Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-20, 12:47
Medlem
Till alla som vill ha svar på om jag är för öppen svenskhet eller inte.

1. Det finns etniska svenskar - eller rättare sagt skandinavier. Tycker det är urlöjligt att påstå annat än att svenskar tillhör en viss etnisk folkgrupp.

2. Finnar är etniska ugrier - jag känner dock enorm samhörighet med finnar, trots annan etnicitet och språk (även om många finnar kan svenska, samt att jag personligen anser att finska borde vara obligatoriskt för svenskar i skolan också). Samhörighet, kultur och lojalitet är mer komplext än etnicitet och språk.

3. Jag tror invandrare kan bli en del av den kulturella gemenskapen, jag känner invandrare och även de som har föräldrar som är invandrare (främst från forna Jugoslavien) som är utmärkta exempel assimilerade och välanpassade individer. Jag anser att de tillhör den kulturellt svenska gemenskapen.

4. Jag tror vissa grupper av invandrare har lättare att anpassa sig än andra, jag har personligen till exempel aldrig träffat en somalier som jag anser är assimilerad och kan påstås tillhöra den svenska kulturella gemenskapen. Jag kan utifrån egna erfarenheter och statistik tydligt utläsa att vissa grupper har lättare eller svårare än andra att assimileras.

Är jag för "öppen svenskhet". Vad betyder ens det? Jag har aldrig gillat termen öppen svenskhet, för det insinuerar att alla kan bli svenskar - något jag aldrig trott. Är etnicitet viktigt? Nja, det är ett faktum att det är den skandinaviska och de ugriska folkgrupperna som skapat den nordiska kulturen i huvudsak - samma här, det är löjligt att påstå annat men knappast något man behöver orera om i alla evighet. Vi måste leva i nuet och lösa det problem fosterlandet står inför.

Nordiska kulturerna är närbesläktade - jag känner däremot till exempel väldigt lite gemenskap med tyskar, i alla fall dem jag träffat - fast de som etnisk grupp står nära oss. Det är alldeles för komplext ämne för att ha en svart/vit åsikt. Jag förstår mig däremot inte på dem som vill kasta ut de med annan etnicitet som assimilerat sig till vår kulturella gemenskap och arbetar samt gör rätt för sig. Jag kommer aldrig sympatisera med de åsikterna. Däremot är det viktigt att svenskar är i överväldigande majoritet i sitt eget land - och det kommer bli ett faktum med vår politik. Som också måste ta tag i de demografiska frågorna såklart och öka barnafödandet till en rimlig nivå.

Med vår politik kommer hundratusentals att skickas hem organiserat - får vi styra länge kommer dessutom tiotusentals lämna frivilligt. Ännu fler när vi implementerar det monokulturella samhället igen, där väldigt få som avviker från den svenska kulturella gemenskapen kommer uppleva det som utvecklande att bo. Om vi hamnar i regeringsställning kommer folket märka hur sjukvården plötsligt fungerar, våldtäkterna sjunker kraftigt och tandvården likställs med högkostnadsskyddet som gäller för sjukvården och mycket annat. Det kommer vara uppskattat.

Avslutningsvis menar jag att denna eviga diskussion om svenskhet och etnicitet är föga utvecklande eller ens nödvändig. Alla människor fattar innerst inne hur det ligger till, jag säger inte att diskussionen inte behövs men det är knappast prioriterat. I Sverige har det alltid bott andra etniciteter, men det har aldrig varit ett problem som det är idag - vilket gör att Alternativ för Sveriges politik är den som kommer ställa saker tillrätta. Vår politik bygger på sunt förnuft och logik, inte flummigt filosoferande. Sunt förnuft, logik, nationell solidaritet, handlingskraft och respekt för det vi ärvt av våra förfäder bygger ett starkt land. Filosofer bygger inga starka länder...
Citera
2018-04-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl

1. Det finns etniska svenskar - eller rättare sagt skandinavier. Tycker det är urlöjligt att påstå annat än att svenskar tillhör en viss etnisk folkgrupp.

2. Finnar är etniska ugrier - jag känner dock enorm samhörighet med finnar, trots annan etnicitet och språk (även om många finnar kan svenska, samt att jag personligen anser att finska borde vara obligatoriskt för svenskar i skolan också). Samhörighet, kultur och lojalitet är mer komplext än etnicitet och språk.

3. Jag tror invandrare kan bli en del av den kulturella gemenskapen, jag känner invandrare och även de som har föräldrar som är invandrare (främst från forna Jugoslavien) som är utmärkta exempel assimilerade och välanpassade individer. Jag anser att de tillhör den kulturellt svenska gemenskapen.

4. Jag tror vissa grupper av invandrare har lättare att anpassa sig än andra, jag har personligen till exempel aldrig träffat en somalier som jag anser är assimilerad och kan påstås tillhöra den svenska kulturella gemenskapen. Jag kan utifrån egna erfarenheter och statistik tydligt utläsa att vissa grupper har lättare eller svårare än andra att assimileras.

Är jag för "öppen svenskhet". Vad betyder ens det? Jag har aldrig gillat termen öppen svenskhet, för det insinuerar att alla kan bli svenskar - något jag aldrig trott. Är etnicitet viktigt? Nja, det är ett faktum att det är den skandinaviska och de ugriska folkgrupperna som skapat den nordiska kulturen i huvudsak - samma här, det är löjligt att påstå annat men knappast något man behöver orera om i alla evighet. Vi måste leva i nuet och lösa det problem fosterlandet står inför.

Nordiska kulturerna är närbesläktade - jag känner däremot till exempel väldigt lite gemenskap med tyskar, i alla fall dem jag träffat - fast de som etnisk grupp står nära oss. Det är alldeles för komplext ämne för att ha en svart/vit åsikt. Jag förstår mig däremot inte på dem som vill kasta ut de med annan etnicitet som assimilerat sig till vår kulturella gemenskap och arbetar samt gör rätt för sig. Jag kommer aldrig sympatisera med de åsikterna. Däremot är det viktigt att svenskar är i överväldigande majoritet i sitt eget land - och det kommer bli ett faktum med vår politik. Som också måste ta tag i de demografiska frågorna såklart och öka barnafödandet till en rimlig nivå.

Med vår politik kommer hundratusentals att skickas hem organiserat - får vi styra länge kommer dessutom tiotusentals lämna frivilligt. Ännu fler när vi implementerar det monokulturella samhället igen, där väldigt få som avviker från den svenska kulturella gemenskapen kommer uppleva det som utvecklande att bo. Om vi hamnar i regeringsställning kommer folket märka hur sjukvården plötsligt fungerar, våldtäkterna sjunker kraftigt och tandvården likställs med högkostnadsskyddet som gäller för sjukvården och mycket annat. Det kommer vara uppskattat.

Avslutningsvis menar jag att denna eviga diskussion om svenskhet och etnicitet är föga utvecklande eller ens nödvändig. Alla människor fattar innerst inne hur det ligger till, jag säger inte att diskussionen inte behövs men det är knappast prioriterat. I Sverige har det alltid bott andra etniciteter, men det har aldrig varit ett problem som det är idag - vilket gör att Alternativ för Sveriges politik är den som kommer ställa saker tillrätta. Vår politik bygger på sunt förnuft och logik, inte flummigt filosoferande. Sunt förnuft, logik, nationell solidaritet, handlingskraft och respekt för det vi ärvt av våra förfäder bygger ett starkt land. Filosofer bygger inga starka länder...
Jag har för mig att ettnicitet inte är endast gener och utseende utan också en del kultur. Jag vet inte om du är rikta Jeff Ahl eftersom detta är flashback men jag skulle gärna vilja kontakta dig privat. Sedan så har jag själv finlandssvensk bakgrund och jag vill inte att vi helst ska lära oss finska i skolan. Inte för att jag har något emot finnar eller Finland tvärtom så älskar jag det efter Sverige men svenskar har förtryckts många gånger tex av sovjet styrda i Ukraina och Estland och nu i vårt eget land. Vi måste snarare värna om vårt språk och kultur. Sedan så kommer de krävas mer en hundratusentals. Det kommer krävas upp mot 2 miljoner. Svenskar utgör endast strax över 60% av befolkningen idag. Du har rätt att problemet inte är att utläningar bor här. Men enligt mig så är problemet att svenskar är för få och de bor för mycket utläningar. Om de ska funka måste vi ha minst som Norge 86% svenskar men helst som finland 90% svenskar.
Citera
2018-04-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag har för mig att ettnicitet inte är endast gener och utseende utan också en del kultur. Jag vet inte om du är rikta Jeff Ahl eftersom detta är flashback men jag skulle gärna vilja kontakta dig privat. Sedan så har jag själv finlandssvensk bakgrund och jag vill inte att vi helst ska lära oss finska i skolan. Inte för att jag har något emot finnar eller Finland tvärtom så älskar jag det efter Sverige men svenskar har förtryckts många gånger tex av sovjet styrda i Ukraina och Estland och nu i vårt eget land. Vi måste snarare värna om vårt språk och kultur. Sedan så kommer de krävas mer en hundratusentals. Det kommer krävas upp mot 2 miljoner. Svenskar utgör endast strax över 60% av befolkningen idag. Du har rätt att problemet inte är att utläningar bor här. Men enligt mig så är problemet att svenskar är för få och de bor för mycket utläningar. Om de ska funka måste vi ha minst som Norge 86% svenskar men helst som finland 90% svenskar.

Jag är riktiga Jeff Ahl, du får gärna kontakta mig - maila mig på jeff.ahl@riksdagen.se med tydligt ämne/rubrik, då kommer du få det bekräftat att det är jag. Jag tycker definitivt svenska barn ska lära sig finska i skolan, den nordiska samhörigheten och sammanhållningen bör stärkas. Däremot har jag ännu inte drivit linjen i partiet - vi får se om jag kan få med mig partistyrelsen på min linje. Jag tror det finns goda möjligheter.
Citera
2018-04-20, 13:40
Medlem
Åkesson sa idag att han var beredd att släppa fram en Alliansregering utan förhandling.

https://kvartalplay.creo.se/i/PoVGCvAZ3Bb7kch0KqSaJA?format=720p 19 minuter in.

Jag har i andra trådar tjatat om hur viktigt det är för Åkesson att stänga dörren för dessa spekulationer. Nu gör han alltså precis tvärtom. AfS är nu enda alternativet för en Sverigevän.
Citera
2018-04-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
NMR har ju själva inga problem med Bali så det är ju bara larv, "hedersarier" som kan få stanna enligt dom. Sedan gillar de ju såklart inte konkurrensen som AFS utgör då de fångar upp missnöjda väljare.
Men det är lite löjligt att dra stora växlar på vad Jeff Ahl säger i en tweet. Det kommer ju även i NMR:s Sverige finnas massa etniska främlingar så de ska inte döma AFS så hårt.

Det är en stor jävla skillnad mellan att ha utomeuropéer i landet, och att aktivt försöka värva en till sitt parti, och då med stor sannolikhet till en högre post då Bali är riksdagspolitiker och skulle aldrig nöja sig med att sitta i en kommun. Väldigt stor skillnad mellan medlem och stödmedlem för övrigt. Och jo NMR lär ha stora problem med Bali liksom många sjuklöverister plus SD. Det innebär inte att de inte kan skriva nyanserat om personer. Skicka ett PM när NMR har gett ett aktivt medlemskap (ej stöd) till en utomeuropé. Jag väntar.

Sedan ska sägas att det inte bara är faktumet i sig att han ville värva honom (oavsett vilka ursäkter AfS har i efterhand för utspelet), utan det faktum att han ville skylta med det genom att skriva ett jävla twitterinlägg om det (seriöst folk måste sluta missbruka skitsidor som twitter och facebook, i synnerhet politiker).

Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Jimmie är pragmatisk.
Att hävda rasbiologi 2018 är en återvändsgränd.
Sedan kan man tycka vad man vill om det.

En identitär rörelse som AfS måste hålla nazismen på armlängds avstånd.
Minst.

Det är en återvändsgränd eftersom du böjer dig ner och kysser herrarnas fötter. Du accepterar deras spelregler och försöker rätta dig efter dem, vilket verkligen om något är en återvändsgränd. Acceptera aldrig deras skit och spela efter dina egna spelregler istället. Är något fel så är det fel, oavsett vad den korrumperade makten har hittat på. Och se på Jimmie Åkesson och SD idag, är du nöjd? De förnekar de etniska svenskarnas existens och Åkesson är emot att repatriera stora mängder utomeuropéer. Istället vill han "riva utanförskapsområden" och tvinga svenskar och invandrare samman. Låter väldigt intelligent och lyckat.

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Vad som är svenskt och inte är en intuitiv fråga som bärs till del kollektivt, till del individuellt. Att akademisera saken i fackspråkstermer är fullständigt otjänligt. Om något ger det motståndarna möjligheten att ge sig i kast med ointressanta teknikaliteter ("är adopterade svenskar") och andra sidospår. Jag kan bara hoppas att Afs INTE lyssnar på sådana som du.

Jo denna position är ju väldigt jobbig för den fege. Så om du identifierar AfS som ett parti med fegisar så visst, då är det mycket problematiskt och bäst att hyscha om den etniska frågan. Somalier och afghaner kan bli "svenskar" säger vi, så kanske AfS får fler röster. Öppnar för övrigt även upp för framtida infiltratörer att kapa partiet senare, eftersom AfS "aldrig" har varit emot den öppna svenskheten så kan de sedan spela dumma när de blir anklagade för att liberalisera partiet.

Precis som SD och AfS kan argumentera för att den svenska kulturen verkligen existerar, även om det är abstrakt... på samma sätt skulle de kunna argumentera för att etniska svenskar existerar. Ser verkligen inte problemet. På samma sätt som de hanterar idioter som försöker leda in på hjärndöda sidospår vad gäller den svenska kulturens vara eller icke-vara, på samma sätt bör de hanterar idioter som förnekar de etniska svenskarnas existens.
Citera
2018-04-20, 13:49
Medlem
Citat:

Tack för inlägget. Det är uppskattat att du svarar på de här sakerna.

Du skriver: "Jag förstår mig däremot inte på dem som vill kasta ut de med annan etnicitet som assimilerat sig till vår kulturella gemenskap och arbetar samt gör rätt för sig." Men om denna grupp snedvrider vår svenska demografi utgör den ett reellt problem, oavsett hur välutbildad, assimilerad och skötsam den är. Massinvandringen till Sverige saknar förmodligen motstycke globalt. Därför är den grupp bland dem som sköter sig, har arbeten och har assimilerat sig till vår kultur ändå påfallande stor och riskerar i längden att tränga ut svenskarna, även om vi skulle skicka hem all icke-produktiv och destruktiv invandring. Risken för kolonisering är överhängande. En indisk hjärnkirurg (om något sådant kan tänkas) kommer förmodligen inte att våldta ens dotter, men kan kraftfullt bidra till undanträngningseffekter för de vita nordbor som bott här i århundraden.

Med tiden kommer AfS att behöva börja prata om vithet, och etnicitetens faktiska koppling till identiteten och kulturen.
Citera
2018-04-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Åkesson sa idag att han var beredd att släppa fram en Alliansregering utan förhandling.

Jag har i andra trådar tjatat om hur viktigt det är för Åkesson att stänga dörren för dessa spekulationer. Nu gör han alltså precis tvärtom. AfS är nu enda alternativet för en Sverigevän.
Han säger att om Alliansen på egen hand för en invandringspolitik som är tillräckligt lik SD:s så är det inte nödvändigt med förhandlingar för att SD ska välja det blocket framför det rödgröna.
Citera
2018-04-20, 13:57
Medlem
secretcinemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Varför är de enda alternativet? För att de vill öka invandringen?
Citera
2018-04-20, 14:00
Medlem
Citat:
Jag är riktiga Jeff Ahl, du får gärna kontakta mig - maila mig på jeff.ahl@riksdagen.se med tydligt ämne/rubrik, då kommer du få det bekräftat att det är jag. Jag tycker definitivt svenska barn ska lära sig finska i skolan, den nordiska samhörigheten och sammanhållningen bör stärkas. Däremot har jag ännu inte drivit linjen i partiet - vi får se om jag kan få med mig partistyrelsen på min linje. Jag tror det finns goda möjligheter.
Ok tack! Jag ska maila dig. Att ha Finska som frivilligt extra språk kan vara bra. Oroar mig dock att de tar ifrån mycket av den svenska kulturen men jag förstår hur du tänker. I alla fall de viktigaste jag har att säga är att ni har de politiker som är mest vakna men inte ni är inte helt vakna än.. Situationen är värre än vad ni tror som jag sa. Det är endast strax över 60% som är svenskar idag. Norge har 86%. Jag läste i Jyllandsposten att 20% har inte ens bakgrund i västvärlden i Sverige! Ja ni borde i alla fall kika på det. Det skulle också vara bra om ni kom ut med en siffra på hur många det är som ska vara svenskar. Jag skulle vara helt nöjd med 87% Typ 300000 kan vara en bra början men sen måste mot 2 miljoner som jag sa lämna för att Sverige ens ska komma upp över 80%. Jag har haft många förslag som att man tex ska ersätta de utlänningar som lever på bidrag bidrags med skatter av samma summan de fått. Ett annat förslag är att reformera barnbidragen och ge endast vissa dem för att få svenskar blir mer. Sedan vill jag säga att det är ofta inte invandrarna som gör brott utan de som är födda här och har bakgrund utanför Europa eller norden och att hälften av alla utlänningar är födda här. Lycka till med valet i alla fall. Ni får min röst.
Citera
2018-04-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Tack för inlägget. Det är uppskattat att du svarar på de här sakerna.

Du skriver: "Jag förstår mig däremot inte på dem som vill kasta ut de med annan etnicitet som assimilerat sig till vår kulturella gemenskap och arbetar samt gör rätt för sig." Men om denna grupp snedvrider vår svenska demografi utgör den ett reellt problem, oavsett hur välutbildad, assimilerad och skötsam den är. Massinvandringen till Sverige saknar förmodligen motstycke globalt. Därför är den grupp bland dem som sköter sig, har arbeten och har assimilerat sig till vår kultur ändå påfallande stor och riskerar i längden att tränga ut svenskarna, även om vi skulle skicka hem all icke-produktiv och destruktiv invandring. Risken för kolonisering är överhängande. En indisk hjärnkirurg (om något sådant kan tänkas) kommer förmodligen inte att våldta ens dotter, men kan kraftfullt bidra till undanträngningseffekter för de vita nordbor som bott här i århundraden.

Med tiden kommer AfS att behöva börja prata om vithet, och etnicitetens faktiska koppling till identiteten och kulturen.
"Vithet" är så jävla korkat. Nästan alla av afgahnerna är vita. Och jag bryr mig inte om vita utan svenskar och Sverige.
Citera
2018-04-20, 14:04
Medlem
Citat:

Det finns ingen motsättning, finns inga problem, finns inget kontroversiellt eller "svårt" med svensk etnicitet, kultur eller nation. Mycket riktigt är det en intuition och en politisk gravitation som inte behöver kvantifieras eller dissekeras, för att vara det starkaste kraftfältet av alla i det typiska mångetniska systemet. Den som hoppar ned från ett tak ramlar i backen, oavsett om den förstår Newtons principer eller inte.

Den polemiska hemligheten är enkel: Svenskheten beskrivs och legitimeras inte genom att motivera unika anspråk, utan genom att kräva universell folkrätt och mänsklighet också för det svenska folket. Det är inte politikerns uppgift att göra svensk etnicitet, kultur eller nation sannolika med teoretiska överbyggnader eller anekdotiska bevis - utan utfrågarens att förklara varför just svenskheten problematiseras och avkrävs definition.

Det tragiska är ju att detta är mycket bättre politikersvar än tal om "öppensvenska kulturentiteter". Den mest konflikträdde kan retirera till en position om att det ju är hart när omöjligt att ringa in NÅGON kultur, etnicitet, något folk. Den som är lite skarpare, kan enkelt göra motparten obekväm med frågor om på vilka rasbiologiska grunder just svenskar är annorlunda från självklart accepterade folkslag bortom medborgarskapet, som judar eller kurder.

Varför är det bara svenskar som någonsin sätt inom citat?

Samma sak med återvandring: Lika lite som invandringen var tvungen att från början kvantifieras till hundratusentals och miljoner, ska åtgärder för en omvänd incitamentspolaritet göra det. Hur många ska repatrieras? Så många som krävs för att skapa ett Sverige med säkrad kontinuitet och trygghet. Vilka, när, hur? En individ i taget, precis som invandringen.
Citera
2018-04-20, 14:07
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Det blir svårt. SD säger nej till att särskilja svenskar och invandrare. För SD kan vemsomhelst bli svensk. Även en somalier - om denne assimileras- AFS är noga med att värna om svenskheten och begränsa invandringen.

AfS passar bra för rasbiologiska idioter. Dock säger ju Jeff Ahl att de inte tänker utvisa efter etnicitet. Dubbla signaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in