2018-04-17, 20:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det finns inga bevis för en kurvatur för guds skull.

Jo det gör det, vi har visat dig bevis ungefär 999 gånger i tråden. Att du inte förstår dessa innebär inte de inte är bevis.

Edit:
Favorit i repris:
https://www.youtube.com/watch?v=4uwvx7-x98U

Citat:
Om horisonten är kurvan vilket ni globehuvvena påstår borde man titta ner mer och mer ju högre upp man kommer

Och det är exakt vad man gör. Vilket är ett av alla bevis...

Edit:
Länk till ett av många amatörexperiment som tydligt visar att horisonten sjunker ju högre du befinner dig.
https://youtu.be/NqOQ_BCtqUI
Senast redigerad av madtop 2018-04-17 kl. 21:03.
Citera
2018-04-17, 20:52
Medlem
Citat:
Du gjorde en strawman. Du gör en strawman nu också. Jag har aldrig frågat om kurvaturen.
Jävla jubelidiot. Det finns inga bevis för en kurvatur för guds skull. En sann idiot tror på företag som har otroligt mycket och vinna på och ljuga över privatpersoner.

4 mil upp, ingen kurva.
"jorden är för stor", men sluta gör idiotargument. En båt börjar försvinna runt 0,5mil.
Om horisonten är kurvan vilket ni globehuvvena påstår borde man titta ner mer och mer ju högre upp man kommer

Din fråga var: "Har du gjort någon observation där objekt döljs botten på objekt utan zoom?
Ex: Ha någon som går bortåt på en fotbollsplan."
Svaret är ja, men inte på en fotbollsplan. Mina ögon har ingen zoom och jag ser ofta saker som delvis är skymda bakom horisonten.

Jag har ställt en annan fråga till dig två gånger men den vill du fortfarande inte svara på?
"Vilka är dina kriterier för att ett foto eller en film ska kunna accepteras som bevis av dig?"
Citera
2018-04-17, 20:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
4 mil upp, ingen kurva.
"jorden är för stor", men sluta gör idiotargument. En båt börjar försvinna runt 0,5mil.
Strawman. Kurvan syns lättare om man tittar "längs med" (komprimerat perspektiv) än om man tittar uppifrån eller från sidan.
Man måste upp till typ 40 mil innan man ser kurvan i sidled.
Citera
2018-04-17, 21:11
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Och även du kära Kungadolf har ju sett den videon som just visar att så är fallet.
Har du glömt det med??? Märkligt kort minne ni plattskallar har...

EDIT:
Här har du bevisen https://youtu.be/NqOQ_BCtqUI

Nå, kan du försöka komma ihåg detta nu???
Senast redigerad av Jazzil 2018-04-17 kl. 21:17.
Citera
2018-04-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Strawman. Kurvan syns lättare om man tittar "längs med" (komprimerat perspektiv) än om man tittar uppifrån eller från sidan.
Man måste upp till typ 40 mil innan man ser kurvan i sidled.
Du och dina idiot fasoner. Jag snackar inte om kurvan i sidleds. Jag har aldrig påstått det heller. Sista inlägget till dig.
Citera
2018-04-17, 21:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du och dina idiot fasoner. Jag snackar inte om kurvan i sidleds. Jag har aldrig påstått det heller. Sista inlägget till dig.
Sidled eller uppifrån är samma problem.
Det är svårare att se kurvan från 4 mils höjd än från markhöjd, om man har en struktur som en bro eller kraftledning som följer kurvan. Vilka du väljer att skriva inlägg till struntar jag i.
Citera
2018-04-17, 21:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vad ska jag minnas? Att du gillar skit videos och tar det som bevis för saker? Visst.
Du har alltså ingen förklaring till att horisonten är längre ned ju högre upp man är.
Om jorden vore platt skulle detta inte ske.
Citera
2018-04-17, 22:02
Medlem
Citat:
En kontrollfråga, som gör alla spekulationer om fejkade klipp helt onödiga:
Är dagarna länger ju längre söderut betraktaren är, när det är sommar på södra halvklotet, på samma sätt som det blir, på sommaren, på norra halvklotet?

Angående samma ägare till flera liknande företag är ett av de äldsta tricken i äffärsboken. Det är väldigt vanligt att (exempelvis) Hallbergs guld och Guldfynd ligger i närheten av varandra. Det är för att ge ett intryck av konkurrens (för konsumenterna) och överetablering (för konkurrenterna). Dessa två ägs av samma ägare, av strategiska skäl, det är ingen konspiration. Detts gäller alla branscher.
Intressant påpekande. Men hur blir de fejkade klippen om midnattssol onödiga?
Du får sista ordet.
Citera
2018-04-17, 22:07
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Varifrån har du fått information om dessa enorma naturrikedomar bortom Antarktis?

Från en föreläsning jag var på i Elverum i fjol, som Flat Earth Society hade. Jag blev intresserad då radioHedmark hade ett inslag om dem.
Citera
2018-04-17, 22:11
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Intressant påpekande. Men hur blir de fejkade klippen om midnattssol onödiga?
Du får sista ordet.

Du skriver som du vet att dessa filmer är fejkade. Intressant. Vad bygger du det på?

Är det för du tror solen är lika stor som på den överexponerade filmen och blir förvånad när en smal stolpe döljer solen?

Eller för du hakar upp dig att någon visar vad klockan var med ett berg utan snö och sedan kommer en timelaps från en annan dag med snö på berget?

Eller den filmen där solen börjar bakom ett berg och snurrar runt 360 grader och i slutet så kommer berget i vägen igen och för att det ska bli en snygg film så används några av bilderna i början igen så molnen är likadana.

Eller vad anser du är fejk??

Intressant att du även sket fullständigt i att svara den obekväma frågan om dagarna blir längre ju längre söderut man kommer på södra halvklotet vid december månad. Blev det jobbigt när alla bevis gång på gång visar att en platt jord är omöjlig?
Senast redigerad av Jazzil 2018-04-17 kl. 22:14.
Citera
2018-04-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Fast än sen? Att ett företag har registrerat massa andra snarlika webbsidor är inte ovanligt, och om du söker på de flesta av dem så ser du att de inte är aktiva. Därtill finns förstås mängder av andra bolag som arrangerar resor till Antarktis. Och de flesta ligger i samma prisklass, trots att rösten i videon tycker att det är för dyrt (baserat på vadå?).

Det här funkar inte. Ni snöar in er så totalt på en detalj som ni tycker ser märklig ut att ni helt missar helbilden.
Reaktionen från dig osar förnekelse. Flera andra här i tråden reagerar likvärdigt. Det spelar alltså ingen roll längre om det är suspekt eller fejkat. Förnekelse.
Citera
2018-04-17, 22:25
Medlem
Citat:
Därför att solen cirkulerar ovanför södra vändkretsen när det är midsommar på södra halvklotet, enligt plattjordsmodellen. Solen är aldrig längre söderut än södra vändkretsen enligt plattjordsmodellen.
Ändå går solen upp i sydöst om man söder om södra polcirkeln när det är sommar på södra halvklotet.
Förklara det.
Vilken modell säger det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in