2018-04-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ett litet barns död?

Nej
Citera
2018-04-16, 12:35
Medlem
Nya uppgifter, Smalare i ansiktet, men såg riktigt ung ut!

1,70 i längd, grön/brun jacka och drog på sig luva efter ögonkontakt med farsan!

Han gick lite framåtlutad med huvudet och det verkade som att det var hans vanliga hållning, då han enbart drog bort huvet åt sidan efter ögonkontakt med farsan!
Citera
2018-04-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo

1,70 i längd, grön/brun jacka och drog på sig luva efter ögonkontakt med farsan!

Han gick lite framåtlutad med huvudet och det verkade som att det var hans vanliga hållning, då han enbart drog bort huvet åt sidan efter ögonkontakt med farsan!

Det som fick farsan att direkt kolla mot honom var just hur han gick sa han, och han sa själv att eftersom han är färgblind är det svårt o uttrycka sig bra om färgen.

Men nu är vi åter på mörkare jacka, men han sa även att han sett en person med beige jacka i anslutning, är det så att dom faktiskt kan ha varit 2 stycken helatiden ?
Citera
2018-04-16, 12:39
Medlem
Farsan säger även att han mer än gärna kollar igenom bilderna och ser om det är någon av dom som ni hittat som misstänkta! Han hjälper mer än gärna till.

Han pratade också om att M's pappa inte hade "rent mjöl" i påsen, så antar att han kanske vet något om det också.
Citera
2018-04-16, 13:01
Medlem
Citat:

Den personen jag pratar om skulle aldrig ha luvtröja.
Citera
2018-04-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan

Vid tillfället drog han upp en luva för att dölja, och det kan ha varit en luva på jackan eller dylikt.

Snälla se någon gång mellan fingrarna, och även om du kanske känner GM så måste du förstå, att han kan ha varit HELT annorlunda just vid detta tillfälle.

OM du annars sitter inne med mer, så kom igen förfan! ut med språket istället.
Citera
2018-04-16, 13:04
Medlem
Citat:

Kan även ha varit mössan han tog på sig snabbt för att dölja sig själv på något sätt, men att farsan uppfattade det som luva.

Något tog han iaf på sig för att försöka dölja.
Citera
2018-04-16, 13:22
Medlem
Citat:
Vid tillfället drog han upp en luva för att dölja, och det kan ha varit en luva på jackan eller dylikt.

Snälla se någon gång mellan fingrarna, och även om du kanske känner GM så måste du förstå, att han kan ha varit HELT annorlunda just vid detta tillfälle.

OM du annars sitter inne med mer, så kom igen förfan! ut med språket istället.

Du har verkligen humörsvängningar. Du bör öva på att lägga band på dig. Både för egen del men framförallt för andra människors skull.
Citera
2018-04-16, 13:29
Medlem
Citat:
Du har verkligen humörsvängningar. Du bör öva på att lägga band på dig. Både för egen del men framförallt för andra människors skull.

Ja det erkänner jag, men man märker att du sitter på väldigt trovärdig information som du ändå inte delar med dig utav. Och det gör mig så förbannad! Ett litet barn och en oskyldig kvinna blev mördade.

Och du håller fanskapet bakom ryggen, jag tål det inte.
Citera
2018-04-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ja det erkänner jag, men man märker att du sitter på väldigt trovärdig information som du ändå inte delar med dig utav. Och det gör mig så förbannad! Ett litet barn och en oskyldig kvinna blev mördade.

Och du håller fanskapet bakom ryggen, jag tål det inte.

Det ursäktar inte ditt beteende.
Citera
2018-04-16, 13:42
Medlem
Citat:
Det ursäktar inte ditt beteende.

Men hur kan du sitta och ha en människa bakom ryggen som gjort något sånt här?

och ja, jag ber om ursäkt för mitt humör. Det är aldrig rätt att bete sig så som jag ibland gör.
Citera
2018-04-16, 13:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Om man antar att påståendena att polisen läser denna tråd stämmer så borde man ha topsat de i tråden diskuterade personerna. Även om de inte läser tråden verkar ju en del personer kontaktat polisen på andra vis. I och med att man topsat folk i mängd så borde man ju ha avverkat namngivna personer rätt kvickt.

Samtidigt så känns det som att det är relativt lätt att slinka igenom nätet. Man har väl fokuserat rätt hårt baserat på ålder och geografi och det är ganska sannolikt att gärningsmannen inte uppfyller båda dessa.

Jag tror att själva omständigheterna kring brottet, motiv, flyktväg och annat inte nödvändigtvis kommer leda mycket längre. Det är helt enkelt för många okända variabler. Man får gå på de 'fakta' man har, DNA, signalement och vittnesuppgifter. Fantombilden ledde till mängder av tips men det hjälpte ju inte. Och med tanke på att det gått näst intill 14 år så kanske man inte kan hoppas mycket på att 'någon hör av sig p.g.a av ändrade lojaliteter'.

Det enda positiva jag kan se nu är att polisen verkar ha något att jobba med i alla fall. Rent teoretiskt ökar ju chansen för träff ju fler de topsar.....
Tror inte att man kan fortsätta med det här hysteriska topsandet efter det som hände i Ulricehamn, och om man läser den senaste artikeln så verkar polisen nu vara mer inne på att binda GM till platsen med hjälp av t.ex. samtalslistorna. Kanske man vill ha mer på fötterna så att det räcker för ett gripande, och först därefter topsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in