Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-14, 23:56
Medlem
KarlXII.s avatar
Sverigedemokraternas "öppna svenskhet" är som något taget ur en science fiction-film. Hur går det egentligen till när en afrikan förvandlas till en svensk?
Citera
2018-04-15, 00:19
Medlem
Alt-Kikes avatar
Hallå där, ni rasbiologer är så jävla barnsliga. Ni fattar ju visst vad som menas med kulturellt svensk och öppen svenskhet. Ni vet vad Mattias Karlsson är ute efter när han skissar upp detta. Kazzelstrand försöker, precis som rasbiologerna i tråden, bara göra sig märkvärdig och låtsas vara Motvalls kärring.
Men eftersom vissa rasbiologer ihärdigt låtsas missförstå öppen svenskhet så kommer här en beskrivning som alla förstår och har upplevt:

Minns ni den där adopterade negern som gick i parallell-klassen i grundskolan? Ja precis, han som hade ett alldeles vanligt svenskt namn och ett alldeles vanligt svenskt smeknamn och som var som alla andra, sprang ute på sommarkvällarna med alla dom andra barnen, åkte pulka tills overallen var alldeles blöt. Han var bara lite mörkare i skinnet. Hans mamma och pappa kunde inte skaffa egna barn så dom beställde hem en liten negerunge med krulligt hår.

Kanske du också minns den där juggen som kom hit på 90-talet och alla flickor som var alldeles tokiga i hans svarta hår. Bygdens pojkar stod lite vid sidan och svor och spottade avundsjukt i bakken. Han tog över den där gamla korvmojjen och öppnade pizzeria. Först så var det bara avhämtning men sen byggde han ut så det fick plats stolar och bord med rutiga dukar ovanpå. Nu lämnar och hämtar han på dagis den där rågblonda ungen som han fick ihop med sin fru Ulrika, ja hon som du var lite kär i en gång.

Det är Mattias Karlssons öppna svenskhet.

Suck on it, rasbiologer.
Senast redigerad av Alt-Kike 2018-04-15 kl. 00:25.
Citera
2018-04-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Kasselstrand var väldigt snabbt på bollen efter den Åkesson intervjun:
http://www.friatider.se/kasselstrand-till-kesson-varf-r-erk-nner-du-inte-svenskarnas-existens

Bra sagt av Gustav Kasselstrand! Jimmie Åkesson låter som en pk-politiker.
Citera
2018-04-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Hallå där, ni rasbiologer är så jävla barnsliga. Ni fattar ju visst vad som menas med kulturellt svensk och öppen svenskhet. Ni vet vad Mattias Karlsson är ute efter när han skissar upp detta. Kazzelstrand försöker, precis som rasbiologerna i tråden, bara göra sig märkvärdig och låtsas vara Motvalls kärring.
Men eftersom vissa rasbiologer ihärdigt låtsas missförstå öppen svenskhet så kommer här en beskrivning som alla förstår och har upplevt:

Minns ni den där adopterade negern som gick i parallell-klassen i grundskolan? Ja precis, han som hade ett alldeles vanligt svenskt namn och ett alldeles vanligt svenskt smeknamn och som var som alla andra, sprang ute på sommarkvällarna med alla dom andra barnen, åkte pulka tills overallen var alldeles blöt. Han var bara lite mörkare i skinnet. Hans mamma och pappa kunde inte skaffa egna barn så dom beställde hem en liten negerunge med krulligt hår.

Kanske du också minns den där juggen som kom hit på 90-talet och alla flickor som var alldeles tokiga i hans svarta hår. Bygdens pojkar stod lite vid sidan och svor och spottade avundsjukt i bakken. Han tog över den där gamla korvmojjen och öppnade pizzeria. Först så var det bara avhämtning men sen byggde han ut så det fick plats stolar och bord med rutiga dukar ovanpå. Nu lämnar och hämtar han på dagis den där rågblonda ungen som han fick ihop med sin fru Ulrika, ja hon som du var lite kär i en gång.

Det är Mattias Karlssons öppna svenskhet.

Suck on it, rasbiologer.
Juggen var han inte svensk enligt dig?
Citera
2018-04-15, 00:53
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Juggen var han inte svensk enligt dig?
Ja han blir en del av den svenska väven. Precis som vallonerna som stannade kvar och min judiska släkt som har bott i Sverige sedan 1500-talet.
Citera
2018-04-15, 02:21
Bannlyst
https://www.aftonbladet.se/a/ddBpzX

Citat:
– Vi kan inte se det på något annat sätt än att om det finns partier i riksdagen som vi har gemensamma idéer med så måste vi försöka hitta majoriteter i Sveriges riksdag. Men jag hoppas inte de kommer in i riksdagen, säger Åkesson.

Han låter väldigt oroad och rädd
Citera
2018-04-15, 05:19
Medlem
Det är slående hur lika Karl XII och Gustav Kasselstrand är; inte bara huvudet utan hela uppenbarelsen och tankesättet! BildGoogla för fler bilder:

http://expo.se/www/images/150629_gustav_kasselstrand_sdu_464.jpg
http://www.thenagain.info/WebChron/WestEurope/KarlXII.GIF

Direkt när jag såg denna yngling kom jag att tänka på Slaget vid Poltava. Båda går helt in för sin uppgift och deras omgivning tror att de är ofelbara. De svenska trupperna blev förvånade över att Karl skadade sin fot, detta borde inte ha kunnat hänt.

Det är i praktiken en hopplös uppgift som GK har antagit sig. Klockan är fem i tolv. Innan GK hunnit vända sig om så har hans kusin gift sig med en somalie och skaffat barn; vem skall repartiera vem? Innan dess skulle AfS behöva 51% av rösterna, inte ens Svetsarn kan få det.

Trupperna skulle behöva gå in under gemensam flag SD 2018 och i första hand stoppa inflödet av fiender i landet. Timmen är sen. Anfall var inte bästa försvar 1709, och kommer inte att vara det 2018 heller.

Svetsarn poppar popcornen för att avnjuta cirkusen.

AfS siktar på framtida valsegrar 2022, 2026, osv? Vid det laget skulle AfS behöva repatriera halva Sveriges befolkning. Det går fort nu.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2018-04-15 kl. 05:45.
Citera
2018-04-15, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Mycket möjligt att jag blandat ihop haplogrupp med ett annat mätvärde, men var säker på att ens DNA kunde bestå av flera olika haplogrupper (ex 40% a och 60% b). Vilket var vad jag menade med "höga värden". Möjligt att det i så fall handlar om subgrupper av de större haplogrupperna.

Nån biolog får gärna komma in i tråden och reda ut. Annars får jag helt enkelt dra tillbaka mitt påstående.

Det är som Konservburk säger; varje man har en y-haplogrupp och den ärvs från fadern. Det behövs ingen biolog för att utreda detta.

Svenskarna är relativt rashomogena där 40% har I1, 15% R1b, 20% R1a, 10% N1C1. Att komma och påstå att det inte finns ett svenskt folk är pk-nonsens, men vi väldigt lika andra västeuropeer. N1C1 kom sent till Sverige genom finnar och samer, de tre större haplogrupperna kom direkt efter inlandsisen söderifrån.

https://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml

Finland är Europas mest homogena land med 60% N1C1 och 30% I1.

Kanske lite off topic men för att hjälpa rasbiologerna vidare i tråden, sida upp sida ner.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2018-04-15 kl. 07:29.
Citera
2018-04-15, 08:10
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
AfS fick nästan 2% i den, även om de mig veterligen inte har gått ut med exakta siffror. Men det är vad som sas i alla fall! Även SD ökade i samma omröstning för att besvara din andra fråga.

Tror personligen att man, förmodligen en del med flit, kommer att underskatta AfS' siffror i kommande OU's. Förhoppningsvis är YouGov mer professionella än övriga aktivistinstitut. Som någon skrev tidigare så verkar det ju vara medias angreppsvinkel, att låtas som att AfS aldrig har en tillstymmelse till chans att ta sig in.
Hoppas de får högre än MP då. Men endast om det inte är på bekostnad av SD = kannibalism. AFS har knappast nämnts i mainstream-media vad jag sett. Det kommer de inte göra fören de går över 4% i opinionsundersökningar, om ens då.
Citera
2018-04-15, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
anser att det är du som är rasisten då du tar bort arvet från en indier.
Om någon kommer som spädbarn till Sverige från Indien så har denne inte ett indiskt arv. Kulturell tillhörighet är något inlärt. Om någon växer upp i Sverige i en svensk familj, då blir de svenskar.
Citera
2018-04-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Ja han blir en del av den svenska väven. Precis som vallonerna som stannade kvar och min judiska släkt som har bott i Sverige sedan 1500-talet.

Jag är själv som nybliven medlem i AfS stenhård på att vi kommer att bekämpa nazzar och judehat.

Detta är bland dom viktigaste prioriteringarna. Speciellt måste vi hålla borta allt folk med bakgrund från diverse suspekta rörelser såsom Svenskarnas Parti, Nordisk ungdom och liknande.

Hell Seger!
Citera
2018-04-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
https://www.aftonbladet.se/a/ddBpzX

Citat:
– Vi kan inte se det på något annat sätt än att om det finns partier i riksdagen som vi har gemensamma idéer med så måste vi försöka hitta majoriteter i Sveriges riksdag. Men jag hoppas inte de kommer in i riksdagen, säger Åkesson.

Han låter väldigt oroad och rädd

Han är nog oroad och det borde han också vara. SDs öppna svenskhet kan nog bli ett problem framöver och hans hantering av dessa frågor är inte bra. Klarar man inte ens av att erkänna att svenskar existerar så är det inte mycket till nationalistiskt parti.

Kommer AfS in i riksdagen nu i valet kan det rasa fort för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in