Citat:
Ursprungligen postat av
Ulrik.Agren
Nej, jag vill verkligen inte köpa den. För övrigt kan man undra varför du startar en tråd här när du redan har bestämt dig. Du verkar inte vara mottaglig för några argument som går emot dig, och tackar alla som håller med dig...
Läste du ens vad jag skrev? Sunkig Fabia med
kamkedja.
Varför tror du jag skrev det? Jo, därför att kedjorna på dessa motorer är skit.
https://www.motormannen.se/aega-bil/...ens-kamkedjor/
.
Jag har inget emot tips :P Absolut inte , och det jag har tackat folk för är de som förstår själva situationen. Att jag inte höll med just dig, var ju för att du inte förstod min situation - att det har varit i princip omöjligt för mig att spara in pengar då jag varit så gott som arbetslös och inte fått fast jobb förrän nu tack vare att jag tog körkortet för två månader sen. Du tyckte att jag skulle sparat, absolut, men det var det jag inte har kunnat. Och jag
måste ha en bil eftersom det inte går en enda buss jag kan ta med de arbetstider jag har. Därför känner jag att jag hellre köper en nyare bil som fungerar bra och i princip felfritt än en sunkig bil för säg 15k.
Sen om det så skulle vara att det inte blir Skoda Fabia, så är det ju inte så att jag inte tittat på andra bilar, men jag har ju redan prova att köra en fabia och tycker om dem. Har också provat en volvo v40 som jag kör nu, men som är ganska... på gränsen till trafikfarlig för mig att köra eftersom jag knappt kan justera sätet så är det soligt och solen är låg så ser jag inte ett jävla skit för kan inte använda solskyddet som man fäller ner eftersom jag är för kort (en viktig punkt i mitt bil-letande). Har också kört min sambos bmw, som jag sitter mycket bättre i, men just den är inte lämplig som pendlarbil.
Fastnade ganska mycket för golfar, eftersom de kändes trygga osv, men fick prova att köra en från 2013 och nådde knappt fram till pedalerna och satt jättelångt ner eftersom man knappt kunde justera sätet.
Det är också en av anledningarna till att jag fastnade för skoda fabia, för man sitter ganska högt i dem, vilket är en skön känsla för mig som inte vill sitta lågt eller typ ligga ner i bilen.
Om det var det du menade med sunkig fabia med kamkedja, så hade du gärna fått vara lite mer specifik direkt istället för att anta att jag automatiskt fattat det. Jag kan absolut inte mycket om bilar, och har bara hört att kamkedja är generellt sett bättre än kamrem mest för att man inte behöver byta den stup i kvarten.
Tycker fortfarande inte att skodan är sunkig, och vet inte vart du fått det ifrån, då jag i princip bara läst positiva saker från dem. Men som sagt, det är säkert en smaksak

Jag skiter fullständigt i om bilen "är tråkig" eller inte.