2018-04-18, 13:42
Medlem
hagsatras avatar
Med tanke på att djurgårns enda offensiva hot när Mrabti är borta är Danielsson på fasta situationer så borde han spela. Två iskalla afrikaner på topp skrämmer varken pågarna från Malmö eller Trelleborg eller någon överhuvudtaget för den delen.
2018-04-18, 13:43
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kalmar slog ju faktiskt Östersund på hemmaplan förra året. Har för mig det var en liten taktiskt triumf av Nanne, men kommer inte ihåg exakt vad.

Men så vann Östersund enkelt hemma i cupen mot Kalmar.

Då var det ju flygplansläge för deras kapten på flyget ner till Kalmar! Bör väl ny ramsa i år som anspelar på Kindbergskandalen kan man hoppas.

Läste att ÖFKs bäst betalda spelare tjänar bara 60000. Mycket konstigt må jag säga.
2018-04-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Då var det ju flygplansläge för deras kapten på flyget ner till Kalmar! Bör väl ny ramsa i år som anspelar på Kindbergskandalen kan man hoppas.

Läste att ÖFKs bäst betalda spelare tjänar bara 60000. Mycket konstigt må jag säga.
60 000kr på pappret ja
Men vad kan det vara i kuvertet?

Vad är medellönen i Allsvenskan?
2018-04-18, 14:38
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
60 000kr på pappret ja
Men vad kan det vara i kuvertet?

Vad är medellönen i Allsvenskan?

Medellönen låg för något år sedan på 80kkr/mån. Men medellönen i dessa sammanhang är sjukt missvisande. Enorm skillnad lag till lag och från en bänkisjulle till toppspelare. Ingen aning vad medianlönen ligger på. Gissningsvis 10-20kkr under medellönen.
2018-04-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Medellönen låg för något år sedan på 80kkr/mån. Men medellönen i dessa sammanhang är sjukt missvisande. Enorm skillnad lag till lag och från en bänkisjulle till toppspelare. Ingen aning vad medianlönen ligger på. Gissningsvis 10-20kkr under medellönen.
Jag vet att lönen i idrottsföreningar är svåra att utläsa då olika spelare väljer olika form av utbet. Tänkte mer på generell "lista" som skulle finnas.

Men 60 000kr för ett lag som tar sig till 16-dels final i europa låter dock lite, dessutom skrev kontrakt med vissa spelare under euorpa spelet.
2018-04-18, 15:31
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag vet att lönen i idrottsföreningar är svåra att utläsa då olika spelare väljer olika form av utbet. Tänkte mer på generell "lista" som skulle finnas.

Men 60 000kr för ett lag som tar sig till 16-dels final i europa låter dock lite, dessutom skrev kontrakt med vissa spelare under euorpa spelet.

Spelarna fick dela på pengarna som klubben fick in från Europaleague. Tror att klubben tog halva och spelarna andra halvan.
2018-04-18, 16:14
Medlem
Vill påminna om det bara är spekulationer/misstankar än så länge och alla faktan har inte kommit fram ännu.

Döm ingen på förhand. Spelarna i Östersund kommer troligtvis inte påverkas nämnvärt av detta dom har trots allt ett jobb att gå till och den som troligtvis kommer få lida mest för detta är Kindberg själv om han åker dit. Inte klubben och spelarna.
2018-04-18, 16:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vill påminna om det bara är spekulationer/misstankar än så länge och alla faktan har inte kommit fram ännu.

Döm ingen på förhand. Spelarna i Östersund kommer troligtvis inte påverkas nämnvärt av detta dom har trots allt ett jobb att gå till och den som troligtvis kommer få lida mest för detta är Kindberg själv om han åker dit. Inte klubben och spelarna.

Tack för att du ännu en gång påminner oss om detta.
2018-04-18, 16:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Håller inte du på giffarna? Du verkar fruktansvärt mån om öfk?
2018-04-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller inte du på giffarna? Du verkar fruktansvärt mån om öfk?
Jo jag är giffare. Vad det nu har med saken att göra? Jag tycker det hela är djupt tragiskt för alla inblandade och dessutom vet vi inte hela sanningen ännu. Därför tycker jag vi ska vara väldigt försiktig med att svartmåla hit och dit. Det är ju inte så att hela klubben går i graven på grund av Kindbergs misstänkta bluffaffärer.
2018-04-18, 16:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jo jag är giffare. Vad det nu har med saken att göra? Jag tycker det hela är djupt tragiskt för alla inblandade och dessutom vet vi inte hela sanningen ännu. Därför tycker jag vi ska vara väldigt försiktig med att svartmåla hit och dit. Det är ju inte så att hela klubben går i graven på grund av Kindbergs misstänkta bluffaffärer.

Det beror på hur inblandad klubben varit.
2018-04-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det beror på hur inblandad klubben varit.
Kan på min höjd tänka mig att OM Kindberg fälls och eventuellt får fängelsestraff så kommer det troligtvis max innebära att han får krav på sig att betala tillbaka den summa pengar som fifflats med. Vore orimligt att hela klubben dras i skiten på grund av hans affärer, därmed inte sagt att jag försvarar något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in