Citat:
Ursprungligen postat av
GW-fanboy
Det lilla skogspartiet mellan mordplats och Ica är för mig en given väg upp till mordplats.
Det talades om att hundar markerade där och jag tror GM gick upp därigenom.
Därav att hundarna markerade och det spåret var inte lika "starkt" som flyktvägen där GM gör en klassisk båge.
Jag tycker man ska kolla alla kameror en gång till och kika efter alla som har en tidning i handen. Min första tanke har alltid varit att GM vill ta en tidning i handen för att dölja skärskadan.
Han dumpar mössan i tidningsstället men hans tanke är att dölja skärskadan och dumpar således mössan i samma rörelse.
Eftersom han går upp till brottsplatsen genom skogspartiet så har han bara minuter innan sett Ica och tidningsstället, han slås av tanken under flykt och rör sig därför dit för han vill ha en tidning inte för att dumpa mössan.
Antar att du menar att han innan dådet går uppför trappan, det vill säga samma väg som pojken gick. Så kan det nog vara. Det jag kan tycka är att han lika bra kunnat sticka ner handen i jack- eller byxfickan istället för att ta en tidning. Att han i det skicket han nog var skulle ha kopplat ihop en tidigare sedd tidningsbox med sin vilja att dölja handen känns för mig lite långsökt.
Vad det gäller kamerorna har jag ju ingen aning om var de satt. Baserat på det jag ser av området kring ICA-affären nu så får jag för mig att det inte är särskilt kameratätt. ICA och butiken bredvid på hörnet kan ju tänkas ha kameror inomhus men mer än så var det nog inte 2004 i alla fall.
Men jag vet ju inte, du kan ha rätt. Älskar f.ö ditt nick.