2018-04-19, 09:46
Medlem
Det ska bli spännande och se om hon släpps eller inte. Personligen hoppad jag på att de häktar henne för hon ska inte vara lös ute i ett samhälle
2018-04-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
Det är idag det måste beslutas om hon ska häktas eller inte va?
Fredag kl 12.

Kl 12 tre dagar efter anhållan. Hon anhölls tisdag morgon kl 0400
2018-04-19, 10:27
Medlem
Jag tror hon kommer släppas och komma ut mer flyförbannad än någonsin. Argast kommer hon vara på flach backs idioter. På lördag är hon kompis med Kimpan igen. Och grannen på vinden kommer säga upp hyreskontraktet gissar jag.

Kan hon fått sån här fyr I trappen utan tändvätska är frågan? Det räcker I så fall nog inte med att hon haft sånt hemma, för att häkta henne. Blir svårlöst tror jag. Hon och Jimmy verkar bo på plan 2, så troligen har hon kunnat elda I trappen upp till plan 3 ostört där på kvällen.
2018-04-19, 11:12
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tror hon kommer släppas och komma ut mer flyförbannad än någonsin. Argast kommer hon vara på flach backs idioter. På lördag är hon kompis med Kimpan igen. Och grannen på vinden kommer säga upp hyreskontraktet gissar jag.

Kan hon fått sån här fyr I trappen utan tändvätska är frågan? Det räcker I så fall nog inte med att hon haft sånt hemma, för att häkta henne. Blir svårlöst tror jag. Hon och Jimmy verkar bo på plan 2, så troligen har hon kunnat elda I trappen upp till plan 3 ostört där på kvällen.

Hon kommer antagligen inte ha det så lätt om hon släpps nu! Folk vet vem hon är och många tror att det är hon! Tänk när hon möter grannen i trapphuset! Detta tycker jag är väldigt synd då hon behöver så mycket hjälp och stöttning som det bara går att få
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-04-19 kl. 11:29.
2018-04-19, 11:15
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Jag tror nämligen att hon förstör mer för honom än vad hon ger honom!

Man kan ju fråga sig vad han såg sig ha gemensamt med T från början. Det skiljer ju en del mellan dem.
2018-04-19, 11:17
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Vad tror ni? Kommer hon släppas?
Jag tror inte att hon släpps idag, beroende på hur hon betett sig medan hon varit frihetsberövad förstås.

Kan tänka mig att det föreligger risk för återfall, eller kanske t.o.m självmord.
2018-04-19, 11:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Jag tror inte att hon släpps idag, beroende på hur hon betett sig medan hon varit frihetsberövad förstås.

Kan tänka mig att det föreligger risk för återfall, eller kanske t.o.m självmord.

Det är i morgon fredag som hon blir släppt eller häktad.
2018-04-19, 11:31
Medlem
Citat:

Huruvida man släpps eller ej avgörs inte utifrån hur man har betett sig under tiden i häktet. Det avgörs utifrån i vilken grad åklagaren kan styrka misstanken.
Vi får väl hoppas att åklagaren lyckas få henne häktad imorgon. Om hon blir släppt för att misstankarna inte räcker för häktning kommer misstanken rimligen ändå kvarstå. I Tereses ögon skulle det vara det samma som att hon blir frikänd.
2018-04-19, 11:35
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är i morgon fredag som hon blir släppt eller häktad.
Jag menar givetvis imorgon. Lite undermedvetet önsketänkande från min sida att helgen stundar.
2018-04-19, 11:36
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Huruvida man släpps eller ej avgörs inte utifrån hur man har betett sig under tiden i häktet.
Jag tänker snarare på om hon gjort utlåtanden som tyder på att hon kan vara en skada för sig själv eller andra (ja, vi vet att hon kan skada andra ...) när hon släppts fri igen. Polisen kan väl göra bedömningen att hon får stanna kvar på de grunderna eller?
2018-04-19, 11:44
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Jag tänker snarare på om hon gjort utlåtanden som tyder på att hon kan vara en skada för sig själv eller andra (ja, vi vet att hon kan skada andra ...) när hon släppts fri igen. Polisen kan väl göra bedömningen att hon får stanna kvar på de grunderna eller?

Det krävs nog LPT beslut av akutpsyk för att det ska inträffa. Tror inte att polisen har mandat för att spärra in henne på de grunderna.
2018-04-19, 11:45
Medlem
Citat:
Nja det är inte polisen som gör någon bedömning, utan tingsrätten. Om man bedömer att hon kan vara en fara för sig själv, så kan man möjligen köra henne till psyket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in