2018-04-17, 09:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Väst sköt sig själv i foten den här gången.
När det även börjar komma ut i msm om en falseflag så snabbt efteråt så kommer Ryssland och Assad gå vinnare ur bombningen.
Man kunde väl iallafall ha planterat ut uppenbara bevis innan man bestämde sig för att bomba.
Ja, vi får verkligen hoppas det! Och det verkar ju som att folk börjar få upp ögonen för Västs agerande i Syrien.
Vi var mycket nära ett storkrig, dessa galningar måste stoppas. Terroristerna har fått uppmuntran att göra fler gasattacker nu och det kan komma fortare än vi anar.

Det räcker ju att hjälmarna påstår att en gasattack har skett och att de producerar en film, så regnar missilerna från bombtrojkan ner i Syrien.
De behöver inte ens redovisa några bevis innan! Och FN fördömer inte det uppenbara brottet mot FN-stadgan. Bombtrojkan går fri från ansvar.

Världen styrs av psykopater nu, det är riktigt otäckt.
Citera
2018-04-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Såg av en slump TV4 nyheterna och blev rätt förvånad av ärligheten hos reportern, han fick frågan av ankaret om de verkligen är säkra på att det är Assad som ligger bakom, och reportern sa att det var det väldigt delade meningar om, såklart hävdar USA det och Syrien förnekar, men reportern sa också att det vore väldigt ologiskt att Syrien skulle ligga bakom eftersom de ändå skulle vunnit i Douma. Och när han frågade civila i området trodde de att det var rebellerna som låg bakom. Allt detta är ju såklart uppenbart, men otroligt att man skulle se det i västmedia.

Nej, det är inte så otroligt. Många är tveksamma (inklusive mig) den här gången.

Att båda sidor kommer fram när det råder tveksamhet är bara ett bevis på hur mkt bättre fri västmedia är än trollfabrikerna sana, rt, sputnik och allt vad de heter är.
Citera
2018-04-17, 09:39
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Angående det felöversatta TV4-inslaget igår har jag faktiskt fått svar från dem:

arbetet
‏ @arbetet1

Stefan Borg
‏ @stefanborg
Svar till @arbetet1 @Nyheterna och

https://twitter.com/arbetet1/status/985937412726640641
Bra gjort!

Ont: Nikki Haley och Trump verkar inte vara överens om ngt. Det senaste är att Haley hade sagt att det ska införas fler sanktioner gentemot Ryssland. Nu säger Trump att han inte är bekväm med att införa fler sanktioner. Samtidigt säger Trump att han fortfarande vill träffa Putin personligen. Han säger vidare att världen blir en bättre plats om dom har goda relationer.

Kan Trumps bombningar bara varit ett spel för dom krafter som hetsar? Bomberna gjorde ingen skada alls på SAA, men däremot så fick han tyst på hökarna, för att nu återigen gå tilbaka till sin första plan om att förbättra relationerna med Putin? Han är märklig Trump, men jag har inget emot att han vill förbättra relationerna med Putin. Hoppas att han har mer andrum för det nu, och att rubrikerna om att han är en Putinlakej inte längre är aktuella.

http://www.msnbc.com/brian-williams/watch/trump-hits-the-breaks-on-new-russia-sanctions-1212516931577
Citera
2018-04-17, 09:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, vi får verkligen hoppas det! Och det verkar ju som att folk börjar få upp ögonen för Västs agerande i Syrien.
Vi var mycket nära ett storkrig, dessa galningar måste stoppas. Terroristerna har fått uppmuntran att göra fler gasattacker nu och det kan komma fortare än vi anar.

Det räcker ju att hjälmarna påstår att en gasattack har skett och att de producerar en film, så regnar missilerna från bombtrojkan ner i Syrien.
De behöver inte ens redovisa några bevis innan! Och FN fördömer inte det uppenbara brottet mot FN-stadgan. Bombtrojkan går fri från ansvar.

Världen styrs av psykopater nu, det är riktigt otäckt.
Nu verkar iaf TV4:s ansats vara lite mildare nu på morgonen som jag har postat om:

(FB) Konflikten i Syrien

Deras korre Stefan Borg är nu nere i Damaskus. Jag antar att han har mött människor på gatan som inte riktigt har levt upp till narrativet. De här blir spännande framöver. Han borde dock åtminstone fråga sig själv varför det är möjligt att göra reportage därifrån han befinner dig utan att bli av med huvudet.

Jag noterar alltså att Syrien nu släpper in västjournalister utan tyglar.
Senast redigerad av arbetet 2018-04-17 kl. 09:43.
Citera
2018-04-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Självklart är Assad en galen diktator och massmördare som borde ersättas. Men man får hoppas att den fria världen inte gör om tidigare misstag och lämnar öppet för islamister.

Jag köper inte att han är en galen diktator, av alla länders regerande kungar var han den ansedd som den bästa av väst för så sent som för 5 år sedan. Mellanöstern kulturerna behöver en auktoritär ledare har det visats gång på gång för att inte hamna i sekt konflikter.

Han slåss mot ISIS som backas up av väst, ISIS spelar smutsigt. Ingen lätt situation för honom att försvara landet. Han är ingen galen diktator, möjligen massmördare om du anser länders ledare är ansvariga, däribland Obama är då också massmördare.
Citera
2018-04-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Självklart är Assad en galen diktator och massmördare som borde ersättas. Men man får hoppas att den fria världen inte gör om tidigare misstag och lämnar öppet för islamister.

Precis. Slaktaren i Damaskus har dock lyckats klamra sig fast så länge att oppositionen har islamiserats. När det skedde så innebar set att han vann tillsammans med när Ryssland lade sig i.

Väst skulle fimpat Assad direkt, eller kanske inte gått in alls. Nu har man iofs gjort så att östra Syrien slipper honom.
Citera
2018-04-17, 09:52
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag noterar alltså att Syrien nu släpper in västjournalister utan tyglar.
Stämmer det är det bra och en förutsättning för att Syrien ska ha någon chans till överlevnad. Något de måste sluta med är att ljuga storlögner som i natt om bombanfall ett, någorlunda fria journalister hämmar mytomanin.
Citera
2018-04-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Precis. Slaktaren i Damaskus har dock lyckats klamra sig fast så länge att oppositionen har islamiserats. När det skedde så innebar set att han vann tillsammans med när Ryssland lade sig i.

Väst skulle fimpat Assad direkt, eller kanske inte gått in alls. Nu har man iofs gjort så att östra Syrien slipper honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nog visste jag att du inte var den skarpaste kniven, men detta är ju så erbarmligt uselt resonerat att tom jag skäms å dina vägnar. Skäms du så mycket över vad du skriver att du bytt plats på din och min text, så att din text hamnar bland citaten i stället för tvärt om? Det kan vara det sorgligaste jag sett. Men så lätt kommer du inte undan, nedan är dina svar på mitt inlägg samlade så att alla kan se hur du undviker sakfrågan gång på gång. Detta är alltså allt du hade att komma med när du blev synad:

Mitt inlägg:

Och så ditt försök till svar:

Stackars liten

Inte på någon enda punkt bemöter du i sak vad jag skrivit. Inte någon enda stans. Det är nu andra gången du blivit totalt bortgjord på kort tid, och detta på grund av att du inte har någon som helst koll på läget eller ens ork att försöka sätta dig in i frågan som diskuteras. Du kan ju ingenting om vare sig energipolitik, enkel nationalekonomi eller säkerhetspolitik. Du bevisade min tes att du inte ens förstått artikeln du själv länkat till på ett förträffligt sätt när du visar att du inte ens förstår att det är DIN artikel som tagit upp frågan om Irans tillkortakommanden, vad gäller naturgasfrågan vilket jag besvarat med fakta, och nu springer du iväg med svansen mellan benen utan att komma med så mycket som ett försök till ett svar.

Så fantastiskt ynkligt.

Det fanns tyvärr inget vettigt att bemöta. Ditt svammel om Iran hade inte med sakfrågan att göra. Det är fortfarande bara konspirationsteorier som ligger bakom ältandet om denna pipeline.
Citera
2018-04-17, 09:57
Medlem
Citat:

Det är väst som har skapat och underblåst konflikten i Syrien, helt enkelt för att man ville få bort Assad. Genom att beväpna olika grupper som var emot Assad så skulle man kunna få bort honom utan att riskera amerikanska liv.
Anledningen till att man ville få bort Assad var att han var på "fel" sida. Han dansade inte efter USA:s, Saudiarabiens och Israels pipa, utan han var kompis med ärkerivalerna Ryssland och Iran. Detsamma gällde exempelvis Khadaffi och Saddam Hussein.
Man kan tycka vad man vill om Assad, men han är inte värre än regimen i Saudiarabien som USA är allierat med. Det vi ser är helt enkelt en maktkamp mellan två block som utspelar sig. Det finns ingen sida som är god.
Citera
2018-04-17, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Jag köper inte att han är en galen diktator, av alla länders regerande kungar var han den ansedd som den bästa av väst för så sent som för 5 år sedan. Mellanöstern kulturerna behöver en auktoritär ledare har det visats gång på gång för att inte hamna i sekt konflikter.

Han slåss mot ISIS som backas up av väst, ISIS spelar smutsigt. Ingen lätt situation för honom att försvara landet. Han är ingen galen diktator, möjligen massmördare om du anser länders ledare är ansvariga, däribland Obama är då också massmördare.

Nej, IS stöds inte av väst.
Citera
2018-04-17, 10:08
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Det fanns tyvärr inget vettigt att bemöta. Ditt svammel om Iran hade inte med sakfrågan att göra. Det är fortfarande bara konspirationsteorier som ligger bakom ältandet om denna pipeline.
fast det var ju inte det inlägget ifrån dig som han först citerade. Nu är du bara oärlig. Citera korrekt!

Väldigt bra att Syrien nu släpper in journalister ifrån Väst. Är det nån som vet vad som är grejen med den här ryska journalisten som har dött en mystisk död? Vad skrev han om? Vad gör den storyn så intressant?
Citera
2018-04-17, 10:14
Medlem
Citat:
Nej, IS stöds inte av väst.

Har du aldrig frågat dig hur ISIS kunde bedriva en storskalig olje utvinning, plus transportera karavan efter karavan av lastbilar och hitta köpare för många miljoner fat olja? Berätta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in