Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Massinvandringen till Sverige saknar förmodligen motstycke globalt. Därför är den grupp bland dem som sköter sig, har arbeten och har assimilerat sig till vår kultur ändå påfallande stor och riskerar i längden att tränga ut svenskarna, även om vi skulle skicka hem all icke-produktiv och destruktiv invandring. Risken för kolonisering är överhängande. En indisk hjärnkirurg (om något sådant kan tänkas) kommer förmodligen inte att våldta ens dotter, men kan kraftfullt bidra till undanträngningseffekter för de vita nordbor som bott här i århundraden.
Är det din uppfattning att svenskar inte kan hävda sig i konkurrens mot exempelvis indier?
Citera
2018-04-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
"Vithet" är så jävla korkat. Nästan alla av afgahnerna är vita. Och jag bryr mig inte om vita utan svenskar och Sverige.

Möjligheten finns ju också att det är du som är korkad. Vithet har inte främst med hudfärgen att göra, utan syftar på vita människor med europeiska förfäder.

Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Är det din uppfattning att svenskar inte kan hävda sig i konkurrens mot exempelvis indier?

Nej. Genomsnitts-iq:n hos indierna är naturligtvis mycket lägre än hos vita nordbor. Men i ett så pass stort land finns det ju numerärt många som har mycket hög intelligens och som skulle kunna konkurrera ut svenskar (indier är t.ex. den framgångsrikaste minoritetsgruppen i USA). Kanadas arbetskraftsinvandring är ett exempel på hur det kan se ut. Den samhälleliga etniska väven är för min del alltid överordnad alla typer av eventuella ekonomiska fördelar.
Citera
2018-04-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Varför är de enda alternativet? För att de vill öka invandringen?

Nu har du här i tråden påstått både att AfS vill öka anhöriginvandringen och invandringen. Vad yrar du om egentligen?
Citera
2018-04-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Till alla som vill ha svar på om jag är för öppen svenskhet eller inte.

Tack för att du tog dig tid att skriva i tråden.

Citat:
2. Finnar är etniska ugrier - jag känner dock enorm samhörighet med finnar, trots annan etnicitet och språk (även om många finnar kan svenska, samt att jag personligen anser att finska borde vara obligatoriskt för svenskar i skolan också). Samhörighet, kultur och lojalitet är mer komplext än etnicitet och språk.

Tror ytterst få har något emot att det bor massa finnar eller balter i Sverige, inte ens Nordiska motståndsrörelsen har något emot det. Däremot förstår jag inte alls poängen med att ha finska som obligatoriskt språk för svenskar i Sverige. Det låter väldigt märkligt och absolut inget jag stöder. Jag tycker även att det är konstigt att svenska har varit obligatoriskt i Finland (kanske fortfarande är det?). Det bör vara frivilligt ja, men knappast obligatoriskt. Varför?

Citat:
3. Jag tror invandrare kan bli en del av den kulturella gemenskapen, jag känner invandrare och även de som har föräldrar som är invandrare (främst från forna Jugoslavien) som är utmärkta exempel assimilerade och välanpassade individer. Jag anser att de tillhör den kulturellt svenska gemenskapen.

Få har problem med detta resonemang. Jag och många andra har också utlänningar som vänner, inklusive icke-européer, men det förändrar liksom inte sakfrågan bara för att man blandar in känslor in i bilden. Och för mig låter den "kulturella gemenskapen" väldigt intetsägande om jag ska vara ärlig. För mig innebär det i praktiken bara att de förblir icke-svenskar men att de har anpassat sig. Hur många "försvenskade" utomeuropéer är vi beredda att acceptera inom landets gränser? Det klassiska exemplet är att släppa in några miljoner civiliserade, intelligenta, arbetsamma och skötsamma japaner. De skulle inte belasta Sverige ekonomiskt, men jag skulle fortfarande inte vilja ha några miljoner japaner här för det. Jag gillar japaner, men jag vill inte ha för stora kvantiteter av dem i Sverige. Nu förstår jag att ni är pragmatiska, men att ignorera vikten av etnicitet ser jag som en fara och jag är trött på att stödja organisationer som inte talar klarspråk. Men det är jag det.

Citat:
4. Jag tror vissa grupper av invandrare har lättare att anpassa sig än andra, jag har personligen till exempel aldrig träffat en somalier som jag anser är assimilerad och kan påstås tillhöra den svenska kulturella gemenskapen. Jag kan utifrån egna erfarenheter och statistik tydligt utläsa att vissa grupper har lättare eller svårare än andra att assimileras.

För mig är assimilering i stor skala snarare avskräckande. Vi har redan miljontals utomeuropéer inom gränserna, oavsett om de är assimilerade eller inte. Problematiken att svenskar minskar i antal och utomeuropéer ökar i antal kvarstår. Ser du något problem med detta och vad vill ni göra för att hindra denna utveckling bortsett från att repatriera hundratusentals invandrare som Kasselstrand har sagt? Det är fortfarande miljontals kvar i landet efter det, samtidigt som de har betydligt högre födelsetal än svenskar. Frivillig återvandring kan fungera till viss del, men tvivlar starkt på dess storskalighet. Sedan vet jag heller inte om jag är så positiv till att slänga bort våra skattepengar för att förmå utlänningar att flytta hem.

Citat:
Är jag för "öppen svenskhet". Vad betyder ens det? Jag har aldrig gillat termen öppen svenskhet, för det insinuerar att alla kan bli svenskar - något jag aldrig trott. Är etnicitet viktigt? Nja, det är ett faktum att det är den skandinaviska och de ugriska folkgrupperna som skapat den nordiska kulturen i huvudsak - samma här, det är löjligt att påstå annat men knappast något man behöver orera om i alla evighet. Vi måste leva i nuet och lösa det problem fosterlandet står inför.

Ska jag tolka detta som att du inte ser något egenvärde i att bevara de etniska svenskarna? En ärligt ställd fråga med tanke på ditt "nja"-svar. Nästan som att du vill bevara svenskarnas endast för att de har byggt landet och kulturen.

Citat:
Däremot är det viktigt att svenskar är i överväldigande majoritet i sitt eget land - och det kommer bli ett faktum med vår politik. Som också måste ta tag i de demografiska frågorna såklart och öka barnafödandet till en rimlig nivå.

Vad är överväldigande majoritet för dig? 95 %? Och ni pratar som sagt om hundratusentals människor vilket inte är någonting alls om vi ska vara ärliga. Kom väl så många under bara 2015, åtminstone i närheten av den siffran. Sedan är det många invandrare i Sverige som är assimilerade även om de inte syns. Om du verkligen vill ha kvar varenda en av de assimilerade invandrarna så kommer det inte bli någon kraftig majoritet svenskar i landet. Sedan har jag inte ens talat om den stora delen av befolkningen som är av blandad härkomst (europeiskt + icke-europeiskt). Och sedan finns det förmodligen många invandrare som inte anstränger sig nu, men som skulle börja göra det om ni kom till makten och ställde väldigt höga krav på dem. Och detta är ju inget problem för SD, men det verkar ju vara ett problem för er med tanke på att ni strävar efter en kraftig majoritet bestående av svenskar. Eller var det endast din egen åsikt? Ingen vill vara den elake, men ibland finns det inga snälla eller milda lösningar.

Citat:
Avslutningsvis menar jag att denna eviga diskussion om svenskhet och etnicitet är föga utvecklande eller ens nödvändig. Alla människor fattar innerst inne hur det ligger till, jag säger inte att diskussionen inte behövs men det är knappast prioriterat.

Detta är en farlig tankegång. Bara för att det är självklart för dig är det bevisligen inte det för alla. Särskilt inte i dagens hjärntvättade och indoktrinerade samhälle som påbörjas från födseln i många fall. Det funkar inte att ha denna mentalitet då många antingen kommer att tro på det, eller helt enkelt spela med för egna fördelar (SD).

Citat:
I Sverige har det alltid bott andra etniciteter, men det har aldrig varit ett problem som det är idag - vilket gör att Alternativ för Sveriges politik är den som kommer ställa saker tillrätta. Vår politik bygger på sunt förnuft och logik, inte flummigt filosoferande. Sunt förnuft, logik, nationell solidaritet, handlingskraft och respekt för det vi ärvt av våra förfäder bygger ett starkt land. Filosofer bygger inga starka länder...

Flummigt filosoferande? Är det flummigt att kraftigt ifrågasätta att de etniska svenskarna håller på att trängas undan från sitt eget land? Om något är flummigt är det "öppen svenskhet" eller alla typiska hala politruk-svar så fort en svår fråga uppkommer från en landsförrädare. Nej mycket riktigt, filosofer bygger inga starka länder, men det gör inte otydliga och hala politiker heller. Tydlighet och ärlighet lönar sig alltid i längden. Det är vad jag tror i alla fall.

Tack för inlägget återigen.
Citera
2018-04-20, 14:40
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
AfS passar bra för rasbiologiska idioter. Dock säger ju Jeff Ahl att de inte tänker utvisa efter etnicitet. Dubbla signaler.

Japp! Fyfan vad det ska bedrivas rasforskning när AfS tar över Sverige med vapen!

Vänta du bara Zlatan, vi ska nog få reda på varför din näsa är så jävla stor din svartskalle!

Förvänta dig ett nytt rasbiologi institut som kommer öppnas i samma lokaler som åtvandringsverkets förvar. Enkelt att kidnappa folk därifrån utan att det väcker frågor, bara påstå att dom åkt hem.

Citera
2018-04-20, 15:26
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det är en stor jävla skillnad mellan att ha utomeuropéer i landet, och att aktivt försöka värva en till sitt parti, och då med stor sannolikhet till en högre post då Bali är riksdagspolitiker och skulle aldrig nöja sig med att sitta i en kommun. Väldigt stor skillnad mellan medlem och stödmedlem för övrigt. Och jo NMR lär ha stora problem med Bali liksom många sjuklöverister plus SD. Det innebär inte att de inte kan skriva nyanserat om personer. Skicka ett PM när NMR har gett ett aktivt medlemskap (ej stöd) till en utomeuropé. Jag väntar.

Sedan ska sägas att det inte bara är faktumet i sig att han ville värva honom (oavsett vilka ursäkter AfS har i efterhand för utspelet), utan det faktum att han ville skylta med det genom att skriva ett jävla twitterinlägg om det (seriöst folk måste sluta missbruka skitsidor som twitter och facebook, i synnerhet politiker).
Ser inte alls problemet om han nu skulle ha värvats, snarare hade det varit ett vaccin mot rasistanklagelserna. För vad spelar det för roll om en svensk eller ickesvensk repatrierar de som ska ut om resultatet är det samma? Och det tog ju inte länge innan det blev svar om en utomeuropeisk medlem i NMR.
Citera
2018-04-20, 15:28
Citat:
Jag förstår mig däremot inte på dem som vill kasta ut de med annan etnicitet som assimilerat sig till vår kulturella gemenskap och arbetar samt gör rätt för sig. Jag kommer aldrig sympatisera med de åsikterna. Däremot är det viktigt att svenskar är i överväldigande majoritet i sitt eget land - och det kommer bli ett faktum med vår politik. Som också måste ta tag i de demografiska frågorna såklart och öka barnafödandet till en rimlig nivå.

Med vår politik kommer hundratusentals att skickas hem organiserat - får vi styra länge kommer dessutom tiotusentals lämna frivilligt. Ännu fler när vi implementerar det monokulturella samhället igen, där väldigt få som avviker från den svenska kulturella gemenskapen kommer uppleva det som utvecklande att bo. Om vi hamnar i regeringsställning kommer folket märka hur sjukvården plötsligt fungerar, våldtäkterna sjunker kraftigt och tandvården likställs med högkostnadsskyddet som gäller för sjukvården och mycket annat. Det kommer vara uppskattat.

Tack för inlägget. Utmärkta åsikter! Sympatiskt! Ni har min röst.
Citera
2018-04-20, 15:32
Medlem
Citat:
Till alla som vill ha svar på om jag är för öppen svenskhet eller inte.

1. Det finns etniska svenskar - eller rättare sagt skandinavier. Tycker det är urlöjligt att påstå annat än att svenskar tillhör en viss etnisk folkgrupp.

2. Finnar är etniska ugrier - jag känner dock enorm samhörighet med finnar, trots annan etnicitet och språk (även om många finnar kan svenska, samt att jag personligen anser att finska borde vara obligatoriskt för svenskar i skolan också). Samhörighet, kultur och lojalitet är mer komplext än etnicitet och språk.

3. Jag tror invandrare kan bli en del av den kulturella gemenskapen, jag känner invandrare och även de som har föräldrar som är invandrare (främst från forna Jugoslavien) som är utmärkta exempel assimilerade och välanpassade individer. Jag anser att de tillhör den kulturellt svenska gemenskapen.

4. Jag tror vissa grupper av invandrare har lättare att anpassa sig än andra, jag har personligen till exempel aldrig träffat en somalier som jag anser är assimilerad och kan påstås tillhöra den svenska kulturella gemenskapen. Jag kan utifrån egna erfarenheter och statistik tydligt utläsa att vissa grupper har lättare eller svårare än andra att assimileras.

Är jag för "öppen svenskhet". Vad betyder ens det? Jag har aldrig gillat termen öppen svenskhet, för det insinuerar att alla kan bli svenskar - något jag aldrig trott. Är etnicitet viktigt? Nja, det är ett faktum att det är den skandinaviska och de ugriska folkgrupperna som skapat den nordiska kulturen i huvudsak - samma här, det är löjligt att påstå annat men knappast något man behöver orera om i alla evighet. Vi måste leva i nuet och lösa det problem fosterlandet står inför.

Nordiska kulturerna är närbesläktade - jag känner däremot till exempel väldigt lite gemenskap med tyskar, i alla fall dem jag träffat - fast de som etnisk grupp står nära oss. Det är alldeles för komplext ämne för att ha en svart/vit åsikt. Jag förstår mig däremot inte på dem som vill kasta ut de med annan etnicitet som assimilerat sig till vår kulturella gemenskap och arbetar samt gör rätt för sig. Jag kommer aldrig sympatisera med de åsikterna. Däremot är det viktigt att svenskar är i överväldigande majoritet i sitt eget land - och det kommer bli ett faktum med vår politik. Som också måste ta tag i de demografiska frågorna såklart och öka barnafödandet till en rimlig nivå.

Med vår politik kommer hundratusentals att skickas hem organiserat - får vi styra länge kommer dessutom tiotusentals lämna frivilligt. Ännu fler när vi implementerar det monokulturella samhället igen, där väldigt få som avviker från den svenska kulturella gemenskapen kommer uppleva det som utvecklande att bo. Om vi hamnar i regeringsställning kommer folket märka hur sjukvården plötsligt fungerar, våldtäkterna sjunker kraftigt och tandvården likställs med högkostnadsskyddet som gäller för sjukvården och mycket annat. Det kommer vara uppskattat.

Avslutningsvis menar jag att denna eviga diskussion om svenskhet och etnicitet är föga utvecklande eller ens nödvändig. Alla människor fattar innerst inne hur det ligger till, jag säger inte att diskussionen inte behövs men det är knappast prioriterat. I Sverige har det alltid bott andra etniciteter, men det har aldrig varit ett problem som det är idag - vilket gör att Alternativ för Sveriges politik är den som kommer ställa saker tillrätta. Vår politik bygger på sunt förnuft och logik, inte flummigt filosoferande. Sunt förnuft, logik, nationell solidaritet, handlingskraft och respekt för det vi ärvt av våra förfäder bygger ett starkt land. Filosofer bygger inga starka länder...

Skulle säga att jag sympatiserar med din syn i stort, även om jag anser att det är viktigt att man klargör begrepp kring nation, etnicitet osv. Skapar man dimridåer kring detta riskerar man att överlämna tolkningen av begreppen, som ändå är ytterst centrala i nationalismen som världsåskådning, till meningsmotståndare, och då kommer naturligtvis nazistkortet åka upp omedelbart. Och det ligger ju knappast i AFS intresse.

Min åsikt är att för att Sverige ska kunna fortsätta vara svenskt måste den övervägande majoriteten av befolkningen vara etniska svenskar. Detta är helt enkelt bara så verkligheten ser ut, i teorin kanske man kan tänka sig att Sverige kan vara svenskt trots att demografin är heterogen om alla "assimileras", men i praktiken kommer det aldrig fungera, vilket jag tycker hela västvärlden idag är ett bevis på. Det betyder inte att Sverige måste vara 100% etniskt homogent, tvärtom tror jag det finns utrymme för etniska minoriteter bara de anpassar sig och inte ställer krav på särrättigheter. Det är extremt viktigt att inte börja införa rasdiskriminering i lagen, för då kommer det gå åt helvete.

PS. Vansinne att införa finska som obligatoriskt i skolan. Vet du hur svårt det språket är? För att lära sig ett nytt språk upp till en nivå där man har praktisk användning för det, krävs enorma mängder tid, i synnerhet ett såpass svårt språk som finska. Tid elever kan lägga på betydligt viktigare ämnen. Och vad i hel.. ska svenskar ha för nytta av finska???
Citera
2018-04-20, 15:37
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ok tack! Jag ska maila dig. Att ha Finska som frivilligt extra språk kan vara bra. Oroar mig dock att de tar ifrån mycket av den svenska kulturen men jag förstår hur du tänker. I alla fall de viktigaste jag har att säga är att ni har de politiker som är mest vakna men inte ni är inte helt vakna än.. Situationen är värre än vad ni tror som jag sa. Det är endast strax över 60% som är svenskar idag. Norge har 86%. Jag läste i Jyllandsposten att 20% har inte ens bakgrund i västvärlden i Sverige! Ja ni borde i alla fall kika på det. Det skulle också vara bra om ni kom ut med en siffra på hur många det är som ska vara svenskar. Jag skulle vara helt nöjd med 87% Typ 300000 kan vara en bra början men sen måste mot 2 miljoner som jag sa lämna för att Sverige ens ska komma upp över 80%. Jag har haft många förslag som att man tex ska ersätta de utlänningar som lever på bidrag bidrags med skatter av samma summan de fått. Ett annat förslag är att reformera barnbidragen och ge endast vissa dem för att få svenskar blir mer. Sedan vill jag säga att det är ofta inte invandrarna som gör brott utan de som är födda här och har bakgrund utanför Europa eller norden och att hälften av alla utlänningar är födda här. Lycka till med valet i alla fall. Ni får min röst.
Det är löjligt att dra till med 60 % när grupper som danskar, norrmän och tyskar ex ingår i den siffran. Det är inget problematiskt med en dansk eller norrman som bott här större delen av sitt liv och som inte går att urskilja vare sig språkligt eller utseendemässigt med resten av svenskarna, vilket står i stor kontrast till ex en somalier.
Citera
2018-04-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Det är löjligt att dra till med 60 % när grupper som danskar, norrmän och tyskar ex ingår i den siffran. Det är inget problematiskt med en dansk eller norrman som bott här större delen av sitt liv och som inte går att urskilja vare sig språkligt eller utseendemässigt med resten av svenskarna, vilket står i stor kontrast till ex en somalier.

Skulle uppskatta att ca 70% av befolkningen har helsvensk bakgrund, 80% västerländsk bakgrund, 85% europeisk bakgrund och 15% icke-europeisk bakgrund. Gjorde en grov uträkning för några år sedan, men det har redan ändrats rätt mycket p.g.a. senaste årens massiva invandring.
Citera
2018-04-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Nja inte mycket men jag sa aldrig 60% Däremot om man räknar med dom så får man ungefär den siffran jag har sagt 65% och 64%
Senast redigerad av J39 2018-04-20 kl. 15:56.
Citera
2018-04-20, 15:50
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Jag förstår mig däremot inte på dem som vill kasta ut de med annan etnicitet som assimilerat sig till vår kulturella gemenskap och arbetar samt gör rätt för sig. Jag kommer aldrig sympatisera med de åsikterna.

Där förtydligas det att AfS är det nya SD. Grundsynen är exakt densamma som hos globalisterna. Istället för att se länder från det naturliga folkliga perspektivet - folk skapar sig ett hem - är synsättet hos AfS det rakt motsatta där länder endast ska vara öppna arbetsplatser där vilka som helst kan bo så länge de "sköter sig" och "assimileras",

Om jag tar mitt eget bostadsområde som exempel så är personalen i butikerna i det centrum jag ibland tyvärr tvingas besöka fulla med främlingar av olika slag. De jobbar, sköter sig och talar svenska. Det här är en mardröm och djupt sorgligt att bevittna. Detta vill AfS alltså inte göra något åt, tvärtom ser de det som positivt att delar av förfädernas land, det som Ahl fräckt nog säger sig värna om, försvinner pga av anpassningsvilliga invandrare och att man som svensk ska behöva uppleva denna vardag.

Jag kommer aldrig att sympatisera med Ahls åsikter. Jag och AfS har fundamentalt olika syn på världen och människor. Assimilering är något jag i allra högsta grad vill motverka medan de ser det som något önskvärt. Den "kulturella gemenskap" de står för, i vilken alla möjliga folkslag kan ingå, känner jag mig inte hemma i. AfS är ännu ett parti som vägrar ta hänsyn till naturen och verkligheten, ännu ett parti som ställer sig bakom och sprider exakt samma kosmopolitiska gift och tankegods som den rådande makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in