2013-05-04, 17:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Jag har inte följt hela cirkusen, men varför skulle Zlatan redan vilja byta från PSG?

För att PSG inte satsar tillräckligt på att bli den bästa klubben i Europa?
För att PSG tagit in Beckham?
För att PSG funderar på att ta in nya storstjärnor?
För att Zlatan betalar för mycket skatt i Frankrike? (Zlatan är väl garanterad sin lön, det är
väl klubben som åker på skattesmällar?)
Problem i relationen mellan Zlatan och ledningen i PSG?

Troligtvis för att ligan ger för liten utmaning. Att Ancelotti kanske är på väg bort. Och att projektet inte är bättre än Juve med Z i laget.
Citera
2013-05-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Troligtvis för att ligan ger för liten utmaning. Att Ancelotti kanske är på väg bort. Och att projektet inte är bättre än Juve med Z i laget.

Just det argumentet har jag inte tänkt på. Men det låter osannolikt.
Zlatan och hans "crew" måste haft stenkoll på franska ligan och dess utmaningar.
Det kan knappast kommit som en fullständig överraskning.

Jag hade dock valt Italien över Frankrike alla dagar, helt privat dvs
Citera
2013-05-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Jag har inte följt hela cirkusen, men varför skulle Zlatan redan vilja byta från PSG?

För att PSG inte satsar tillräckligt på att bli den bästa klubben i Europa?
För att PSG tagit in Beckham?
För att PSG funderar på att ta in nya storstjärnor?

För att Zlatan betalar för mycket skatt i Frankrike? (Zlatan är väl garanterad sin lön, det är
väl klubben som åker på skattesmällar?)
Problem i relationen mellan Zlatan och ledningen i PSG?

Varför skulle han vilja lämna klubben på grund av den markerade texten?
Citera
2013-05-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Varför skulle han vilja lämna klubben på grund av den markerade texten?

Jag undrar exakt samma sak!
Citera
2013-05-06, 00:32
Medlem
Zlatan kommer definitivt inte att slå målrekordet nu. Han står fortfarande på 27 mål och har bara två match kvar att spela.

Nåväl, jag hoppas att han lämnar ligue 1. Har aldrig varit med om en liga med så usla domare. Inte heller så tråkig fotboll som den ligan bjuder på.
Förstår verkligen inte varför han och Silva gick dit. De är alldeles för bra för att spela i den ligan...

I en drömvärld så går han till Real Madrid eller Premier league. Men det lär ju inte hända. Han kommer förmodligen hamna i Juventus. Vill helst inte det men bara han flyttar ifrån Paris så fort som möjligt så är jag nöjd.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-05-06 kl. 00:48.
Citera
2013-05-10, 19:32
Medlem
Förstår att han vill till Italien för ligans skull men angående CL så tror jag chanserna är bättre i PSG. Förutsatt att de gör några intressanta värvningar i sommar.
Citera
2013-05-14, 11:47
Medlem
dylanous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Förstår att han vill till Italien för ligans skull men angående CL så tror jag chanserna är bättre i PSG. Förutsatt att de gör några intressanta värvningar i sommar.

Ehm ursäkta mig men, chanserna bättre i PSG då det är CL?

Först o främst, fino alla fine Forza JUVENTUS!

Juventus nästa säsong kommer bli sjukt starka, (ännu starkare om Zlatko kommer <3). Llorente free transfer, seg och klumpig, säg vad ni vill, killen blir trakasserad dagligen av sina egna Bilbao fans, hur ska han kunna vara i form, ens ha viljan att spela. Llorente är en mycket bra spelare, (vad tycker ni?). Higuain har redan varit klar för Juventus och det har varit officielt så det är inte helt omöjligt att även Higuan målgöraren kommer också. Och sen är det snack om Nani hit o dit, you never know!

Juventus skulle käkat upp PSG utan snack i CL iår. Tyvärr fick vi Bayern otur nog som är världens bästa lag IMO.
Citera
2013-05-14, 15:28
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dylanou
Ehm ursäkta mig men, chanserna bättre i PSG då det är CL?

Först o främst, fino alla fine Forza JUVENTUS!

Juventus nästa säsong kommer bli sjukt starka, (ännu starkare om Zlatko kommer <3). Llorente free transfer, seg och klumpig, säg vad ni vill, killen blir trakasserad dagligen av sina egna Bilbao fans, hur ska han kunna vara i form, ens ha viljan att spela. Llorente är en mycket bra spelare, (vad tycker ni?). Higuain har redan varit klar för Juventus och det har varit officielt så det är inte helt omöjligt att även Higuan målgöraren kommer också. Och sen är det snack om Nani hit o dit, you never know!

Juventus skulle käkat upp PSG utan snack i CL iår. Tyvärr fick vi Bayern otur nog som är världens bästa lag IMO.
Igår dementerade Juve-bossen Agnelli att man vill värva Zlatan, så det kan du nog glömma i nuläget...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article16768961.ab

Notera hur nära PSG var att slå ut Barca (man åkte ut utan att förlora, och hade man hållit nollan på Camp Nou hade det varit PSG-Bayern istället), Juventus blev utspelat av Bayern. Hade PSG fått Juve i kvarten hade man förmodligen varit vidare. Med rätt värvningar tror jag absolut att PSG har minst lika god chans (om inte bättre) som Juventus att gå långt i CL nästa år, så jag är glad att Zlatan inte flyttar till Turin.
Citera
2013-05-14, 18:21
Medlem
Kafferastens avatar
Zlatan kan lägga de där med att vinna CL bakom sig. Det han kommer att bli ihågkommen för är alla ligatitlar han samlat på sig och därför borde han bygga vidare på det. Skulle chansen att vinna PL eller bundesliga dyka upp någon gång så är det bara att ta den. Sänka lönen och bjuda ut sig till City eller Chelsea kan han börja med. Sen kan han runda av lite med att vinna den portugisiska ligan med Porto eller Benfica och slutligen komma hem och vinna allsvenskan med Malmö när han är 35-36. Skulle bli svårt att toppa för någon annan svensk spelare framöver

Han kommer ändå aldrig bli någon specifik klubb trogen så löp linan ut och bli än mer historisk. Att vinna Ligue 1 eller Serie A en gång till känns väl lite så där.
Citera
2013-05-14, 18:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Zlatan kan lägga de där med att vinna CL bakom sig. Det han kommer att bli ihågkommen för är alla ligatitlar han samlat på sig och därför borde han bygga vidare på det. Skulle chansen att vinna PL eller bundesliga dyka upp någon gång så är det bara att ta den. Sänka lönen och bjuda ut sig till City eller Chelsea kan han börja med. Sen kan han runda av lite med att vinna den portugisiska ligan med Porto eller Benfica och slutligen komma hem och vinna allsvenskan med Malmö när han är 35-36. Skulle bli svårt att toppa för någon annan svensk spelare framöver

Han kommer ändå aldrig bli någon specifik klubb trogen så löp linan ut och bli än mer historisk. Att vinna Ligue 1 eller Serie A en gång till känns väl lite så där.

Skulle vara nice. Det största vore ju dock en flytt till Arsenal och ge oss den första titeln på 7-8 år. Satan vad han skulle göra underverk som ensam forward hos oss, likt det RvP bidrog med.
Citera
2013-05-14, 18:57
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Skulle vara nice. Det största vore ju dock en flytt till Arsenal och ge oss den första titeln på 7-8 år. Satan vad han skulle göra underverk som ensam forward hos oss, likt det RvP bidrog med.

Ja han skulle vara kung i Arsenal om han spelade där, precis en sån spelare dom hade behövt. Tror faktiskt att Zlatan skulle ha trivts riktigt bra där också även om han säkert inte tror det själv. Han verkar ju ha något emot England..vädret eller vad han nu skyllde på Dom hade behövt hans kvalité på samma gång som fansen skulle vara införstådda med att han är en sån spelare som kan lämna när som helst. Skulle aldrig bli någon RVP nivå på besvikelsen.

Ville han bara sänka lönen så hade det säkert kunnat ordnas för Wenger hade nog inte gnällt över en sån värvning. Men Zlatan är nog för snål tyvärr.
Citera
2013-05-14, 19:03
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Ja han skulle vara kung i Arsenal om han spelade där, precis en sån spelare dom hade behövt. Tror faktiskt att Zlatan skulle ha trivts riktigt bra där också även om han säkert inte tror det själv. Han verkar ju ha något emot England..vädret eller vad han nu skyllde på Dom hade behövt hans kvalité på samma gång som fansen skulle vara införstådda med att han är en sån spelare som kan lämna när som helst. Skulle aldrig bli någon RVP nivå på besvikelsen.

Ville han bara sänka lönen så hade det säkert kunnat ordnas för Wenger hade nog inte gnällt över en sån värvning. Men Zlatan är nog för snål tyvärr.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/11/16/article-2233856-08EE79BC000005DC-813_306x423.jpg

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in