2018-04-18, 18:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss
Absolut så händer det. Har varit så under lång tid & tidsvis så har det kritiserats rätt hårt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10501033.ab

Det är förståeligt att det kritiseras. Jag står verkligen inte på T:s sida, men jag undrar om hon mentalt klarar av fängelse. Det kan bli svårt att förstå för henne och att klara av.

Hon vet ju att hon har villkorlig dom. Att det kan omvandlas till fängelse om hon begår hon nya brott. Jag förstår de som har ett missbruk. Att det är svårt att bryta den brottsliga bandnamn. Men det finns INGEN orsak för henne att begå brott. Hon har en familj, ett hem, pengar. Och hon måste sköta sig för att ha något hopp om att få tillbaka sina barn (vilket ju tack och lov aldrig kommer att hända). Ändå offrar hon allt för sina infall.

Väldigt begränsad impulskontroll. Därför väldigt farlig.
2018-04-18, 19:00
Medlem
jah_man2s avatar
Jag läste precis att Ärlighet123 blivit avstängd i 6 månader så det lär nog dröja innan vi får se henne kommentera sin kompis eventuella skuld härinne.
2018-04-18, 19:06
Medlem
Hydraheads avatar
Undrar om det är T som ligger bakom samtliga
händelserna här.
18 Maj 2017
Villa övertänd i Jörn, hund brann inne.
8 September 2017
Brinner i terrängen bakom ett hus i Jörn.
29 Januari 2018
Brand i villa, 2 personer till sjukhus, lindriga skador.
Sedan har vi ju 4 incidenter till på Björklundsgatan innan detta senaste nu i Måndags.

Finns det mer?!
Senast redigerad av Hydrahead 2018-04-18 kl. 19:09.
2018-04-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
händelserna här.
18 Maj 2017
8 September 2017
29 Januari 2018
Sedan har vi ju 4 incidenter till på Björklundsgatan innan detta senaste nu i Måndags.

Finns det mer?!

Branden den 29 januari var ett elfel så den går att stryka iallafall.
2018-04-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
händelserna här.
18 Maj 2017
8 September 2017
29 Januari 2018

Finns det mer?!

japp det finns fler bränder bara senaste året som hon larmat om. Dessa ovan vet jag inte. Dock några mindre bränder i grillskjul och liknande.
2018-04-18, 19:23
Medlem
Å andra sidan så är hon kanske så begränsad i sitt vardagsliv att det kvittar om hn sitter inlåst bland förhärdare förbrytare eller folk med psykiska sjukdomar. Hon verkar inte ha mycket till liv egentligen, inte vad jag kunnat utläsa av bloggandet osv. Hon spelar ju inte ens innebandy längre och att baka kakor och titta på TV på ett fängelse är nog inget som tär på henne direkt. Värst är det för barnen,sexåringen förstår ju definitivt att det är mycket dåligt om mamma är en grov mordbrännare. Besöksrummet på fängelset är inte lika kul som Leos lekland osv.
2018-04-18, 19:25
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalamuerte
Branden den 29 januari var ett elfel så den går att stryka iallafall.
Okej!
"Bra" det iaf.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-04-18 kl. 19:27.
2018-04-18, 19:27
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsexy
japp det finns fler bränder bara senaste året som hon larmat om. Dessa ovan vet jag inte. Dock några mindre bränder i grillskjul och liknande.
Det är ju ett litet samhälle. Ca 700 pers?
Känns inte helt normalt att det brinner så mycket.
Fy fan så obehagligt.
2018-04-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsexy
Är det så, så ja ...

Varför skulle hon inte ha tänt på fler gånger även utanför sitt eget bostadshus? Och med tanke på det där målet med en "nämnd" som tror att hon tänt eld och det faktum att det brann när hon bodde med Joel så har hon förmodligen hållit på med eldandet länge. I åratal.

De fall jag har läst om nu: när mordbrännaren haft en partner har denna partner alltid vetat om vad som pågått. Åtminstone delvis.

Jimmy, gör det rätta nu. Berätta vad du vet. Folk kommer att dö till slut annars.
2018-04-18, 20:51
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob

Jimmy, gör det rätta nu. Berätta vad du vet. Folk kommer att dö till slut annars.

Det var nog något av det vettigaste jag läst i tråden!
2018-04-18, 21:58
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Jimmy, kan du inte komma in här och förklara VARFÖR du vill vara tillsammans med denna människa? Hon har precis förstört ditt hem och ändå stöttar du henne? Förklara vad det är som gör att du dyrkar henne så mycket? eller kan det kanske vara så att du är rädd för henne? har hon hotat dig?
2018-04-18, 22:15
Medlem
Jimmy snälla. Stå inte på Terese sida nu.
Hon är fan inte klok.Hon borde va inspärrad. O de vet du också innerst inne. Hon kunde ju ha gjort så nån dött.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in