Citat:
Ursprungligen postat av
IPAD-SWE
Det här (fetade) är ju faktiskt ett vinnande argument att använda sig utav (som även baggebo1 var inne på) för att få fler att vilja stödrösta på AfS dvs. se till nu rösta rätt genom att mota DÖ i grind och se till att SD + AfS= blir det vinnande största blocket, genom att stödrösta IN AfS!
Man ska inte snacka om att man lärt sig av Trump, om man alls inte tänker göra som Trump.
Idén som ni presenterar för mycket av SD-mentalitet, om man jämför hur de vill "sminka grisen" så att den ska få sitta i knät på Moderaterna. Här är tydligen idén att AfS ska kunna glida in i riksdagen genom att sitta i knät på SD.
Hela AfS' existensberättigande bygger på en massiv kritik av SD - ja, att det är så illa att partiet behöver bytas ut! Om man inte ordentligt motiverar sitt existensberättigande, så börjar man sakta men säkert undergräva det. Att gulla med SD är en livsfarlig linje. AfS ska vara en blåslampa i röven på hela 8-klövern.
Trump har visat att negativt kampanjande funkar (och bättre än annat). Det var så han vann. Sen får man lämna New York-touchen och anpassa konceptet till Sverige. Och killarna i AfS har ju redan visat att man kan. Kolla in Jeff Ahls avhyvling av Stefan Torssell! Torssells varumärke föll ju pladask där i vida kretsar, efter ett enda välriktat slag. Sådana där avhyvlingar borde de göra av SD-representanter varje dag. För SD är mycket viktigare att kritisera än Torssell.
Och här kommer det fina. Jag repeterar vad Jeff Ahl skrev:
Jeff Ahl: Jag tycker Torsell vanligtvis är vettig, men detta var ett känsloutbrott som jag inte begriper mig på. Är så spyless på Israel/Palestina-frågan.
Alltså inget hat eller hämndlystnad, bara en total sågning. På samma sätt ska man skruva bollen mot SD. Man kan s.a.s. både ha kakan och äta upp den. Och Jeff Ahl och killarna behöver inte ens taktisera om detta. De är rena och kloka själar som bara säger rakt av vad de tänker och känner. Och detta gör det ännu starkare.
Men det är dags att de på allvar börja angripa SD nu, annars tappar de sitt existensberättigande. Man kan inte bara sitta och vänta på att bli angripen först, som i fallet Torssell. För SD's taktik kommer att vara att ignorera deras existens.