Citat:
Jag tog lån till bil hos https://www.mymoney.se/ och det blev enklare än att ta ett billån från min vanliga bank (Swedbank), väldigt smidigt. Bilen är inte låst till lånet (som ett vanligt billån) utan är mer som ett vanligt lån, fast de är för bil
Jag jämförde bland flera olika banker innan jag valde dom här.
Hoppas din far har lite koll på bilar (om inte du har de), ta annars med dig någon för att kolla på lite olika bilar. Jämför flera olika, även om du är säker på modell osv. Förmodligen ska du ha bilen ett tag och då vill du ju få de bästa för så lite pengar som möjligt.
Sen ett tips när du kör med bil till jobbet. Dra av på din deklaration.
Lycka till.

Hoppas din far har lite koll på bilar (om inte du har de), ta annars med dig någon för att kolla på lite olika bilar. Jämför flera olika, även om du är säker på modell osv. Förmodligen ska du ha bilen ett tag och då vill du ju få de bästa för så lite pengar som möjligt.
Sen ett tips när du kör med bil till jobbet. Dra av på din deklaration.
Lycka till.
Tack för tipsen!

Kommer ha med min pappa som är oftast ganska skeptisk till bilar och jag kommer lyssna på vad han säger. Är inte ens säkert att jag köper bilen, så väntar med att faktiskt ansöka om lån förrän jag vet om jag vill ha bilen, och i värsta fall om bilhandlaren inte vill vänta på att jag fixat lån, då får det väl vara. För även om jag kanske verkligen vill ha bilen, så vet jag att man kan pruta ifall vi märker saker som vi inte tycker om (till exempel står det inget om att det kommer med vinter/sommardäck osv vilket det står i många andra annonser på samma hemsida) så kommer vi känna att den inte är värd så mycket och om han då är villig att gå ner i pris så är inte jag villig att redan ha tagit ett lån på 80000 när jag egentligen bara behövde lån på säg 75000. Och ja, jag kommer att dra av från deklaration eftersom jag kommer att åka soppas mycket :P