2018-04-20, 11:21
Medlem
bagarn29s avatar
Jag såg inte Rick med någon amulett men kan det ha varit ett gammalt klipp? Rick har haft en sådan amulett tidigare fast Tv4 är ju inte den skarpaste kanalen.
2018-04-20, 11:29
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Håller med. Rick är en feg fitta och är definitivt inte värdig robinson vinnare . Kan inte riktigt gilla han som flera andra uppenbarligen gör. Han vågade inte gå emot pascal utan röstade ut Caroline för att pascal ville det. Han är ett viljelöst mähä som inte vågar stå upp för sig utan en kappvändare är precis vad han är.

Fd navy seal? Megatönt är vad han är. Om detta är en fd navy seal börjar man undra om det är barbiedockor eller soldater dom utbildar inom flottan.

Han är ju diplomat så han vill väl antagligen vara alla till lags.
2018-04-20, 11:41
Medlem
Kaddens avatar
Med tanke på att tv4 delar ut immuniteter hej vilt så måste det väl vara det som Nord har chans att ge en deltagare vid örådet? Eller 5...
2018-04-20, 11:46
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
Med tanke på att tv4 delar ut immuniteter hej vilt så måste det väl vara det som Nord har chans att ge en deltagare vid örådet? Eller 5...
Alla utom en sitter snart på ö-rådet med immunitet.
2018-04-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Håller med. Rick är en feg fitta och är definitivt inte värdig robinson vinnare . Kan inte riktigt gilla han som flera andra uppenbarligen gör. Han vågade inte gå emot pascal utan röstade ut Caroline för att pascal ville det. Han är ett viljelöst mähä som inte vågar stå upp för sig utan en kappvändare är precis vad han är.

Fd navy seal? Megatönt är vad han är. Om detta är en fd navy seal börjar man undra om det är barbiedockor eller soldater dom utbildar inom flottan.

Det var ett rimligt beslut att gå med gruppen emot Caroline då Ricks röst inte hade gjort någon skillnad utan snarare gjort honom till nästa offer. Du verkar glömma att detta är en tävling som går ut på att vara kvar längst inte bli omtyckt av tangentbordskrigare. Att vara en kappvändare i dessa tävlingar är nödvändigt för att få stanna kvar.

Du hade givetvis utan problem klara Navy Seals utbildning.....
2018-04-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Om Lidingö-i:n
https://www.youtube.com/watch?v=VgJ5c_h9i_Y
Det är en populär teori . Alltså inte fastslaget att det är så.
2018-04-20, 13:16
Medlem
Funktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Han är ju diplomat så han vill väl antagligen vara alla till lags.

Precis. Har man diplomat, militär och rekrytering i bagaget så är knappast psykologi helt främmande.
2018-04-20, 13:17
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Alexandra läser pakten lättare än en barnbok! Man blir ju inte förvånad då man sett vilken typ av person Pascal är (narcissist) att han nu vill ha ut Alexandra. Anledningen är inte strategi som han vill påskina, utan att Alexandra skrämmer honom då hon är starkare både mentalt och fysiskt och samtidigt kan se rakt igenom honom och ser exakt vad för person han är.

Anledningen till Pascals plötsliga förlust av energi är att är att han känner sig underlägsen Alexandra. En narcissist klarar inte av att omge sig med starka personer det dränerar dem på energi; narcissisten får sin energi ifrån att känna sig överlägsen andra och trycka ner dem. Nick och Carolin var för starka för Pascal och nu även Alexandra. Pascal sa "kommer vi i öråd igen och hon vinner immunitet då är det nån av oss som ryker om vi inte får ut henne nu", glömde han att de har Rick som "buffert" att rösta ut? Nej, för det handlar som sagt om att Pascal behöver få tillbaks sin energi genom att kunna känna sig bäst igen.
Jag delar din analys, det är väldigt tydligt att han vill känna sig starkast. Jag tror på en blandning mellan att vara omedvetet/medvetet inkompetent i hans fall. "Alla älskar mig" + röstar ut alla som är starkare. En klassisk betaalpha med psykiska svagheter.
Senast redigerad av Logique88 2018-04-20 kl. 13:22.
2018-04-20, 13:53
Medlem
Systemet för ö-råd funkar inte. När det är grupp emot grupp så spelar det ingen roll vem som blir immun. Det största laget kommer rösta ut en ur den minde laget oavsett.
2018-04-20, 14:08
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Återigen är det Alexandra och Rick som visar sig vara de större människorna. Rick som tar på sig ansvaret och dessutom går ifrån gruppen så att de får ventilera. Klokt och moget. Och Alexandra som visar på fin känsla när hon märker att stämningarna ändrats och att hon riskerar att åka ut.

Jag har haft vissa förhoppningar om att Dessi och Victoria skulle skapa en pakt till och rösta ut Pascal när tillfälle gavs. Det skulle chocka och dessutom ta bort ett stort hinder vid eventuell sammanslagning. Att få med sig Alexandra och Jan på en sådan sak vore knappast svårt. Men visst skulle det samtidigt innebära ännu sämre chanser för dem i tävlingarna som kommer.

Jag hoppas också på det. Dessi och Vicky har ju urpakten tillsammans, det va dom två som började pakta. Jag hoppas bara inte Victoria blivit alldeles förblindad av sitt hat för Jan att hon inte ser at det är Pascal som är lag syds största problem. Pascal är den svaga länken i laget, han har svagast psyke trots sina egna lovord om sig själv. Jag tror dom skulle bli mer sammansvetsade som lag om han ryker på söndag.
Jag undrar vart fan hans fantastiska mindset tog vägen i dragtävlingen, han klarade ju inte fokusera för fem över utan störde sig bara på Jan. Det där mindsetet kan han köra upp i röven!
2018-04-20, 14:21
Medlem
Snacka om CV...
https://www.amazon.com/Forty-Tools-Life-Rick-Roche/dp/1976582261
Description
U.S. Navy UDT/SEAL, hippie/world traveler, waiter, pilot, bartender, delivery boy, beach attendant, NOAA diver, jet-ski guide, personal trainer, university lecturer, manager of several companies in the U.S. and Europe, bouncer, U.S diplomat (with only three years between those last two jobs!), treaty observer in Israel and Egypt - these are just a few of the things Rick La Roche has done. He has lived a life of ups and downs and made many choices in his 70 years - some good and some not so good. Rick, a popular speaker on motivational, geopolitical, leadership and team-building issues, shares 40 no-nonsense life skills that have helped him navigate life successfully and can help you deal effectively with the challenges you face, whether at school, at work, or in your personal lives.

Han kanske kan skänka ett dedikerat ex till Pascal.
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2018-04-20 kl. 14:32.
2018-04-20, 14:49
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Om Lidingö-i:n
https://www.youtube.com/watch?v=VgJ5c_h9i_Y

Jag ogillade den snobbige killen i glasögon, som påstod att man sade "-yiii" för att visa sig vara fin vid jobbintervju. men han själv verkade vara värsta snobben.
Jag säger yiii, men det är av tungans anatomiska skäl och inte medvetet för att fjäska, eller göra sig till. Dessutom är det riks-svenska jag pratar, med lite norrländsk påbrå.

Det är nog bara han i filmen som tycker det, eller dömer att man försöker göra sig snobbig då han verkar vara den värsta snobben. Han som nämnde det, klämde ju det .

Jag förstår inte varför den här dialekt-diskussionen kom in här på Robinson?
Bara det att jag ogillade kommentarerna från han i filmen som dömer andra, utan att veta orsakerna!
Därför var jag tvungen att -"skriva av mig" här....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in