2018-04-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fan, va du vrider på allt otto. Du förstår vel att jag inte tror Madsen kan ha dödat alla dom tusentals immigranter som saknas i Europa. Min poäng är att det finns gott om möjliga offer.
Förlåt,det var inte meningen. Och det menade jag inte heller. Men väldigt många immigranter försvinner av fri vilja också.
Det är ju ingen som anmäler tex ett Marockanskt gatubarn som försvinner från gatan. Eller en Romsk kvinna som lämnar sin tiggarmugg och cykel efter sig och försvinner. Vem har koll på hur de rör sig?
Så det som jag tycker är intressant är om någon anmälts saknad i närheten av PM (immigrant,turist,vuxna,barn,hamstrar osv).
Men det tror jag att Polisen tittat på faktiskt.Alla anmälningar av försvunna personer i PMs närhet.
Konstigt vore det ju annars. Det är väl närmast rutin att kolla sådant.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-19 kl. 21:48.
Citera
2018-04-19, 21:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Förlåt,det var inte meningen. Och det menade jag inte heller. Men väldigt många immigranter försvinner.
Det är ju ingen som anmäler tex ett Marockanskt gatubarn som försvinner från gatan. Eller en Romsk kvinna som lämnar sin tiggarmugg och cykel efter sig och försvinner. Vem har koll på hur de rör sig?
Så det som jag tycker är intressant är om någon anmälts saknad i närheten av PM (immigrant,turist,vuxna,barn,hamstrar osv).
Men det tror jag att Polisen tittat på faktiskt.Alla anmälningar av försvunna personer i PMs närhet.
Konstigt vore det ju annars. Det är väl närmast rutin att kolla sådant.

Presis, japanskan är en sån, Emilie Meng, Trude Espås etc. Jag vill inte diskutera dom olika fallen nu, men visst dyker det upp offer der Madsen har varit. Det är dessa som er dom mest interessanta.
Citera
2018-04-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tittar man på filmen så ser man tydligt att den långe mannen sträcker ut handen mot PM och att han böjer sig fram och han och japanskan säger nåt han ler och skrattar rätt in i hennes ansikte. Du kan ju inte utgå från bilden och hitta på grejer. Det finns ingen tvekan om att de kommunicerar.
Det kanske beror på att jag bara ser stillbilder. Om man klickar på pilarna så förstoras bilden.
Men ingen film går igång. Tips?
Citera
2018-04-19, 21:54
Medlem
Citat:
Presis, japanskan är en sån, Emilie Meng, Trude Espås etc. Jag vill inte diskutera dom olika fallen nu, men visst dyker det upp offer der Madsen har varit. Det är dessa som er dom mest interessanta.
Vi ska inte gå in djupt på andra fall. Men jag måste ändå fråga ,- hur kopplar du ihop PM med Meng?
Citera
2018-04-19, 22:00
Medlem
Citat:
Trude Espås forsvant fra Geiranger 8. august 1996.
Saken var spesielt vanskelig for politiet, fordi Gerianger ikke har mer enn 270 fastboende, mens det i turistsesongen kan være flere tusen innom den lille bygden hver dag. 3100 vitner fra 37 land er blitt avhørt. Så langt er ingen siktet for drapet.
En tysktalende mann er fortsatt etterlyst i saken og politiet har forklart at denne mannen kan være gjerningsmannen.

Jag har missat mycket i tråden på sista tiden. Så en kort fråga. Var PM i Norge vid tiden augusti -96?
Citera
2018-04-19, 22:06
Medlem
Citat:
Det kanske beror på att jag bara ser stillbilder. Om man klickar på pilarna så förstoras bilden.
Men ingen film går igång. Tips?
Men hallå. Jag har tagit skärmdumpar från filmen!!!

Om du vill se filmen så har du ju själv länkat till filmen. Tips: Finns på youtube!!!
Citera
2018-04-19, 22:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vi ska inte gå in djupt på andra fall. Men jag måste ändå fråga ,- hur kopplar du ihop PM med Meng?

Du biter dig fast som en järv otto. Madsens bror bodde i närheten av där hon hittades och det låg även en firma som Madsen gjorde affärer med och besökte i grannlaget.
Släpp otto, släpp.
Citera
2018-04-19, 22:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Trude Espås forsvant fra Geiranger 8. august 1996.
Saken var spesielt vanskelig for politiet, fordi Gerianger ikke har mer enn 270 fastboende, mens det i turistsesongen kan være flere tusen innom den lille bygden hver dag. 3100 vitner fra 37 land er blitt avhørt. Så langt er ingen siktet for drapet.
En tysktalende mann er fortsatt etterlyst i saken og politiet har forklart at denne mannen kan være gjerningsmannen.

Jag har missat mycket i tråden på sista tiden. Så en kort fråga. Var PM i Norge vid tiden augusti -96?

Frågan är under utredning.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Släpp,otto släpp.
Citera
2018-04-19, 22:18
Medlem
Citat:
Du biter dig fast som en järv otto. Madsens bror bodde i närheten av där hon hittades och det låg även en firma som Madsen gjorde affärer med och besökte i grannlaget.
Släpp otto, släpp.
Men snälla Kugutt. Tror du inte polisen kollat PMs alibi för tiden?
Jag tycker danska polisen verkar väldigt kompetent.
De har slitit med detta fallet och med fallet Meng. Självklart har de inte lämnat en lös tråd när det gäller PM.
Det fetade: Erkänner Ett fel jag har. Men jag vill ha logiska förklaringar till allt. Vad är det annars för mening med det hela? Fria fantasier bara?
Citera
2018-04-19, 22:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Men snälla Kugutt. Tror du inte polisen kollat PMs alibi för tiden?
Jag tycker danska polisen verkar väldigt kompetent.
De har slitit med detta fallet och med fallet Meng. Självklart har de inte lämnat en lös tråd när det gäller PM.
Det fetade: Erkänner Ett fel jag har. Men jag vill ha logiska förklaringar till allt. Vad är det annars för mening med det hela? Fria fantasier bara?

Jo, han var visst i verkstan.
Citera
2018-04-19, 22:35
Medlem
Citat:
Jo, han var visst i verkstan.
Det är nog lätt att kolla Peters alibi "jag var ute på tur med cykeln" e dyligt. Jag tror inte dom hade så mycket att gå efter vad gäller Emelie Meng. Inget dna vad jag vet. Sedan vet vi inte alls vad de utreder. De är främst fokuserade på Kim nu. Sedan kanske det kommee fram andra
saker.
Citera
2018-04-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men hallå. Jag har tagit skärmdumpar från filmen!!!

Om du vill se filmen så har du ju själv länkat till filmen. Tips: Finns på youtube!!!
Det trodde jag också men eftersom du hela tiden säger "filmen"så blev jag osäker.
Först tredje gången jag tittade på youtubefilmen upptäckte jag dem. "PM" står ju bakom ett mickstativ och filmen är erbarmligt grynig. Du måste ha falkögon!
Jag såg att de samtalade vid ett tillfälle.
Och den långa ruskigpricken som står vid sidan om Japanskan verkar trevlig och skrattar.
På dina skärmdumpar ser han ut som en ruskig ruskigprick men inte på filmen.
Men jag är ledsen att säga det (för du har jobbat hårt)men jag tycker att killen ser äldre och kraftigare ut en lille räkan PM. Samtidigt är det svårt att se ordentligt pga filmkvaliteten som verkligen är usel.
Håller tummarna att du får svar iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in