2018-04-17, 15:28
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Trodde inte att folk år 2018 skulle tro på något så urbota korkat som att jorden är platt... Finns inga som helst bevis på det, men vi ser filmer och bilder från rymden väldigt ofta.

Är allt det fejk för att dölja... Ja, vad?
Det är så jävla orimligt att man blir förbannad.

Det är fejk, dels för att dölja hur stor jorden egentligen är. Det finns enorma naturrikedomar bortom Antarktis. Att få tillgång till dessa skulle rubba balansen mellan tillgång och eftrfrågan, samt innebära en ekologisk katastrof. Det är illa nog med den del av världen som vi exploaterar. Dessutom vill man skydda oss från att trilla över kanten, men det sistnämnda är jag personligen lite tveksam till.
Citera
2018-04-17, 16:35
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Det är fejk, dels för att dölja hur stor jorden egentligen är. Det finns enorma naturrikedomar bortom Antarktis. Att få tillgång till dessa skulle rubba balansen mellan tillgång och eftrfrågan, samt innebära en ekologisk katastrof. Det är illa nog med den del av världen som vi exploaterar. Dessutom vill man skydda oss från att trilla över kanten, men det sistnämnda är jag personligen lite tveksam till.
Hur skulle dessa rikedomar kunna växa där menar dom? Hur har dessa teorier ens kommit fram? Oerhört långsökt. Att någon försöker hindra oss från trilla över kanten (som inte finns) är skrattretande... Helvete vilka foliehattar det finns.
Citera
2018-04-17, 17:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Varifrån har du fått information om dessa enorma naturrikedomar bortom Antarktis?
Citera
2018-04-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Fråga till någon flatearther:
Har du gjort någon observation där objekt döljs botten på objekt utan zoom?
Ex: Ha någon som går bortåt på en fotbollsplan.

Är du på allvar så korkad att du tror att jordens krökning skulle vara märkbar på en fotbollsplans längd? Att man dessutom skulle kunna dokumentera detta med en kamera med normalobjektiv? Du går från klarhet till klarhet.

Du är väldigt fokuserad vid att allt ska kunna bevisas med foton och filmer. Samtidigt avfärdar du allt som presenteras som CGI och fejk.

Vilka är dina kriterier för att ett foto eller en film ska kunna accepteras som bevis av dig?
Citera
2018-04-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Är du på allvar så korkad att du tror att jordens krökning skulle vara märkbar på en fotbollsplans längd? Att man dessutom skulle kunna dokumentera detta med en kamera med normalobjektiv? Du går från klarhet till klarhet.

Du är väldigt fokuserad vid att allt ska kunna bevisas med foton och filmer. Samtidigt avfärdar du allt som presenteras som CGI och fejk.

Vilka är dina kriterier för att ett foto eller en film ska kunna accepteras som bevis av dig?
Finns ingen krökning så fattar inte vad du snackar om. Jorden är platt din jubelidiot.
Det finns redan bevis på att botten döljs botten på objekt på nära avstånd också.
Citera
2018-04-17, 18:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Fråga till någon flatearther:
Har du gjort någon observation där objekt döljs botten på objekt utan zoom?
Ex: Ha någon som går bortåt på en fotbollsplan.

Svar ja, flera gånger. T.ex så har jag i skärgården sett toppen av an fyr, ju närmare vi kom fyren ju mer växte den fram. När vi var bredvid fyren såg man inte bara hela fyren utan även fundamentet och skäret den stod på. När man gick akterut på båten så försvann fyren nedifrån och upp ju längre vi for bort från den. Jag har alltså sett en fyr växa fram och sedan i dess helhet för att till sist se den försvinna.
Och vet du vad, du kan själv se samma sak, bara sätta sig på en finlandsfärja och sätta sig på soldäck.
Citera
2018-04-17, 19:01
Medlem
Citat:
Finns ingen krökning så fattar inte vad du snackar om. Jorden är platt din jubelidiot.
Det finns redan bevis på att botten döljs botten på objekt på nära avstånd också.

Din fråga var: "Har du gjort någon observation där objekt döljs botten på objekt utan zoom?
Ex: Ha någon som går bortåt på en fotbollsplan."

Mitt svar var att en fotbollsplan är för kort för att kunna se jordens krökning. Du ställde en fråga men du ville tydligen inte ha något svar.

Jag ställde en annan fråga till dig men den vill du kanske inte svara på?
"Vilka är dina kriterier för att ett foto eller en film ska kunna accepteras som bevis av dig?"
Citera
2018-04-17, 19:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det argumentet är enkelt att bemöta: Finns krökning så fattar inte vad du snackar om. Jorden är inte platt din jubelidiot.

Citat:
Visa det då.
Citera
2018-04-17, 19:06
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vilka bevis? Dom enda "bevis" som presenterats här som jag sett är en film där en lampa försvann för att den doldes bakom en skärm och ett mynt som försvann underifrån men där det syndes klart och tydligt att kameran var under bordsskivans nivå.
Citera
2018-04-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Mer om detta.

I nedan klipp får veta vilka som ligger bakom turistindustrin som arrangerar resor till Antarktis. Tydligen så finns det en massa domännamn som Polarcruises, antarctic-cruises osv. och de ägs av en och samma person. Se 1.12.44 in i nedan klipp. Om man var konspiratoriskt lagd skulle man lätt kunna misstänka att detta ska se ut som en jätteindustri men i själva verket är det inte det.

Vid 1.17.37 får vi också veta att detta företag är sammanlänkat med chefsvetenskapsman på amerikanska myndigheten NOAA, en före detta militär i den amerikanska marinen.

Bevakas Antarktis av miljoner soldater? Nej, men det är i allra högsta grad en militariserad zon i syfte att dölja något för oss. Vad? En platt jord till att börja med eller mer. Som jämförelse kan vi se på den konflikt som utspelar sig mellan Ryssland och väst. Det går alldeles utmärkt att vara glad och fredlig på Antarktis, och rymden, men inte Syrien. En foliehatt som jag skulle kunna få för sig att de spelar ihop.

Varsågoda, njut av lögnerna!

https://www.youtube.com/watch?v=bg8mUWlpt_c

Jag skrev nedanstående inlägg för ett bra tag sedan. https://www.flashback.org/sp62087448

Skulle gärna vilja höra lite mer om hur seglingsrekordet runt Antarktis gick till på en platt jord.
Citera
2018-04-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Din fråga var: "Har du gjort någon observation där objekt döljs botten på objekt utan zoom?
Ex: Ha någon som går bortåt på en fotbollsplan."

Mitt svar var att en fotbollsplan är för kort för att kunna se jordens krökning. Du ställde en fråga men du ville tydligen inte ha något svar.

Jag ställde en annan fråga till dig men den vill du kanske inte svara på?
"Vilka är dina kriterier för att ett foto eller en film ska kunna accepteras som bevis av dig?"
Du gjorde en strawman. Du gör en strawman nu också. Jag har aldrig frågat om kurvaturen.
Jävla jubelidiot. Det finns inga bevis för en kurvatur för guds skull. En sann idiot tror på företag som har otroligt mycket och vinna på och ljuga över privatpersoner.

4 mil upp, ingen kurva.
"jorden är för stor", men sluta gör idiotargument. En båt börjar försvinna runt 0,5mil.
Om horisonten är kurvan vilket ni globehuvvena påstår borde man titta ner mer och mer ju högre upp man kommer
Citera
2018-04-17, 20:09
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Om horisonten är kurvan vilket ni globehuvvena påstår borde man titta ner mer och mer ju högre upp man kommer
Är precis det man gör också. Finns flera filmer i den här tråden där dom tydligt kunde visa att horisontlinjen låg betydligt längre ner när dom befann sig högt upp på ett berg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in