Citat:
Mitt påstående är naturligtvis inte applicerbart på maträtter... Behöver jag förklara varför? Ja semantiskt definieras förstås ords betydelse utifrån konsensus.
Men allt som kan kallas dekadent är ju inte dysfunktionellt (vilket bl a bevisas av att vissa frivilligt kallar sig dekadenta, exempelvis kinkyklubben Dekadence i Stockholm).
Så pratar vi semantik, eller pratar vi dysfunktionalism?
Man kan ju t.ex. inte påstå att surströmming är sjukt, bara för att de flesta ogillar det.
Men allt som kan kallas dekadent är ju inte dysfunktionellt (vilket bl a bevisas av att vissa frivilligt kallar sig dekadenta, exempelvis kinkyklubben Dekadence i Stockholm).
Så pratar vi semantik, eller pratar vi dysfunktionalism?
Man kan ju t.ex. inte påstå att surströmming är sjukt, bara för att de flesta ogillar det.
Citat:
Är du medveten om att dina liberala tillmälen inte är användbara som anklagelser på icke-liberaler? Kalla mig gärna kollektivist, konformist, socialist (för att jag argumenterar för en stats existens) om du vill.Endast om man är konformist, anser man att majoritetens preferens bör upphöjas till allmän lag och kopieras av varenda människa.
Det enda som är objektivt är påståendet "de flesta tycker sexorgier är dekadenta".
Påståendet "det är dysfunktionellt att ha sexorgier" är däremot inte av objektiv natur utan är endast subjektivt.
Det enda som är objektivt är påståendet "de flesta tycker sexorgier är dekadenta".
Påståendet "det är dysfunktionellt att ha sexorgier" är däremot inte av objektiv natur utan är endast subjektivt.
Det är genom medborgerlig likriktning som man skapar ett välfungerande samhälle och en högkultur.
Citat:
Slog REEEEEE´andet i taket så pass mycket att du inte noterade att jag skrev "människan" ?Vissa människor (exempelvis politikernas vänner muslimerna, queer-aktivisterna, feministerna och annat pack) är bevisligen kollektivister. Samtidigt finns det exempel på människor som bevisligen INTE är det, exempelvis eremiter. Slutsats: ALLA människor är inte kollektivister/flockdjur, nej!
Är du en sådan hyperindividualist att du inte ens kan gå med på saker som generalisering?
Citat:
Kanske när det gäller bruk utav tung narkotika finns det inget direkt offer men annars nej.Du erkänner alltså att det finns sätt att utöva djursex, nekrofili och pedofili på sätt som gör att ingen tar skada. Så hur kan då "hela civilisationen" ta skada? Är inte detta bara ett annat sätt för dig att säga "jag kan bara inte tolerera sånt äckligt". Handlar inte detta om DIG SJÄLV och hur DU ser på fenomenen du beskriver? Du är subjektivist, ett offer för den postmodernistiska kommunistpropagandan. När du manifesterar "titta på mig, jag är emot barnsex, jag är god" så resonerar du på samma identitetspolitiska sätt som politikerna via propagandan lärt dig att tänka.
Till exempel Romarriket föll pga sin dekadens som tilläts fortlöpa. Att lätta på moraliska dygder är ett sluttande plan och kan på sikt ha dramatiska konsekvenser. Vi befinner oss faktiskt i förstadiet till det just nu.
Skattebrott jag är fascist, rasist, antisemit, förintelseförnekare och antidemokrat. Jag har naturligtvis inget behov av att känna mig god och accepterad av det vänsterliberala etablissemanget...
Vem är det som är ett offer för den postmodernistiska kommunistpropagandan egentligen? Du har ju för tusan accepterat den kulturmarxistiska världsbilden i detalj!
Ta dig tid och lyssna på det här talet, det är väldigt relevant för vår diskussion : https://www.youtube.com/watch?v=J92f2S3E0S8
Citat:
Eftersom det just degenererar hela samhället och de moralistiska grundbultarna som det står på, se vad jag skrev ovan^Du behöver inte förklara att sex med barn, djur eller lik är äckligt, om du undrar. Vad du behöver motivera är varför våra preferenser är relevanta just för lagstiftaren. Vad är din konsekvensanalys? Vem lider, eller vilket annat problem uppstår, om den som vill testamentera sin kropp till nekrofiler tillåts göra detta? Varför är det okej att testamentera sin kropp till konstnärer men inte till nekrofiler? Varför är likkonst "finare" än liksex? Varför är konst finare än sex? Jo pga islams sextabu.
Den formuleringen luktar trollning alternativt juvenilitet.
Den formuleringen luktar trollning alternativt juvenilitet.
Det är alltså "islams fel" att inte nekrofili anses vara lika acceptabelt som konst med kvinnliga kroppar? Tänker inte bemöta påståendet förövrigt, det behövs inte.