda av ressentiment mot andra människor och grupper och som regel saknar de självdistans och humor.

Det vore bättre om de bara kunde hålla sig på sin kant och gå och rösta på NMR som kan uppfylla deras krav på 100 % ideologisk renlärighet - men samtidigt vet de naturligtvis på något plan att NMR inte kommer nå någon större framgång som parti de närmaste valen om inget ytterst oväntat händer - för deras enda inverkan är att dra energi från mer produktiva aktiviteter och diskussioner.

Men som du säger, AfS och sunda AfS-anhängare kommer få stå ut med dessa fram till valet. Det optimala vore om de bara kunde ignoreras, men samtidigt är det inte helt och hållet möjligt eftersom deras allmänt upphetsade tonläge gör att de så att säga hörs mer än andra mer sansade röster samt att de tyvärr lätt tar över en tråd då de skulle vara nöjda med att gnälla ikapp med varandra - eftersom ofta är det de söker inte politisk framgång utan att hantera sina egna känslor. Tröttsamt är det hursomhelst.

Det rimliga att göra, både för AfS och deras sunda anhängare, är att försöka hitta en balans där man går i svaromål när det är oundvikligt men inte ger dessa personer mer uppmärksamhet än vad som är nödvändigt, särskilt inte när de spergar ur.

EDIT: Jag vill också ge Jeff Ahl en eloge som tar sig tid i tråden trots allt gnäll och det onödigt upphetsade tonläge som han fått stå ut med de sista dagarna i sociala medier.
Senast redigerad av anenome 2018-04-20 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in