Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Grankvist
Där förtydligas det att AfS är det nya SD. Grundsynen är exakt densamma som hos globalisterna. Istället för att se länder från det naturliga folkliga perspektivet - folk skapar sig ett hem - är synsättet hos AfS det rakt motsatta där länder endast ska vara öppna arbetsplatser där vilka som helst kan bo så länge de "sköter sig" och "assimileras",
Om jag tar mitt eget bostadsområde som exempel så är personalen i butikerna i det centrum jag ibland tyvärr tvingas besöka fulla med främlingar av olika slag. De jobbar, sköter sig och talar svenska. Det här är en mardröm och djupt sorgligt att bevittna. Detta vill AfS alltså inte göra något åt, tvärtom ser de det som positivt att delar av förfädernas land, det som Ahl fräckt nog säger sig värna om, försvinner pga av anpassningsvilliga invandrare och att man som svensk ska behöva uppleva denna vardag.
Jag kommer aldrig att sympatisera med Ahls åsikter. Jag och AfS har fundamentalt olika syn på världen och människor. Assimilering är något jag i allra högsta grad vill motverka medan de ser det som något önskvärt. Den "kulturella gemenskap" de står för, i vilken alla möjliga folkslag kan ingå, känner jag mig inte hemma i. AfS är ännu ett parti som vägrar ta hänsyn till naturen och verkligheten, ännu ett parti som ställer sig bakom och sprider exakt samma kosmopolitiska gift och tankegods som den rådande makten.
Lite så kände jag också men sen läste jag resten av inlägget och förstår att Jeff Ahl förstår grejen.
Längre ner gör han ju gansk tydligt att Sverige ska ha en svenskmajoritets belfolkning.
Han klargör även ganska tydligt att han t.ex. aldrig stött på en somalier som han anser tillhör Sverige kulturellt.
Inte svårt att förstå att vilken sorts folk man vill ha kvar, vilka man vill bli av med och vilka som ska vara majoritet i samhället.
Ett parti behöver diskirimenera pga hudfärg (för att uttrycka det i PK-termer) när man kan istället kan göra det på ett snyggare sätt och samtidigt uppnå samma resultat.
Han gör även klart att det finns en svensk etnicitet (eller skandinavisk som han säger) så ser inte riktigt hur detta är samma sak som SDs öppna svenskhet.
Att man kan assimilera sig och anpassa nog för att tillhöra en kulturell grupp är inget jag motsätter mig.
Jag kan flytta till Japan och anamma japansk kultur fullt ut, det gör mig inte till japan. Däremot kan man säga att jag är en assimilerad svensk som lever och passar in så gott jag kan in japansk kultur.
Finns inga problem med att acceptera utlänningar som faktiskt anpassar sig sålänge den inhemska befolkningen är i klar majoritet och dom som invandrar inte stör ordningen och försöker breda ut sin kultur i landet man har invandrat till.
Precis som AfS säger: Sunt förnuft.
Den stora skillnaden ligger i att man erkänner etniciteter och anser att svenskar ska vara i majoritet något SD aldrig kommer eller kan göra då enligt dom kan alla bli svenskar (vilket är samma sak som att det inte finns någon svensk etnicitet).
Sen finns det en hel del annat som gör att man inte är ett nytt SD så som återvandringspolitiken, skattepolitiken m.m.
Gör lite efterforskningar och jämför partiernas politik vetja så kanske det klarnar.
Så ser jag på det hela iallafall.