2018-04-16, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Jo ni kan vara svin. Förmodligen inser ni det inte själva men jo. Personligen har jag inte mycket för autister och sätter dem i samma grupp som narcissister och antisociala, sanningen är att de två senare åtminstone är trevliga initialt.

Låt mig ta ett exmpel din autist. koooompis
Du skriver något med ett ord i texten som är skämtsamt, autisten får spel och gnäller om hur kränkande du är och hur du ska hålla käften. Saken är att det är han som är oförskämd, och min KRÄNKNING var ett skämt (som han inte förstod, men det är inte mitt fel).

Finns lite studier som tyder på att autism har likheter med antisocial, och i vart fall på att autister inte alls har så oskadd empati som många vill göra gällande. MEN autister har svårt att förstå andra, och oftast sticker de ut så som tur är hinner de inte göra någon skada.

Jag skulle gärna däckat en autist.

Ett skämt

Du är kanske inte så rolig som du tror att du är.
Citera
2018-04-16, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du är kanske inte så rolig som du tror att du är.

Fast man får inte autistrage. En normal människa börjar inte tvångsmässigt beklaga sig över hur heeeemskt det var. Hur okänsligt och villka implikationer ett sådant menlöst skämt får. Medan autisten förklarar allt detta så får han själv kalla en för både det ena och andra.
DET min vän är vad jag menar med att autister i sitt handlade är svin, men HEY de har empati.

Säger inte att jag också är ett svin, jag är ett svin. Alla svin är lika, alla svin har samma värde. Men autister kommer ofta med den här förklaringen att de är gooooooooooooooooooooooooooooda men de har det bara lite svårt att visa det.
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-04-16 kl. 02:58.
Citera
2018-04-16, 02:20
Medlem
Citat:
Fast man får inte autistrage. En normal människa börjar inte tvångsmässigt beklaga sig över hur heeeemskt det var. Hur okänsligt och villka implikationer ett sådant menlöst skämt får. Medan autisten förklarar allt detta så får han själv kalla en för både det ena och andra.
DET min vän är vad jag menar med att autister i sitt handlade är svin, men HEY de har empati.

Säger inte att jag också är ett svin, jag är ett svin. Men autister kommer ofta med den här förklaringen att de är gooooooooooooooooooooooooooooda.

Vad var skämtet?
Citera
2018-04-16, 02:23
Medlem
En person som inte kan hantera sin ilska på ett bra sätt.
Citera
2018-04-16, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -NeverLookBack-

Är inte det ett tecken på ADHD?
Citera
2018-04-16, 02:26
Bannlyst
Citat:
Vad var skämtet?

Skit på dig autist. Helt seriösa ska vi vara. Därför säger jag nu förlåt!

Detta har inte bara med skämt att göra det kan vara allt fårn skämt till en instruktionsbok på 1000 sidor. Hittar autisten något som triggar så blir det rage. Det där skulle du aldrig skrivit, den där meningen var kränkande RAGE RAGE. Istället för att se att hen fick 1000 sidor text. Därför ger jag aldrig tips till autister, en psykopat kommer åtminstone säga tack och spela normal.
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-04-16 kl. 02:59.
Citera
2018-04-16, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -NeverLookBack-

Eller hur! Men av någon jävla anledning ska vi andra föööööörstå för djupt i hjärteroten menar de väl. Nej, jag vill örfila autistjäveln och säga till hen att ge fan i att kränka. Nej det vill jag inte. Återigen så gör jag texten ogästvänlig för autister!

Nej men jag är helt klart triggad då jag senast i veckan blev utsatt för en autist som gjorde precis det här, jag hade en hel jävla vecka försökt förklara en sak, jag var uppriktigt välvillig. Autisten ber en tredje person att jag inte ska använda ett visst ord.... Autisten blev nämligen kränkt..

Autism är kraftigt överskattat
Citera
2018-04-16, 02:29
Medlem
Citat:
Skit på dig autist. Helt seriösa ska vi vara. Detta har inte bara med skämt att göra det kan vara allt fårn skämt till en instruktionsbok på 1000 sidor. Hittar autisten något som triggar så blir det rage. Det där skulle du aldrig skrivit, den där meningen var kränkande RAGE RAGE. Istället för att se att hen fick 1000 sidor text. Därför ger jag aldrig tips till autister, en psykopat kommer åtminstone säga tack och spela normal.

Rent spontant så känns du inte som någon vidare trevlig person själv. Men det här är ju Flashback så då får man räkna med troll.
Citera
2018-04-16, 02:38
Bannlyst
[quote=Statistenidittliv|63796127]
Du får nöja dig med personliga erfarenheter. Detta är mina erfarenheter. Det är sällan jag är genuint hjälpsam men denna veckan var jag faktiskt det och så blir det triggerfest. För ett jävla ord. Nu vill jag påpeka att detta är min samlade erfarenhet av autister, att de blir kränkta och latchar ut för att sedan ha MODET att säga att det var DU som triggade dem... Att de själva precis har förklarat hur ond man är på det mest oförskämda sättet spelar ingen roll.
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-04-16 kl. 03:08.
Citera
2018-04-16, 02:40
Medlem
Citat:
Är inte det ett tecken på ADHD?

Oftast inte, men det kan vara.
Citera
2018-04-16, 11:07
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Säger inte att jag också är ett svin, jag är ett svin. Alla svin är lika, alla svin har samma värde. Men autister kommer ofta med den här förklaringen att de är gooooooooooooooooooooooooooooda men de har det bara lite svårt att visa det.
Det har jag märkt hos vissa autister själv. Dubbelmoralen att man ska inte kritisera eller skämta med autisten men den har inga som helst problem att vara sådan mot andra. Sedan har vi gänget som använder sin diagnos till att vara just ansvarslösa.
Citera
2018-04-16, 11:11
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Kollar om denne har konto på flashback.

Haha spot on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto