2018-04-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Enda som gjorde att han verkligen misstänkte honom som ev GM var ju att så fort dom fick ÖGONKONTAKT försökte han dölja sitt ansikte. (tittade bort)

Kanske är onödigt petig, men att han var gm kan väl inte din styvfarsa ha vetat förrän efteråt? Eftersom han inte visste att ett dubbelmord skett vid tillfället när han såg honom?

Om hans skygghet var det enda som fick din styvfarsa att tro att det var gm han såg, så är det väl konstigt att han inte reagerade på att han vände sig om och tittade över axeln och den blodiga handen?

Ursäkta om du tycker att jag ifrågasätter dig. Men vi har haft så många spretiga uppgifter i tråden att det krävs ett kritiskt förhållandesätt till all ny information som tillkommer i tråden, speciellt som den är av sådan kaliber.
Citera
2018-04-16, 19:38
Medlem
Twigo gör så gott han kan kan du ge en ledtråd till jordgubben?
Citera
2018-04-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Kanske är onödigt petig, men att han var gm kan väl inte din styvfarsa ha vetat förrän efteråt? Eftersom han inte visste att ett dubbelmord skett vid tillfället när han såg honom?

Om hans skygghet var det enda som fick din styvfarsa att tro att det var gm han såg, så är det väl konstigt att han inte reagerade på att han vände sig om och tittade över axeln och den blodiga handen?

Ursäkta om du tycker att jag ifrågasätter dig. Men vi har haft så många spretiga uppgifter i tråden att det krävs ett kritiskt förhållandesätt till all ny information som tillkommer i tråden, speciellt som den är av sådan kaliber.

Förstår hur du tänker, men lägg ihop dom uppgifterna också med detta nya. Så har vi den eventuella GM, Blod på handen , kollade bakåt (Men inte överdrivet mycket) men det fanns ju inget bakom honom så varför ska han då titta?

Dom fick ögonkontakt, och han tar på sig luva/mössa för att gömma sig och tittar in mot väggen.
Citera
2018-04-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Vet inte hur smart den här mördaren är men för att förvilla ,är det bästa att köpa kläder som man aldrig skulle ha i vanliga fall och sen bränna dom. Att sen ha en huvtröja är ju bra för att dölja ansiktet ett par solbrillor m kanske givetvis ett par nya skor med
GM befinner sig i en bubbla, en psykosbubbla, där han drivs framåt av vissa vanföreställningar och tvångstankar. Han är på väg att begå ett brott, som kommer att ge honom en lättnad för stunden. Han tänker inte på förklädnad, handskar etc, han är inne i sig, hör kanske röster... GM:s mentala tillstånd är långt ifrån det du beskriver. Efter dådet handlar han lika irrationellt, slänger mössa, kniv, går runt, sitter kanske på en bänk i Trädgårdsföreningen med ett förvridet ansiktsuttryck, innan han försvinner från scenen.
Citera
2018-04-16, 19:50
Medlem
NYA UPPGIFTER

Hår; Lång lugg, åt det blonda hållet.

Huvudbonad; Han är helt säker på att han haft luva på sig, då mössan vid den tiden redan kastats.

Kroppsbyggnad; Mycket Smal

Gångstil; Stora Kliv

Ursprung; Svensk/Europeisk

Angående "normallångt ruffsigt hår" Så såg det ut att vara ruffsigt på sidorna och luggen var längre.
Senast redigerad av twigo 2018-04-16 kl. 19:53.
Citera
2018-04-16, 19:51
Medlem
Det är iallafall personen som min farsa har sett!, och nu är det bara för mig att invänta bilder från jeppe.

Sen ska vi sätta dit honom! (Hoppas han finns med bland bilderna)
Citera
2018-04-16, 19:55
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker, men lägg ihop dom uppgifterna också med detta nya. Så har vi den eventuella GM, Blod på handen , kollade bakåt (Men inte överdrivet mycket) men det fanns ju inget bakom honom så varför ska han då titta?

Dom fick ögonkontakt, och han tar på sig luva/mössa för att gömma sig och tittar in mot väggen.

Ja, jag försöker skapa mig en uppfattning utifrån din styvfars vittnesmål, men har lite svårt att få ihop det.

Tycker det är märkligt att din far med sitt fotografiska minne inte minns om det var en mössa eller en luva. Denna gardering verkar dessutom ha tillkommit efter att jordgubbsflickan invändning att hennes gm ”aldrig skulle ha luva”. Men om din far med sitt fotografiska minne säger att den han såg drog på sig en luva så är det väl det han gjort? Varför ändra sig? Det är väl en ganska stor skillnad att dra på sig en mössa och dra på sig en luva? Kanske något som gemene man hade kunnat förväxla, men inte en person med ett fotografiskt minne?

Det jag också är skeptisk till, men du får gärna bringa klarhet i det för jag har kanske missförstått, är att du direkt ändrade uppgiften från att det var en luva till att det kunde vara en mössa, utan att först ha konsulterat med din far? Andra uppgifter som kommer ska du först ringa farsan för avstämning, efter att du jobbat klart, men den här ganska viktiga uppgiften ändrar du på eget bevåg, omgående. Jag kan ha missförstått, men det fick mig att reagera.

Jag tror också att gm använde mössan för att stoppa blödningen på handen, att den därför var nerblodad och att han inte gärna ville sätta den på huvudet på grund av det. Men det är bara mina spekulationer.

Edit: Nu såg jag att du skrivit ett nytt inlägg strax ovan, där han intygar att det var en luva. Så det blev mitt inlägg daterad redan innan det publicerades.
Senast redigerad av clandeztino 2018-04-16 kl. 19:57.
Citera
2018-04-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ja, jag försöker skapa mig en uppfattning utifrån din styvfars vittnesmål, men har lite svårt att få ihop det.

Tycker det är märkligt att din far med sitt fotografiska minne inte minns om det var en mössa eller en luva. Denna gardering verkar dessutom ha tillkommit efter att jordgubbsflickan invändning att hennes gm ”aldrig skulle ha luva”. Men om din far med sitt fotografiska minne säger att den han såg drog på sig en luva så är det väl det han gjort? Varför ändra sig? Det är väl en ganska stor skillnad att dra på sig en mössa och dra på sig en luva? Kanske något som gemene man hade kunnat förväxla, men inte en person med ett fotografiskt minne?

Det jag också är skeptisk till, men du får gärna bringa klarhet i det för jag har kanske missförstått, är att du direkt ändrade uppgiften från att det var en luva till att det kunde vara en mössa, utan att först ha konsulterat med din far? Andra uppgifter som kommer ska du först ringa farsan för avstämning, efter att du jobbat klart, men den här ganska viktiga uppgiften ändrar du på eget bevåg, omgående. Jag kan ha missförstått, men det fick mig att reagera.

Jag tror också att gm använde mössan för att stoppa blödningen på handen, att den därför var nerblodad och att han inte gärna ville sätta den på huvudet på grund av det. Men det är bara mina spekulationer.

Jag skrev ifrån min farsas perspektiv, och mitt egna angående luva/mössa.

Min pappa har varit säker på att det var Luva, men jag konstaterade för Jordgubben att det KAN ha varit en mössa att han misstog det.

Men efter att ha pratat med honom nu så är det luva, han är HELT säker.

och JA, jag skulle ringa när jag slutat. Men fick en lucka när jag gick ut och rökte. Passade på att ta det då.

Förstår att du reagerar som du gör, men nu har jag varit i kontakt med honom. Och det här är dom uppgifterna jag fått nu ikväll.
Citera
2018-04-16, 19:59
Medlem
Citat:
NYA UPPGIFTER

Hår; Lång lugg, åt det blonda hållet.

Huvudbonad; Han är helt säker på att han haft luva på sig, då mössan vid den tiden redan kastats.

Kroppsbyggnad; Mycket Smal

Gångstil; Stora Kliv

Ursprung; Svensk/Europeisk

Angående "normallångt ruffsigt hår" Så såg det ut att vara ruffsigt på sidorna och luggen var längre.

Angående gångstil: Alltså ingen vaggande gång, haltande? Ryckig?
Citera
2018-04-16, 20:00
Medlem
Citat:
Angående gångstil: Alltså ingen vaggande gång, haltande? Ryckig?

Nej inte vad han kunde säga, jag frågade upprepade gånger och han sa bara nej, men mycket stora kliv.
Citera
2018-04-16, 20:02
Medlem
Citat:
Jag skrev ifrån min farsas perspektiv, och mitt egna angående luva/mössa.

Min pappa har varit säker på att det var Luva, men jag konstaterade för Jordgubben att det KAN ha varit en mössa att han misstog det.

Men efter att ha pratat med honom nu så är det luva, han är HELT säker.

och JA, jag skulle ringa när jag slutat. Men fick en lucka när jag gick ut och rökte. Passade på att ta det då.

Förstår att du reagerar som du gör, men nu har jag varit i kontakt med honom. Och det här är dom uppgifterna jag fått nu ikväll.

Ja, såg det. Skrev edit i mitt inlägg, eftersom jag skrev inlägget innan du kommit med ditt nya inlägg.

Vet han om det var luva på tröjan eller luva på jackan? Kan ju vara svårt att se.
Citera
2018-04-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ja, såg det. Skrev edit i mitt inlägg, eftersom jag skrev inlägget innan du kommit med ditt nya inlägg.

Vet han om det var luva på tröjan eller luva på jackan? Kan ju vara svårt att se.

Det kunde han inte svara på tyvärr :/ vet ju inte märket på jackan heller förutom färg. Annars hade man ju kunnat kolla upp det lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in